• Endrömivitt

Första kuren pergotime okt. 2013

Hej! Det blev fel årtal i förra tråden jag startade, det skulle såklart vara 2013 och inte 2014. Jag har precis fått veta att jag har PCO och jag har nu börjat med primolut nor för att utlösa blödning och därefter ska jag ta min första kur med pergotime enkel dos. Någon som är i samma sits eller liknande och vill följas åt?

• Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013
  • Glimmra
    Stampis skrev 2013-11-13 09:55:00 följande:
    Var iväg på undersökning idag! Han kunde se 2 ägg på 13 mm vardera! Återbesök om 1 v igen! Och han sa också att ÄL skulle va om ca 6-7 dagar. Så det är väl bara att ligga i som han sa själv till mig:)

Härligt! Ja då blir det till att ligga i! :)
  • Glimmra
    Moasmostermia skrev 2013-11-13 10:06:26 följande:
    Glimmra: ja då är vi två som behöver de. Men jag är så otroligt trött på morgonen! Tror jag behöver införskaffa mig lite vitaminer att knapra på. Annars så tycker jag de är otroligt skönt att gymma. Ska önska mig ett par stavar i julklapp.

Jag äter "mitt val kvinna", det innehåller bla folsyra som är bra att äta innan och när man är gravid. Så det är väl toppen att skaffa lite vitaminer. Men så är det nog mycket själa inställningen till träningen man behöver jobba på. Det finns ju tusen grejer man kan göra istället, så man måste nog bara bestämma en tid som passar och inte rubba på den alls. Vi får försöka med det :)
  • Majken33
    Var iväg på undersökning idag! Han kunde se 2 ägg på 13 mm vardera! Återbesök om 1 v igen! Och han sa också att ÄL skulle va om ca 6-7 dagar. Så det är väl bara att ligga i som han sa själv till mig:)
    Skönt att det bara var två. Är själv lite orolig över att många verkar bli överstimulerade... 

Lycka till nu och ha så kul Flört 
  • Majken33
    Glimmra skrev 2013-11-13 11:58:24 följande:

Jag äter "mitt val kvinna", det innehåller bla folsyra som är bra att äta innan och när man är gravid. Så det är väl toppen att skaffa lite vitaminer. Men så är det nog mycket själa inställningen till träningen man behöver jobba på. Det finns ju tusen grejer man kan göra istället, så man måste nog bara bestämma en tid som passar och inte rubba på den alls. Vi får försöka med det :)
    Jag har också börjat äta Folsyra nu sedan två-tre veckor. Så känner mig redo! :) 
  • Glimmra
    Majken33 skrev 2013-11-13 13:19:00 följande:
    Jag har också börjat äta Folsyra nu sedan två-tre veckor. Så känner mig redo! :) 

Det är ju kanon! :)
  • Theresan
    Vad spännande, hoppas att de utvecklar sig rätt!
  • Majken33
    Theresan skrev 2013-11-12 19:52:54 följande:
    Jag mår också dåligt av provera, blir riktigt deppig och hängig. Ska börja äta dem i morgon.

Vi får önska oss pluss i julklapp! 
    Hoppas att du får må bra den här gången! Eller att du åtminstone får en bra belöning efteråt :) 
  • Moasmostermia
    Glimmra skrev 2013-11-13 11:58:24 följande:

Ja jag var och köpte de på apoteket idag. de var för energi , fertilitet och en till kommer inte ihåg vad den sista var. haha men men så får se vad som sker. jo precis de är sant. ska i alla fall bege mig till gymmet imorgon efter jobbet och beta nån timme där. ja har hört om folsyra att man ska äta de.
  • zion

Fy vad trött jag blir, har fått finnar över hela pannan av pergotime'n, jag har aldrig haft så här många finnar!

• Majken33
    zion skrev 2013-11-16 02:36:51 följande:
    Fy vad trött jag blir, har fått finnar över hela pannan av pergotime'n, jag har aldrig haft så här många finnar!
    Åh, usch. Men det kanske är ett tecken på att det händer nåt i kroppen. Hoppas att du får ett fint ägg som lossnar den här månaden. 

Jag håller verkligen tummarna för alla i den här tråden och hoppas på bra resultat.  
Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013