• Endrömivitt

Första kuren pergotime okt. 2013

Hej! Det blev fel årtal i förra tråden jag startade, det skulle såklart vara 2013 och inte 2014. Jag har precis fått veta att jag har PCO och jag har nu börjat med primolut nor för att utlösa blödning och därefter ska jag ta min första kur med pergotime enkel dos. Någon som är i samma sits eller liknande och vill följas åt?

• Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013
  • zion

Oj vad chockad jag är, mensen kom idag! Även om jag hade velat ha ett plus sa är jag ändå glad att mensen kom självmant.

• Majken33
    zion skrev 2013-11-10 22:21:26 följande:
    Oj vad chockad jag är, mensen kom idag! Även om jag hade velat ha ett plus sa är jag ändå glad att mensen kom självmant.
    Ja, vad spännande! Det är koolt. Hände ju mig förra månaden Glad

Men hörrni hur fungerar det egentligen annars när man äter Pergotime? Brukar man få använda Provera däremellan? Eller har de flesta egen mens fast långa cykler?

• Majken33

IDAG var det äntligen dags. Nytt besök hos gyn. Jag hade 1 000 frågor och fick några besvarade och några nya Glad

Viktigast: Jag har fått pergotime utskrivet. Känns som ett steg närmare. 

Först och främst väntar jag alltså på mens eller att dagarna ska gå så jag får börja med Provera igen (vill helst inte äta provera för det gjorde mig deppig och fick migrän).  

Hoppas ju lite naivt i bakhuvudet att jag redan ska vara gravid eller lyckas bli gravid inom närmaste dagarna - men hon trodde varken att jag hade haft ägglossning eller skulle få ägglossning. 

Men... en sak som jag tycker är intressant. På VUL så såg jag en skillnad från förra gången. Förra gången hade jag ett typiskt pärlband, massor av små äggblåsor. Men idag såg jag att äggen var mycket mer oregelbundna i storleken än sist. Typ 4 st var stora (tyckte jag) men frågade läkaren och hon sa att de inte var mogna. Glömde fråga hur många micrometer det var. Detta är ju alltså utan att jag ätit pergotime... 

Så... nu undrar jag om ni med PCO/PCOS har någon koll? Brukar era ägg ändra stolek under cykelns gång? Har ni sett olika stora ägg eller har ni alltid haft det klassiska pärlbandet av ägg? 

• zion

Pratade med gyn under dagen, så nu ska jag äta dubbel dos pergotime, med start i morgon. Hoppas att det går bra denna gången!

• Glimmra

Majken33: Bra med pergotime! Men du ska alltså se först om du får en spontan mens alltdå? När jag har varit på vul så har inte jag sett nån skillnad. Du kanske lyckas "laga" din kropp själv :)

Zion: Jag började med dubbeldos idag. Nu får vi hoppas att det ger effekt! :)

Moasmostermia: Nej det har jag inte hört nåt om. Min förra Gyn tipsade mig om dukan dieten och då äter man väldigt mycket protein. Men vad har du hört?

• Moasmostermia

Glimmra: okejs. Ja min arbetskollega har pcos och hon säger att de inte är bra med gör mkt protein för oss samt inte med kolhydrater. Vad i hela friden ska man då äta? Luft?

• Majken33
    Moasmostermia skrev 2013-11-12 17:54:30 följande:
    Glimmra: okejs. Ja min arbetskollega har pcos och hon säger att de inte är bra med gör mkt protein för oss samt inte med kolhydrater. Vad i hela friden ska man då äta? Luft?
    Hahaha! 

Har inte hört nåt om proteiner men kolhydraterna läser jag mer och mer om Glad 
  • Majken33
    Glimmra skrev 2013-11-12 16:07:53 följande:
    Majken33: Bra med pergotime! Men du ska alltså se först om du får en spontan mens alltdå? När jag har varit på vul så har inte jag sett nån skillnad. Du kanske lyckas "laga" din kropp själv :)
    Zion: Jag började med dubbeldos idag. Nu får vi hoppas att det ger effekt! :)
    Moasmostermia: Nej det har jag inte hört nåt om. Min förra Gyn tipsade mig om dukan dieten och då äter man väldigt mycket protein. Men vad har du hört?
    Joo... tänk om Drömmer Jag hoppas. 

Jag ska se om jag får nån mens. Får jag inte det ska jag ta ett gravtest och äta en sväng provera igen för att sätta igång en ny cykel och börja med pergotime...

Det kommer bli spännande framåt jul alltså.  
Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013