Första barnet bf i juli 2014
Jag har även tappat mitt sötsug nu!! :)
Tack och grattis själv! :) Det gjorde jag med. hehe ja jag vet exakt hur du menar, jag är med hungrig nästan hela tiden, hehe ja vi får ta träningen efter ;)
V13(12+2) idag och imorgon är det äntligen inskrivning. Ser väldigt mycket fram emot det!
Inskrivningen idag gick bra. Fick höra skattens hjärtljud som hon hittade lätt och som lät superfint :) är i v 13(12+3) idag. Fick tid till ultraljudet till v.19 25/2.
Gjorde glykosbelastning nr 1 idag. Fick ett blodvärde på 140 (jättebra) och blodsockret var 8,5 (på gränsen men ändå godkänt) så det är bara att vara nöjd
V15(14+3) kan tydligt känna livmodern, min är dock hård och inte ballongaktig. Jag har inte känt några rörelser, vilket dock inte är vanligt förrän i v. 18 med första barnet så ni som säger er ha känt ert foster har haft turen att få känna så tidigt. Jag trodde jag hade känt för någon vecka sen men barnmorskan sa att det var bara tarmar och sånt då det är för tidigt att känna än. Men alla är olika som tur är! Min sjukdom och numera foglossning gör att jag inte är så rörlig alls :/ men det är bara att hålla ut. :) Vi letar boende för fullt då vi boe på 2a våningen med trappor som jag inte tänker Asa vagn och unge i. Vad det gäller hus så vill såklart vi med ha hus, men även här i Skåne är det dyrt, måste ha två inkomster för att beviljas lån ovh ha 15% kontantinsats. Så vi får vänta med det tyvärr! Jag drömmer sjukt mycket drömmar varje natt, och 80% är typ porriga drömmar så min stackars man får ligga i :p haha. Det är nog bara en period :) någon annan som har det så? Jag är fortfarande illamående emellanåt, viss mat o vissa lukter gör det värre. Har mycket sammandragningar och mycket smärta i magen fortfarande med jag har blivit van. Den 25/2 får vi veta om vi får en liten flicka eller pojke :)
[quote=72296505][quote-nick]Passion skrev 2014-01-21 14:08:49 följandeJag har också mycket drömmar om sex titt som tätt nu, haha, så du är iaf inte ensam om det Tror dock att sambon inte har något emot det om jag säger så.. Hur är det med er sexlust nu? Jag tycker att det är lika som innan jag blev gravid Dock första månaden ville varken jag eller sambon ha sex, var mest bara puss och kramsjuka liksom haha Men nu är det både gulli-gull och hett mellan lakanen [/quote] Haha så bra! Nej inte min heller i normala fall men jag är på varje dag men han är inte sugen varje dag så blir varannan ;) jag är lite mer Än innan jag blev gravid, har inte varit utan lusten alls men vet ju att det finns många som blir det. Jag tycker det är skönt att lusten finns kvar :)