• Anonym (Vovve)

Sparkat en hund ikväll :(

Ikväll var jag och min son påväg till affären. Han är 2år och lunkade själv brevid vagnen. Då kommer en stor svart blandras mot oss, en glad unghund. I panik ryter jag åt den och försöker kasta mig framför ungen men fick inte tag i den så ställer mig fort upp och sparkar hunden hårt flera gånger tills den vänder ifrån oss.
    Varför? Min son är allergisk. Han blir direkt tät i halsen och får svårt med andningen. Ögon svullnar igen och läpparna blir riktigt stora. Sen börjar även ögon och näsa rinna. Saliven är livsfarlig för honom och även pälsen.
    Vi har medicin men den verkar ju inte direkt.
    Aja, det gick bra och vi gick hem och jag ställde mina skor och kläder i garaget så får min mor komma och hämta för tvätt.
    Men vad min son grinade då jag sparkade hunden och skrek nej nej och jag tokgrina efteråt både för det mot hunden och lättnad att den inte kom fram på min son. Stackars hund...
    Ägarna skrek något men hörde inte, kan tänka mig dom var chockade över vilken idiot som sparkar deras glada hund sådär.
    Så snälla hundägare, håll koll på era hundar och ha dom helst kopplade. Vi vill gärna komma oss till affären imorgon...

• Svar på tråden Sparkat en hund ikväll :(
  • MrsPenn

Bra jobbat, TS, mycket diplomatiskt! Skönt att höra att allt var ok med hunden. [quote-nick uote=71328634][quote-nick]Anonym (Vovve) skrev 2013-10-08 22:01:17 följande:[/quote-nick]Träffade hundägaren ikväll och även hunden som var minst lika glad se mig ikväll igen. Allt gick bra och hundägaren var trevlig men lite trög och oansvarig.  Plingade på dörren och sa ursäkta men jag tror det var din hund som sprang på mig och min son igår. Han ursäktade sig direkt med att hunden är så snäll men tyvärr lyssnar dåligt ibland. Jag berättade då att min son är väldigt allergisk och det kunde gått illa ändå. Han sa sig inte ha sett någon unge men han förstod då varför hunden farit iväg då den älskar barn och blir helt tokig. Självklart var detta skitsnack, det hade just börjat bli mörkt och jag såg dom rätt väl, inte missar han en hel vagn iaf, glasögon är isf ett måste. Sa att jag sparkat bort hunden och frågade om allt var väl med den och jodå det var ingen fara. Sen kan jag ju säga att hundägaren sparkade då nästan minst lika hårt på hunden när den försökte fram till oss i dörröppningen. Och just eftersom hunden blev så ivrig så följde ägaren med oss ut istället och vi pratade medans han rökte en cigg. Att han sällan har hunden i koppel är tydligen för att hunden drar så hemskt i det. Han hade aldrig tänkt på att den kunde springa fram och försöka hoppa på någon som är allergisk. Han skulle börja träna med koppel och släppa lös på lämpligare platser. Vi pratade även lite om våran hund vi haft och hur jobbigt det var att sälja bort den osv. Så allt gick bra och vi småpratade och skildes som "vänner". Hunden var för övrigt en hane som blir 2år i januari. Blandning Rottweiler och Cane Corso. Runt 43kg tippade ägaren den låg på nu. Jättego men ouppfostrad hund som gärna fått flytta in här som husvakt och sängvärmare om inte sonen varit allergisk.  [/quote]

• Anonym (allergimamma)
    Anonym (Fan) skrev 2013-10-08 22:46:55 följande:
    Jag skiter i om din unge är allergisk. Hade du sparkat min hund så hade jag slagit ihjäl dig

Hoppas du har bättre koll på den då än vad denna hunds ägare hade.
  • Anonym (:O)
    Anonym (allergi) skrev 2013-10-08 20:23:06 följande:
    Att du aldrig ger dig på denna punkt! Du kan inte bedöma TS sons allergi! Du kan inte garantera att han inte råkar ut för livshotande svullnad av andningsvägarna vid kontakt med hund. Du har överhuvudtaget inte lyssnat på att man som barn kan vara allergisk trots negativa tester. Dessutom beskyller du TS för att läkare inte skrivit ut annan medicin. Det finns gott om läkare som inte är vana vid allergiska barn och som inte lättvindigt skriver ut Anapen/Epipen.

