Inlägg från: malin1985 |Visa alla inlägg
  • malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Idag har jag gått in i v 7 :) Illamåendet håller i sig och det är verkligen tufft att jobba nu. Får se hur länge jag orkar med, i värsta fall får jag sjukskriva mig... :/ känns lite sisådär att va hemma för att man är gravid men klarar man inte av att jobba pga illamående och trötthet så har man väl inget val... Hur mår ni? Har ni svårt att klara att jobba?

• malin1985
    LååångVägDit skrev 2013-11-05 09:47:09 följande:

Usch va jobbigt de låter! Ett knep är att äta något på morgonen innan du kliver upp, helst ska man inte ens sätta sig upp utan ligga plant och äta nåt. Provade med nyponsoppa imorse men då hjälpte det inte men har hört från barnmorskor att de ska va bra! Ska prova igen!

Igår pratade jag med min chef (berättade dock inte om graviditeten)  o hon sa att det syndes på mina ögon att jag inte mådde bra men jag sa att jag hade ont (har problem med ryggen och sjukskriven för det).

Imorse vaknade jag innan 5 o mådde sååå illa.. Va jobbar du med Malin1985?
    Tack för tipset jag ska testa det :) Som det är nu mår jag illa konstant fram tills 14 tiden kanske med undantag för när jag äter ;) Efter kl 14 kommer det bara lite då och då.
    Jag jobbar på ett lager med både administrativa uppgifter och fysiska uppgifter. Det är ofta både stressigt och tungt... Försöker jobba på så gott jag kan men det går inte riktigt lika bra som i vanliga fall :/ Problemet dessutom är att min chef är min pappa och vi vill inte berätta för våra familjer förrän v10 tidigast. Helst vill vi göra ul först och se så att allt ser okej ut men det kommer vara svårt att mörka graviditeten särskillt länge till.  
  • malin1985
    LååångVägDit skrev 2013-11-05 12:18:45 följande:

Har du halsbränna också? Jag mår väldigt illa o får halsbränna så fort jag äter nåt, o även där emellan..

Går det att ordna så du slipper det fysiska på jobbet? Skulle det va bättre att göra det administrativa? Gör man tidiga UL i ditt landsting? Oj, många frågor.. Flört
    Jag är sjuksköterka och tänkte berätta för chefen nästa vecka. Som tur är behöver jag aldrig lyfta eller göra tunga saker eftersom jag är sjukskriven deltid pga ryggen. 
    Nej halsbränna har jag sluppit än så länge :) Ja det går säkert att ordna men jag vill inte berätta nåt än :p Har sagt att jag har lite ont i ryggen så jag ska slippa det tyngsta ;)
    Jag vet inte när man gör Ul här, jag ska på hälsosamtal nästa fredag så tänkte fråga då :) 
  • malin1985
    Zakira skrev 2013-11-05 19:11:49 följande:
    Vet inte riktigt vad jag ska tro. Mår så oförskämt bra! Enligt min app är jag i v6 (5+6), var lite illamående och hade värk i början, men nu tycker jag inte att jag har några symptom alls. Eller vet väl snarare inte om jag har symptom eller om jag tycker att det är "som vanligt". Har väl varit lite gasig vissa dagar, trött på kvällarna och finnig. Men gasig kan man ju bli av mat, och trött och finnig blir jag på hösten jämt. Ni förstår, såhär håller jag på.  På familjeliv leder äldre diskussioner allt ifrån att man inte behöver ha symptom till att det säkert är MA, så att googla ger inte så mycket.

Antingen mår jag bra i ett par veckor nu och får ett hlvete sen, eller så får jag veta längre fram att det inte finns nåt liv därinne... Ovisshet! Nästan så jag längtar till VUL, UL och blodprov.

Lever iaf på med jobb, skola och ridning som vanligt

Jag mådde rätt bra fram tills i lördags (5+4), några gånger funderade på om jag verkligen är gravid... men sen drog illamåendet igång på allvar o efter de är det ingen tvekan längre. Tror det drar igång ordentligt snart för dig med ;)
  • malin1985
    Scarlett01 skrev 2013-11-05 19:12:24 följande:
    Hur har ni det med molvärken? Har ni? Eller har ni haft? Och när gick den över i så fall?

Jag har molvärk lite då och då och det har jag haft sen innan jag plussa :)
  • malin1985
    såjävlaneggo skrev 2013-11-05 19:25:49 följande:
    Plussade idag, och är enligt 'gravidkalendern' beräknad den 6e juli. As lyckliga här hemma!

Grattis och välkommen till tråden! Skriv gärna in dig i bf-listan (länk finns i ts) :)
  • malin1985
    Alltime skrev 2013-11-05 18:40:56 följande:
    Idag tyckte Pyret att mamma var dum. Jag är envis som få på gymmet, men idag fick Pyret mig att tänka till lite. Sprang på löpbandet och efter 2,5 km var Pyret mycket missnöjd. Mamma blev lite yr och illamående och kunde inte fortsätta. Ska kolla med BM hur jag bör träna. Hon sa att träning med puls var ok men att jag ska lyssna på kroppen.

Apropå tuttar så hatar mina min sport-BH. Nu när jag springer så skaver de mot tyget. Idag la jag två bomullsrondeller i BHn för att skona litegrann

Låter som att din kropp är bra på att tala om när det är dags att ta det lite lugnare ;)
  • malin1985
    Turvion skrev 2013-11-05 17:07:03 följande:
    MissUnik: ja brösten! Köpte en mjuk ovadderad skön men galet osexig bh igår och jag kan inte ta någonstans på brösten utan att det gör äckligt ont och min sambo tycker det är jätteroligt haha, stora har de blivit också, hade C-kupa innan nu D.. Men får se de positiva, kroppen vet att här ska det produceras mjölk! ð??

Haha oftast är det dom mest osexiga bharna som är skönast ;)
  • malin1985
    LååångVägDit skrev 2013-11-05 21:42:59 följande:
    Jag mår väldigt illa o har molvärk nästan hela tiden. Men idag har jag tänkt "kan man verkligen lita på ett test?" Så jag har bestämt mig för att kolla imorn igen! Vet att jag är gravid men bara för att övertyga mig själv! :)

Haha jag har tagit 4 test efter jag plussade, 1 sticka, 1 cb plus o 2 cb digital :) man vill ju se att de händer nåt liksom ;) men nu är det sluttestat för min del o mitt sista cb digial ska min bästa vän få, dom kör oskyddad så jag hoppas att dom oxå plussar snart :)
  • malin1985
    Turvion skrev 2013-11-06 12:11:49 följande:
    Någon av er som också har tänkt på namn till lillen?:) Vill ni även kolla könet?:)
    Vi har inte funderat nåt på namn men vi ska definitivt kolla om det blir en tjej eller kille ;)
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014