Glimmra skrev 2013-11-06 16:08:23 följande:
Det borde du ju få :) Hur tycker du det funkar med LCHF kosten?
Tack, det går riktigt bra.
Från början kändes det otroligt fel att äta så feta saker men jag har snabbt kommit in i det. Var nog lite rädd att jag skulle bli tjock (eftersom jag blivit fostrad så) men det blir jag inte.
Man får ju tänka om helt och göra om all vardagsmat och allt man brukar kunna småäta... Ett litet extra krux är att jag äter vegetariskt och fick tänka om en del. Sen äter jag helst inte halvfabrikat med e-nummer osv så det krävs en del planerande. Men både jag och sambon är väldigt intresserad av kost och lägger mycket tid och energi på matlagning och har kommit på massor av roliga och goda maträtter. Det finns massor vi kan äta ändå och det underlättar när vi ät två som äter på samma sätt och har lärt oss handla bra basvaror.
På det stora hela mår jag bra. Hade ett litet sötsug första veckan, eller de två första veckorna, för jag var en riktig godisråtta innan men nu går det riktigt bra och längtar inte efter det där söta längre... Mest nyfiken är jag egentligen på om mina hormonvärden är förändrade