• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • dreamz
    Redan47 skrev 2014-12-12 12:14:56 följande:

Nedsatt immun ingen nackdel inför transfer.

Gött! ;) då får man väl hoppas på att förkylningen å febern håller i sig ett tag till
  • Redan47
    dreamz skrev 2014-12-12 21:27:18 följande:
    Gött! ;) då får man väl hoppas på att förkylningen å febern håller i sig ett tag till smile5.gif
    Jag knaprar 40mg kortison för att dra ner immun.
  • NinaCamilla

Redan: hur mår du med 40 mg?? Jag mådde inte alls bra med 30 mg och tänk att öka till 40 mg huh... Vet inte om jag klarar det.

• dreamz
    Längtar12345 skrev 2014-12-11 20:38:22 följande:
    Ja eller hur, vi får en chans till att få en familj som vi inte kunnat utan att få hjälp. Jag tänker ofta på vår anonyma donator som som gått igenom ivf behandlingen och valt att ge oss denna lilla cell som blivit till vilda bebisen i min mage. Jag blir ofta tårögd när jag tänker på donatorn, och tacksam och ödmjuk. Vi ha anmält min man som donator nu och förhoppningsvis kan han donera sina fina simmare till våren, för att ge andra samma chans som vi fått.

Gällande illamåendet så kräktes jag i stort sätt dagligen till v 17 ca. Jag använde såna där armband som finns på Apoteket och jag tyckte att de hjälpte mig. Fick även illamående tabletter som jag mest blev trött av. Förövrigt åt jag bara precis sådant som jag kände för stunden så det blev lite dyrt matkontot i början men så fick det bli. Jag åt bara det jag var sugen på. När jag kräktes mycket åt jag sådant som smakar bra båda vägarna, haha. Alltså både att dricka och kräkas upp igen. Typ drickyoghurt och nyponsoppa, hehe. :)
    Vi är oxå inne på att låta min sambo donera sperma men vi är lite osäkra på om han är för gammal? Han är snart 40
  • Redan47
    NinaCamilla skrev 2014-12-13 01:15:16 följande:

Redan: hur mår du med 40 mg?? Jag mådde inte alls bra med 30 mg och tänk att öka till 40 mg huh... Vet inte om jag klarar det.

Känner ingenting alls. Mer än obefintlig klåda och handled blir bättre! På vilket sätt mår du sämre ?
  • dreamz

Idag var det startdagen för vaggisarna å tänkte efter första att detta var juh inte såå farligt (tänkte på vad du sa Bullen om hur det rinner osv) efter andra tji fick jag...! Känns som om det e mens å man känner sig väldigt ofräsch!

• bullenochgrisen

Haha i told you so ;) världens äckligaste medicin! Jag tyckte det var bra att jag fick börja med dom två dagar innan ET, då fick man vänja sig lite med känslan. Eller ja. Jag har kört på dessa vaggisarna sen den 27e oktober och har inte accepterat dom än ;) har fått nedtrappnings schema så om en månad blir jag av med Lutinus helt yeeey ;)

dreamz skrev 2014-12-15 19:57:52 följande:

Idag var det startdagen för vaggisarna å tänkte efter första att detta var juh inte såå farligt (tänkte på vad du sa Bullen om hur det rinner osv) efter andra tji fick jag...! Känns som om det e mens å man känner sig väldigt ofräsch!

• azurea
    dreamz skrev 2014-12-15 19:57:52 följande:

Trosskydd is da shit .
  • bullenochgrisen

Jag längtar efter mina fina spetstrosor och slippa ha dessa vanliga trosor på mig. Hormonerna strömmar och man kan ju inte finna sig vacker längre när man känner sig så äcklig med rinnande vaggisar mellan benen. Och när jag väl slutat med vaggisarna kommer jag säkert inte i mina fintrosor för då har väl magen växt till sig ännu mer. Gick in i vecka 10 idag! Träff med nya bm på torsdag på Mvc.

• Längtar12345
    bullenochgrisen skrev 2014-12-15 23:22:47 följande:

Jag längtar efter mina fina spetstrosor och slippa ha dessa vanliga trosor på mig. Hormonerna strömmar och man kan ju inte finna sig vacker längre när man känner sig så äcklig med rinnande vaggisar mellan benen. Och när jag väl slutat med vaggisarna kommer jag säkert inte i mina fintrosor för då har väl magen växt till sig ännu mer. Gick in i vecka 10 idag! Träff med nya bm på torsdag på Mvc.

Åh vecka 10 redan. Det går allt undan. Då slipper du vaggvisorna snart. Själv har jag gått över i 6 dagar nu...... Väntan är riktigt seg nu! Bebisen vill ju aldrig komma ut. Dock medveten om att det är ett lyxproblem.
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014