• Glimmra

Första kuren pergotime okt. 2013

Är det någon mer än jag som blir kissnödig hela tiden när ni äter pergotime? Har inte blivit det förut men nu på min trippeldos så är jag det.

• Glimmra
    ungmamma2011 skrev 2013-12-15 21:17:09 följande:
    Hej alla! Idag kom mensen så nu blir dt en ny dos med pergotime för min del på torsdag. Lite besviken är man men samtidigt hade jag ju inte ens börjat med den än om jag hade tagit provera för att vänta in mensen. Får se det på den ljusa sidan att ja vet att pergotime fungerade så ja fick ägglossning o så kom mensen som inte jag haft sen 6 sep. Någon mer som snart ska börja med en ny pergotime kur? Kramar

Synd men mensen, men det är ju en bra grej också som du säger då har du ju iaf haft ägglossning :)

Jag har precis ätit mina tre sista tabletter i trippelkuren och hoppas verkligen det ska ge lite ägg :)
  • Glimmra
    Theresan skrev 2013-12-16 17:03:39 följande:
    Jag märker inte av några särskilda biverkningar med pergo, trots att jag ätit trippeldos nu sist.

Jag tror att jag nyligen har haft ÄL, på dag 23, så nu börjar väntan, det är min sista vända med pergo så det vore ju kul om det tog sig, nästa steg blir annars sprutor.

Hoppas verkligen att det funkar för dig! Har du använt äl stickor eller varför tror du att du hade äl dag 23?
  • Glimmra
    Theresan skrev 2013-12-16 19:21:01 följande:
    Jag har använt både stickor samt varit på Vul. På dag 18 var äggblåsan bara 15.

Okej! Jag har börjat med äl stickor igår och man ser att det har blivit lite starkare streck idag, så jag hoppas att det betyder att det växer nåt ägg :)
  • Glimmra
    Theresan skrev 2013-12-17 07:13:10 följande:
    Förhoppningsvis, hoppas att du inte får ÄL så sent som jag, det var ganska segt. Och min stackars man är helt slut, nu blir det definitivt sexpaus ett tag. :)

Ska du på vul?

Haha ja nu får ni vila er lite och hoppas på ett plus snart :)

Jag ska på vul i morgon, dag 11. Hoppas verkligen att det hänt nåt! Tycker det känns lite i magen i bland, men jag kan inbilla mig.
  • Glimmra
    zion skrev 2013-12-18 01:03:40 följande:
    Dag 11 idag så ska börja med äl test och hoppas på positivt utslag lagom till helgen!

Jag är på dag 11 idag så vi ligger nära :) Jag ska på vul idag och se om det finns nåt ägg. Ska du på vul?
  • Glimmra

Nu har jag varit på vul dag 11... Hon mätte inte ens äggen för det var så små hon trodde inte att det skulle vara nåt som mognar :(

Så nu får vi se efter nyår vad som blir nästa steg. Om det blir nåt, känns då jäkla tråkigt att behöva hålla på med sånt här! Kanske borde prova lchf, det verkar ju funka på många.

• Glimmra
    Theresan skrev 2013-12-18 19:59:02 följande:
    Fick du ingen senare tid då? Jag hade inte heller några större äggblåsor på dag 11, men på dag 18 hade de hunnit växa en del.

Då kanske vi får följas åt med sprutor efter nyår då? 

Nej jag fick ingen senare tid, dom stänger nu över jul. Det var inte min vanliga läkare för hon var ledig. Så hon bara tittade runt lite och sa nej det finns ingenting som tyder på att det växer. Men det gäller att fortsätta mysa och hoppas att nåt litet ägg skulle lossa ändå :)

Hur går det för dig, när har du bim?
  • Glimmra
    ungmamma2011 skrev 2013-12-18 22:29:18 följande:
    Vad tråkigt att de inte såg ngn moget ägg :( det va trippelkur du hade kört med nu? Håller med flrgpende att det kan ju fortfarande hinna växa till sig. Jag ska börja på min andra kur imorgon.Funderar om man ska ta dubbeldos eller köra enkeldos igen? Ska försöka ringa min gyn imon och rådfråga. Har i allafall hämtat ut 2 paket med pergotime idag så jag har ifall han säger att ja ska köra dubbel :)

Ja det känns tråkigt, men det kanske betyder att jag borde börja träna och ta tag i min kost mer. Jag är inte så överviktig men jag har ett par extra kilon och jag tränar aldrig. Det kanske kunde hjälpa att sätta fart mef sånt.

Om du fick äl av enkelkur förra gången så ska du kanske fortsätta med det så du inte blir överstimulerad. Håller tummarna att det blir ett plus för dig :)
  • Glimmra
    zion skrev 2013-12-19 01:15:08 följande:
    Fy vad tråkigt, jag ska inte på vul denna månaden på grund av jul ledigheten med hoppas att jag får ett positivt utslag på äl-test.

Ja super tråkigt! Men det är bara att gå vidare med nåt annat :)

Vilken dag är du på idag? Har testet börjat visa nåt?
  • Glimmra
    Theresan skrev 2013-12-19 13:01:27 följande:
    Ge inte upp riktigt än, testar du med ÄL-tester?

Jag har bim 29 dec

Nej då, vi kommer fortsätta och hoppas på det bästa :) ja jag testar med äl stickor så hoppas jag att det händer nåt :)
  • Glimmra
    zion skrev 2013-12-20 00:43:54 följande:
    Är på Dag 13 idag(fredag), fick negativt äl-test imorse men ska ta nu på morgonen igen.

Vilken dag är du på? Kör du med äl-test?

Ja jag kör också med äl stickor, svagt svagt streck bara varje dag. Så ingen stegring. Är på dag 13 idag fredag. Ska göra snart idag också.

Men du skulle inte göra nåt vul va? Men du brukar få ägglossning av pergotime?
  • Glimmra
    zion skrev 2013-12-20 00:43:54 följande:
    Är på Dag 13 idag(fredag), fick negativt äl-test imorse men ska ta nu på morgonen igen.

Vilken dag är du på? Kör du med äl-test?

Ja jag kör också med äl stickor, svagt svagt streck bara varje dag. Så ingen stegring. Är på dag 13 idag fredag. Ska göra snart idag också.

Men du skulle inte göra nåt vul va? Men du brukar få ägglossning av pergotime?
  • Glimmra

Hej alla! Hur går det för er?

Zion var testen positiva? Hoppas!

För mig är det inget nytt, ska börja med sprutor så snart min man får göra spermaprov. Men jag fick mens nu i januari så jag hade kanske äl i december trots att Gyn verkligen inte trodde nåt var på gång.

Ha det fint!

• Glimmra
    zion skrev 2014-01-21 01:20:24 följande:
    Ja, det va positivt, 5+6 nu, ska på vul på torsdag å se hur det ser ut och hur många bebisar det rör sig om!

Önskar er all lycka här i gruppen!

Grattis! Vad roligt! Hoppas allt går jätte bra :))
Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013