• Glimmra

Första kuren pergotime okt. 2013

Spännande moasmostermia! Ja berätta sen hur det gått.

Majken33, jag har inte provat med att ta tempen, jag har kännt att det inte är nåt för mig eftersom jag vet att jag har ägglossnings så himla sällan. Men man ska väl ta tempen varje morgon har jag läst. Om du provar så kan du väl berätta hur det går. :)

• Glimmra

Vad spännande zion! Håller tummarna för dig! Som Majken33 säger så är det nog väldigt vanligt att man inte känner nåt.

När jag blev gravid så hade jag ingen aning om att jag hade haft ägglossning eller någonting. Kände bara att jag hade lite lättare till tårar, började gråta när jag hörde en sorglig sång på radion tex. Så jag gjorde ett test eftersom jag ändå hade massa hemma och jag var gravid! Men det dröjde länge innan jag fick några symtom.

• Glimmra

Moasmostermia: synd att det inte gick som du ville men bli inte arg på dig själv. Kämpa på med vikten så är januari snart här och då får du börja med pergotime. Det kan ju dessutom bli så att äl börjar av sig själv när du går ner i vikt :)

Sötnos: jag har inte heller fått några biverkningar, så oroa dig inte över det i förväg. Det kommer gå bra :)

Zion: berätta i morgon hur det går om du testar då :)

• Glimmra

Jag äter primolut nor för andra gången eftersom jag inte hade några stora ägg efter enkelkur med pergo. Jag är på dag 9 av 10 och jag har börjat blöda redan idag. Är inte det lite konstigt eller har någon annan också fått så?

• Glimmra

Majken33: Okej tack för svaret :)

Hur går det för dig har du använt dig av äl stickor?

• Glimmra

Hoppas det tar sig för er Majken! Varannan dag är nog det bästa, då missar man ju inte äl iaf ???? Hur var det med pergotime för din del? Du hade inte börjat än va?

• Glimmra

Vad skönt att det funkar för dig, och att din sambo också är med på det, det måste ju verkligen underlätta. Jag försökte själv ett tag med dukan dieten efter råd från min Gyn, men det blev svårt tyckte jag när de andra i familjen åt som vanligt (Skulle såklart aldrig låta min son gå på diet) Vore jätte spännande att få veta om hormon värdena ändrats! Du måste berätta vad som händer sen efter Gyn :)

• Glimmra

Majken33: Bra med pergotime! Men du ska alltså se först om du får en spontan mens alltdå? När jag har varit på vul så har inte jag sett nån skillnad. Du kanske lyckas "laga" din kropp själv :)

Zion: Jag började med dubbeldos idag. Nu får vi hoppas att det ger effekt! :)

Moasmostermia: Nej det har jag inte hört nåt om. Min förra Gyn tipsade mig om dukan dieten och då äter man väldigt mycket protein. Men vad har du hört?

Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013