• Endrömivitt

Första kuren pergotime okt. 2013

Hej! Det blev fel årtal i förra tråden jag startade, det skulle såklart vara 2013 och inte 2014. Jag har precis fått veta att jag har PCO och jag har nu börjat med primolut nor för att utlösa blödning och därefter ska jag ta min första kur med pergotime enkel dos. Någon som är i samma sits eller liknande och vill följas åt?

• Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013
  • zion
    Majken33 skrev 2013-11-02 17:50:06 följande:
    Äsch då. Trist. Har du gått förbi din beräknade mens? 

Är inte säker på när Bim är, men gyn trodde att jag hade ägglossning någon gång under helgen för två veckor sen men han kunde inte lova det.
  • Majken33
    Sötnos skrev 2013-10-31 10:52:13 följande:
    Ska ta min första tablett idag, enkelkur. Har ingen egen ägglossning. Vissa läkare säger pco, andra säger absolut inte pco. Har regelbunden mens. Är jätteorolig för yrsel och huvudvärk som biverkningar då jag är beroende av att köra bil flera gånger under dagen. Är mkt överviktig. Finns det ens hopp?
    Hej, hur har det gått för dig? Har du känt av tabeletterna? 
  • Majken33
    Stampis skrev 2013-10-28 19:50:17 följande:
    Hejsan! 

Jag är ganska ny här kan man säga men har hört om denna sida förut. Därför tänkte jag nu kika runt lite och hamnade här. Jag är under utredning och har precis fått Pergotime utskrivet. Har inte börjat med det ännu men inväntar min mens. Är förväntansfull inför vad som kommer hända men försöker att dra ner hoppet lite ifall det inte går den vägen som jag vill. Verkar funka lite olika för de flesta här såg jag. Har läst lite om det på nätet och sedan ringde min Barnmorska mig lite snabbt och förklarade hur man skulle gå till väga. Men nu börjar jag bli nervös att jag ska göra fel när min mens väl kommer.. Ja, detta är en hel djungel. Men ska bli kul att se hur allt slutar! =) 
    Låter spännande. Du får rapportera när du börjar, hur du mår och hur det går :) Håller tummarna. 
  • Majken33
    Längtar1985 skrev 2013-10-23 18:49:07 följande:

Testade negativt i morse. När jag kissade klart kom det lite brun flytning på pappret och jag har haft mensvärk idag så tyvärr är det mensen.. Sjukt nere hela dagen..
    Hur känns det nu när det gått ett par veckor? Obestämd

Vet du när du får ägglossning igen?

Jag fick ju min mens 22 okt så tänker att vi kanske ligger ganska lika. Fast jag har ingen aning om när jag får ÄL eller om jag får det alls... Tänker att det är dags att börja sexa på typ varannan dag nu...  

Håller tummarna för oss båda Flört 
  • Theresan

Jag var på Vul idag, tyvärr var alla äggblåsor ganska små. Jag fick en ny tid på torsdag. Tycker det är konstigt att jag helt plötsligt inte skulle svara på pergo dubbeldos.

Jag hade räknat med ÄL idag eller i morgon, blir den senare har vi ett problem. Jag ska bort i helgen, vill verkligen inte avboka det, men vill inte missa en ÄL heller.

• Sötnos

Majken, tog precis sista tabletten precis. Förutom att jag blev jättevarm en natt på tablett två har jag inte känt något. Har haft lite känningar kring äggstockarna men det kanske är inbillning? :) VUL på fredag!

• Majken33
    Theresan skrev 2013-11-04 19:34:14 följande:
    Jag var på Vul idag, tyvärr var alla äggblåsor ganska små. Jag fick en ny tid på torsdag. Tycker det är konstigt att jag helt plötsligt inte skulle svara på pergo dubbeldos.

Jag hade räknat med ÄL idag eller i morgon, blir den senare har vi ett problem. Jag ska bort i helgen, vill verkligen inte avboka det, men vill inte missa en ÄL heller.

Hm, vad konstigt. Man vet verkligen aldrig med kroppen... 

Du får rapportera hur det går och hur ni gör. Förstår det där med att "missa" en månad... det vill man ju inte. Längtan och väntan är lång ändå.  
  • Majken33
    Sötnos skrev 2013-11-04 19:58:47 följande:
    Majken, tog precis sista tabletten precis. Förutom att jag blev jättevarm en natt på tablett två har jag inte känt något. Har haft lite känningar kring äggstockarna men det kanske är inbillning? :) VUL på fredag!
    Men vad skönt att det inte var värre än så!  

Håller tummarna för positiva besked på fredag Glad 
  • Glimmra

Jag äter primolut nor för andra gången eftersom jag inte hade några stora ägg efter enkelkur med pergo. Jag är på dag 9 av 10 och jag har börjat blöda redan idag. Är inte det lite konstigt eller har någon annan också fått så?

• Majken33
    Glimmra skrev 2013-11-06 06:51:45 följande:
    Jag äter primolut nor för andra gången eftersom jag inte hade några stora ägg efter enkelkur med pergo. Jag är på dag 9 av 10 och jag har börjat blöda redan idag. Är inte det lite konstigt eller har någon annan också fått så?
    När jag åt min 10-dagars kur så hade jag en blödning dag 8 också. Sen kom "riktiga blödningen" den 12 dagen...

Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013