• Asjak

Första barnet bf i juli 2014

Enenina skrev 2014-04-15 17:26:41 följande:
    Jag är sjukskriven pga prematura sammandragningar. 

har inget fast jobb. Utan tidigare före jag blev sjukskriven så var jag vikarie på förskola. Varit sjukskriven och arbetslös hela året hittills. 

Jadu jag vet inte hur man gör när man inte har något jobb,så kan tyvärr inte hjälpa dig.

Idag jobbade jag 12 timmars dag, mestadels stående och gående så mina ben är svullna korvar!
  • Asjak

Stackars er :(

Vi förstår er precis hur nära gråten är och hur slut man blir på allt möjligt konstigt.

Idag tackade vi en glad pensionär på jobbet som jag bara hunnit träffa några ggr, ändå va jag den enda med tårar i ögonen :)

Jag blir inte ens frustrerad längre ja bölar direkt, vilket är as jobbigt för ja blir så himla knäckt.

Speciellt när ja tänker tillbaka på min lilla pappa som dog förra våren i cancer, det är omänskligt hur ledsen ja blir.

Tur ja har världens bästa familj :)

Någon annan som börjar känna av illamående till o från nu? Min Bm sa att det är den ökade blodvolymen i kroppen samt min huvudvärk kommer nog därifrån med.

Och mättheten kommer mycket fortare nu när jag äter, det märks att trollet tar plats :)

• Asjak
    Majjjsan skrev 2014-04-16 22:16:25 följande:
    Okej! Åker med Fritidsresor och Tuifly, får flyga fram till v 32.. Är i v 28 (27+3) på fredag.. Har också fått intyg om vilken vecka jag är i och att graviditeten är normal.

Sen ska man väl tänka på vad man äter, men det är ju samma som hemma egentligen... Mår bra nu iaf så hoppas jag kan slappna av och njuta av en veckas semester och sol! :) åker med mina kollegor faktiskt, så vi får väl se med dessa hormoner om jag gråter mig till söms pga längtan efter pojkvännen ;)

Cypern är ju inte så lång flygresa som tur är, men det ni tagit upp är det man ska tänka på och gå gärna runt på planet minst en gång i timmen.

Vi flög till och från Florida för tre veckor sedan och först 1.5 timmar till London sedan 11 timmar till Miami (dåligt väder så han fick flyga en annan väg därav så mnga timmar)

Jag var fruktansvärt slut efter den resan så se till att vila ordentligt när du kommer fram på hotellet!
  • Asjak
    bumbie81 skrev 2014-04-17 19:15:38 följande:
    Tycker oxå de är konstigt eftersom ja mår såpass dåligt av de men tydligen så kan man de... Frågade idag om ja måste och då svara hon att ja vi vill ju inte att de kommer ut en 5kg bebis.. Har alltid bra värden och mitt första låg sockret på 4.5 efteråt

Jag är oxå gbp opad och kommer att få med mig en diabetes maskin hem så ja kan sticka mig själv i fingret i tre dagar och mäta av socker värdet.
  • Asjak

Anna86 varför bär du inte själv? Har inte riktigt koll på vilka som fått besvär med graviditeten :)

• Asjak

Anna86 Ajjj din stackare, jag får lite känningar av fogarna inemellan men kan inte föreställa mig hur jobbigt det hade vart med kryckor och så ont!

Tur din sambo är så snäll :)

MiniV konstigt ang gbp att det skiljer sig så mycket mellan län/kommuner vilka riktlinjer dom har

• Asjak

Jobbar hela påsken då påsken är kyrkans största högtid, men min älskade make kommer till mig imorgon jag längtar så!! (Jag bor hos min mor 36 mil från maken när ja jobbar,då vi flyttar hit om ngn inte visste det :)

Ngn som ska ge ngt fint påskägg till sin käresta? Jag är fantasilös och hoppas på er :)

• Asjak

Jag går in i vecka 31 imorgon och jag har drabbats av en hemsk huvudvärk som kommer och går nu senaste veckorna, bm tror det är den ökade blodvolymen då alla prover är bra.

Förhoppningsvis är detta min sista jobb vecka och sedan får jag gå på grav penning, väntar fortfarande svar från fkassan.

Mår väldigt bra förutom huvudvärken och den extrema tröttheten,min make tycker det är väldigt sött när ja tar alla kuddar och gosar ihop mig med och somnar närsom :)

Jag är annars en väldigt aktiv person med tusen bollar i luften, men just nu är bollarna lite tomma på luft ;)

• Asjak

Bumbie usch vad fruktansvärt att läsa :(

Ni som börjar må illa igen tänk på att det kan vara den ökade blodvolymen på 1-1 1/2 liter i kroppen nu och att bebisarna har en stor tillväxt period nu.

• Asjak

Min sista arbetsdag är nu på måndag om jag får grav penningen beviljad, men försäkringskassan har segat in i det sista!

Igår ringde jag och påminde dom och då ringde dom mig tre gånger idag om frågor, men ja kunde inte få något svar på vad dom beslutat...

Har börjat få sammandragningar nu när jag grejar för mycket,så ska försöka ta det lite lugnare.

Bebis har vänt sig nu natten till igår (den höll mig vaken:) för magen har ploppat ut ordentligt nu vecka 30+1.

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014