Därutöver påstår du fortfarande att Aerius är receptfritt, vilket fortfarande är lika fel. Visa mig var du kan hitta den informationen. I FASS står det att recept krävs. När jag skriver ut tabletter till patienter står det i min dator att recept krävs. För att se om jag missat något googlade jag lite och hittar på 1177's sida om Aerius följande info:
    "Aerius finns som vanliga tabletter och smälttabletter (munsönderfallande tabletter) i styrkorna 2,5 milligram och 5 milligram samt i flytande form i styrkan 0,5 milligram per milliliter. Medicinen är receptbelagd."
    Detta är egentligen inte viktigt för händelseförloppet men det visar att du med en dåres envishet står fast vid falska påståenden och hittar på egna regler inom sjukvården.
    Nu har jag ifs lämnat tråden men ang Aerius så måste jag nog svara dig trots allt

Den verksamma substansen är Loratadin vilken är den man utgår ifrån i ett läkemedel vilken finns receptfritt JA
    Utgick man från namnet på tabletten som läkemedelsbolaget har behagat döpa det till så fick man sannolikt problem och vansinnigt mycket piller
    Det är märkvärdigt vad folk vet mycket trots att de inte vet något alls, tröttsamt

Varsegod 
  • Anonym (:O)
    MrsPenn skrev 2013-10-08 21:30:35 följande:
    Hoppas att det står klart för alla nu att Anonym (:O) är väldigt "kreativ" med sanningen.
    Och vi andra har klart för oss att även du lider av bristande impulskontroll
  • Anonym (kategoriskt?)

Man måste inte ställa den en ytterligheten mot den andra. Jag har inte barn, men väl en katt som farit mycket illa under sina första levnadsmånader. Mina föräldrars hund - extremt ouppfostrad - jagade upp min katt i gardinen och lyssnade inte på tillsägelser eller mer fysiska tillrättavisanden och till slut sparkade jag hunden både i sidan och i bogen för att mota bort honom från min katt. Jag älskar djur och är kanske den typen som tidigare ganska kategoriskt dömt ut TS, men det är inte så enkelt. Det handlar om relationer, om stress och panik.

• Anonym (monoznark)
    Tia F skrev 2013-10-08 22:28:41 följande:
    Jag ska börja sparka och slå på varenda unge som går i närheten av min kopplade hund. Ingen liten opålitlig unge ska komma här och dra min hund i svansen.
    Om du har koppel på din hund som normalt folk och inte lämnar det hemma i hallen fattar jag inte varför du tror att du behöver ta åt dig?

• Anonym (inte trevligt)
    Anonym (:O) skrev 2013-10-09 00:05:33 följande:
    Och vi andra har klart för oss att även du lider av bristande impulskontroll
  • Anonym (................)
    Anonym (Vovve) skrev 2013-10-08 23:06:18 följande:
    Därför att jag är bortskämd. ;) Näe, såklart för att jag inte ville ta in kläderna i huset och få hundhår och så inne. Mamma kan dessutom gå från sitt garage direkt till sin tvättstuga.

Låter lite överdrivet. Kommer ni att kräva hundhårsfritt på förskolan sen?
  • Anonym (allergy)

Oj, det här var nog årets över drift!!??

Är ditt barn så allergisk så att det är fara för livet att en hund kommer fram och nosar?

Jag menar, jisses. Jag har varit så fruktansvärt allergisk mot hund, åt mediciner varje dag och sen fick jag göra hyposensibilisering mot hund m.fl
    Men inte gick min mamma runt och sprakade i väg ev djur som kom fram för att hälsa. Inte heller ringde hon min mormor för att tvätta...vad...dina skor? efter du sparkat på hunden?

Tagga ner lite vad gäller barnets allergier. Han dör inte på fläcken och om han nu är Sååååååååååååååååååååååååååååååå allergisk att du måste ställa dina skor ute i garaget efter att du sparkat bort en hund så kanske barnet bör äta medicin varje dag?

Svar på tråden Sparkat en hund ikväll :(