• anno81

Insemination hösten 2013

Mc angel skrev 2013-10-28 05:39:18 följande:
    Fick mens i fredags kväll... Hoppas d inte är för sent att börja ta sprutorna nu 2,5 dag senare... Fick inte tag i sjukhuset på helgen :(

Vad tråkigt. hoppas du får börja med sprutorna snart igen!
  • anno81
    tlb skrev 2013-10-28 21:05:47 följande:
    Nej, det står inga priser men jag ringde dit i dag och fick veta att det kostar 5700:-/insemination. 

Oj det var mycket. kan ni inte gå via landstinget istället?
  • anno81
    Evy skrev 2013-10-29 09:53:21 följande:
    Jag är så orolig att vi missade min ÄL när vi inseminerade Rynkar på näsan. Tror det kommer vara kört denna månad. Jag gjorde för skojs skull ett ÄL test (clearblue) i söndags och igår, båda dagarna visade det glad gubbe och jag hade/har ÄL känningar.

Jag gjorde ju inseminationen i torsdags och fredags oktober och min ÄL är nu !  Nu hänger det bara på om spermierna lyckats leva kvar ett tag och vänta på ägget. Men känns inte alls så lovande. blää Rynkar på näsan
  • anno81
    Evy skrev 2013-10-29 09:53:21 följande:
    Jag är så orolig att vi missade min ÄL när vi inseminerade Rynkar på näsan. Tror det kommer vara kört denna månad. Jag gjorde för skojs skull ett ÄL test (clearblue) i söndags och igår, båda dagarna visade det glad gubbe och jag hade/har ÄL känningar.

Jag gjorde ju inseminationen i torsdags och fredags oktober och min ÄL är nu !  Nu hänger det bara på om spermierna lyckats leva kvar ett tag och vänta på ägget. Men känns inte alls så lovande. blää Rynkar på näsan

Ska nog inte vara någon fara. spermierna lever ju I flera dagar och då bör ju era spermier hunnit fram I god tid. Håller tummarna för dig!
  • anno81

Får väl passa på och sprida lite glädje här I tråden. Jag är GRAVID!!!!!!Plus

Kan knappt inte tro det. Äntligen!

Kom igen nu tjejer, håller tummarna för er!      

• anno81
    clin skrev 2013-10-30 20:18:26 följande:
    Ett STORT grattis! Provade du första ggn idag? Har du några symtom? Grattis igen, du ger oss andra hopp!
    TACK!!!

Testade igår, 2 veckor efter inseminationen. Var helt inställd på ett minus men det stod gravid. Det enda som jag har känt är ömma bröst ( men det brukar jag ha innan mens), och så får jag springa på toa hela tiden. Känns helt overkligt att vi har försökt så länge och inget har hänt och så prövar vi denna metoden och vips så gravid. Hans hade rätt, det skulle göra susen med en äggledarspolning.

Nu har du bara 6 dagar kvar va clin? håller tummarna för dig.    
  • anno81
    clin skrev 2013-10-31 07:59:08 följande:
    Japp! Gjorde de ju onsdagen efter dig. Har haft mensvärk sedan jag gjorde inseminationen, ställer dock in mig på att vi skall göra en till innan jul. Hade dock varit roligt o följas åt. 3 års kämpande o längtande hoppas vi snart är över. Hur stora ägg hade du vid insem??

Tror att äggen var 17, 14 , 13. fick ta en spruta på em så hans trodde att den på 17, 14 skulle växa till sig.

Hoppas ni alla plussar snart så vi kan följas åt! 
  • anno81
    saffran78 skrev 2013-11-01 09:26:15 följande:
    Hej tråden

Hoppar in här om det går bra. Ska göra min första insemination i november. Vi är två kvinnor, jag är 35 år.
    Vi bor i Norge och har går hos en privatklinik. Utredningen visade naturlig  ägglossning och läkaren rekommenderade därför insemination i naturlig cykel utan hormonpreparat. Jag hoppas det räcker så - man blir ju lätt lite nedslagen när man läser statistik (har sett allt från 10-20% som lyckas per försök).

Lycka till, alla som hoppas och grattis till dig som nyss plussat!  

Tack och lycka till! Blev gravid på min första insemination. Då inväntar ni ägglossning nu då?
  • anno81
    sama12 skrev 2013-11-01 20:08:00 följande:
    Hej!
    Vi håller på med en första behandling nu. Sprutar med gonal f och synarel nässpray efter att ha varit nedreglerad sen april pga endometrios.
    I onsdags var jag på undersökning och hade två ägg som var 14 respektive 13 mm och ett gäng lite mindre.
    Fick minskad dos gonal och tid för ny undersökning på söndag. Hoppas att det är dags för ovitrellesprutan då!

Men vågar inte hoppas för mycket på att det ska gå på första försöket när man tittar på statistik.

håller tummar o tår för en ovitrelle spruta på söndag då!
Svar på tråden Insemination hösten 2013