• Glimmra

Första kuren pergotime okt. 2013

Längtar1985: Jag förstår dig, köper själv test från testlagret och testar lite då och då när jag får för mig att jag är gravid.

Det kan ju visa ett positivt resultat redan nu så testa om du vill.

Och blir det neg så vänta några dagar :)

Spännande! Hoppas så för din skull!

• Glimmra

Roligt att det är så många som försöker få till lite bebisar!

Majken33: Låter ju jätte bra att mensen kommit igång!

Min Gyn säger att man det kan komma igång mer spontana ägglossningar när man är över 30, och att man kan ha lättare att bli gravid i högre ålder än vad "vanliga" kvinnor har. Eftersom dom slutar producera ägg och får svårare att bli gravida med tiden, och vi har så många äggblåsor kvar fortfarande.

Jag vet inte om det stämmer.

Längtar1985: Hur har det gått har du gjort nåt test än? :)

• Glimmra

Längtar1985: Nej vad tråkigt! Du får försöka se det som positivt att du iaf fick ägglossning.

Men jag känner verkligen med dig, väntan och längtan är fruktansvärd.

Hoppas det tar sig nästa månad! <3

• Glimmra

Jag gjorde vul igår på dag 12, hade väldigt små ägg, de två största var 9,5, så ska tillbaka på måndag och se om dom växt mer.

Hoppas på det :)

• Glimmra

Hej på er alla! Hur går det? Själv var jag på vul idag igen och det hade inte växt nåt ägg så jag ska börja primolut i morgon igen, och sedan äta dubbel kur pergotime. Hoppas det hjälper!

• Glimmra

Theresan: Ja så kanske det är, jag har ätit pergotime för några år sen och då fick jag också ägg först efter dubbel kur.

Men jag ska äta pergotime dag 5-9.

Vilken dag är du på nu?

• Glimmra

Jag tycker inte det är så farligt med vul, bara tråkigt när man inte fått det resultat som önskas.

Men det är väl ett måste med vul, just för att se så man inte blir överstimulerad.

Har du ätit många kurer med pergotime?

• Glimmra

Stampis välkommen hit! Ja visst känns det som en djungel i början men det är inte så svårt bara du håller koll på vilken dag du ska börja med pergotime :)

Har du någon egen äl eller har du ätit nån medicin för att få mens?

• Glimmra

Theresan: då förstår jag, då borde du verkligen ta upp det med gyn att du tycker det är väldigt jobbigt och att ni lyckades förut. Beklagar missfallet, fy vad jobbigt!

Håller med om att det blir en press när man har nån som berättar när det är dags att ha sex. Hoppas ni får köra på på egen hand.

Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013