Inlägg från: Anonym (Arbetslös) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Arbetslös)

Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!

H2O Mineral skrev 2013-10-23 10:40:06 följande:
    Är man sjuk så ser man till att bli sjukskriven eftersom man då får mindre krav på sig. 

Tror inte ett skit på att du skulle vara sjuk, du vill bara inte jobba obekväma arbetstider eller flytta. Du vill helt enkelt ha specialbehandling.  Så lycka till med att få ett jobb

Jag skiter i vad du tror. AF accepterar mina anledningar att inte söka på obekväma tider och det är det viktiga för mig. Hur vet du att jag inte har någon sjukskrivning?! Du antar så förbaskat mycket du, så. . .
  • Anonym (Arbetslös)
    Anonym (00) skrev 2013-10-23 10:40:29 följande:

Så du söker inte arbeten på heltid?

Personligen gör jag inte det, men eftersom det inte är relevant för frågan om vuxendais så har jag inte tagit upp det. Jag har försökt hålla mig som privatperson lite i skymundan eftersom det inte är mig vi ska prata om, utan vuxendagis.
  • Anonym (Arbetslös)
    H2O Mineral skrev 2013-10-23 10:48:10 följande:
    Hade du inte sökt jobb på heltid utan varit sjukskriven och bara sökt på halvid så hade din son inte varit så långa dagar på dagis eftersom du inte hade varit på "vuxendagiset" hela dagen... 

Om jag inte måste pendla eller ta flera raster än de andra. Du tänker för fort hela tiden. . .
  • Anonym (Arbetslös)
    H2O Mineral skrev 2013-10-23 10:45:05 följande:
    Eftersom du skrivit att du söker jobb på heltid så har du ingen sjukskrivning.... Även om heltid för dig innebär 30 min per dag. 

Visst AF accepterar att du inte söker ob tider eller kan flytta, men det är inte AF som ger dig ett jobb. Fast det kanske du trodde?! 

Var har jag skrivit att jag söker jobb på heltid?
  • Anonym (Arbetslös)
    H2O Mineral skrev 2013-10-23 10:55:33 följande:
    Vet du inte ens vad du själv har skrivit? 

Jag vet att jag inte har skrivit det.
    H2O Mineral skrev 2013-10-23 10:55:13 följande:
    VA? 

Varför måste du ta flera raster än alla andra? Varför måste du pendla? Du vägrade ju att ta jobb så att du måste flytta (eller anstränga dig) så då misstänker jag att du inte pendlar till "vuxendagiset" för du kan säkert få till med af att du får sitta hemma...  

Du sitter och antar så sjukt mycket du. Läs det jag skriver och sluta måla upp bilder av mig som inte är sanna.

• Anonym (Arbetslös)
    Fanny 833 skrev 2013-10-23 11:20:39 följande:

om du vill vara fast i din situation så kan du ju använda de ursäkterna. 

Det har inget med det att göra. Alla människor kan inte allt, bara för att det finns andra osm kan. Fatta det först så kan vi tala vidare sedan.
  • Anonym (Arbetslös)
    Anonym (råger) skrev 2013-10-23 11:25:56 följande:

Snälla, försök få en fas 3 plats någonstans där du känner annordnaren, företag eller idrottsklubb eller

någon ideellt.  Då kan du själv avtala med anordnaren vad du skall göra och när och hur.

Så slipper du sitta där hela dagarna !    

Jo, jag har ägnar ganska mycket tid åt att hitta något annat, men som jag skrev är det också svårt. För övrigt är jag inte i fas3.
  • Anonym (Arbetslös)
    Anonym (hff) skrev 2013-10-23 11:28:38 följande:

Men ge dig! Min man fick 4 veckors betald semester i sommar! :))

Men pratar inte ni om olika saker? Den ena om fas 3 och den andra om a-kassa?
  • Anonym (Arbetslös)
    Flash Gordon skrev 2013-10-23 11:36:45 följande:

Så, vad är fel med de YH-utbildningar som länkats?

Det var jättesnällt av dig att lägga in dem och jag ber om ursäkt för att jag glömde att tacka. Det var så många inlägg just då.
  • Anonym (Arbetslös)
    Anonym (råger) skrev 2013-10-23 11:33:53 följande:
    Ok, sorry. Tog tyvär för givet att du satt på någon fas 3 lokal.

Hade du bott i Stockholm hade jag kunnat hjälpa till.  

Jag kan eventuellt pendla till Stockholm beroende på var i staden det är. Jag pendlade Norrköping-Liningö en period och det tog mycket tid med buss, tåg, tunnelbana och buss. Det gick då, men det går inte med barn.
Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!