Inlägg från: Anonym (Arbetslös) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Arbetslös)

Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!

SussiAlive skrev 2013-10-22 15:31:02 följande:
    Vilken typ av arbeten söker du?

Inom informationshantering och museer i första hand, men jag har också sökt administration, städ, McDonalds, vårdjobb etc. Jag söker det som är på dagtid, spelar mindre roll vad det är.
  • Anonym (Arbetslös)
    Anonym (Blasé) skrev 2013-10-22 15:42:09 följande:
    Låter som en helt ordinär arbetsplats. Vad är ditt förslag att man ska satsa pengarna på? Att byta namn på vuxendagiset, vilket är sossarnas bästa idé, lär inte förändra situationen nämnvärt...

Nej, det är sant. Det känns bara så meningslöst. Det ger inte mig något, det ger inte samhället något och det kan inte bli mycket av det. Ändå kostar det pengar. . .
  • Anonym (Arbetslös)
    Medusan skrev 2013-10-22 16:11:55 följande:
    Ett tips om du är outbildad inom vård är att söka jobb som timvik vårdbiträde. Det behövs timvikarier nästan överallt så testar du att skicka in en spontananmälan till alla äldreboenden och liknande inom rimliga geografiska gränser är jag nästan helt säker på att du får minst ett napp, troligen flera. Man brukar kunna få jobba rätt mycket som timvik och en enormt stor fördel med timvik före fast schema är ju att du själv väljer bort tider som inte passar dig och ditt liv.

Det där var sant för ett tiotal år sedan, men inte idag. Numer finns vikariepooler för vård och omsorg och man måste vara minst undersköterska för att komma in där. Det går inte att ringa direkt till äldreboendena, för då hänvisar de till poolen. Samma sak för förskolor.
  • Anonym (Arbetslös)
    Medusan skrev 2013-10-22 16:20:01 följande:
    Nej det stämmer inte alls på alla ställen. Jag jobbar själv inom äldrevården och ser överallt att det finns mängder med vårdbiträden och många av dem jobbar just som timvikarier.

Om du inte hört av dig och frågat vet du inte säkert hur det ligger så ring och fråga. Är det så strikt som det låter på dig så är det ovanligt strikt.

Jag har hört av mig, men så länge vikariepoolen är överfull (vilket den är) så finns det ingen anledning för dem att ta vikarier från andra håll. Tyvärr.
  • Anonym (Arbetslös)
    liv skrev 2013-10-22 16:26:51 följande:
    Om det bara tar en halvtimme så tar du det inte på allvar. Hur många jobb menar du att du söker på en halvtimme? Det ska ta minst en halvtimme att söka ett jobb. 

Har jag tur finns det något att söka, men det är inte alltid det gör det överhuvudtaget. Snittet blir på någon halvtimme (mellan tummen och pekfingret).
  • Anonym (Arbetslös)
    AlexO skrev 2013-10-22 16:54:07 följande:
    Flytta? Gå en utbildning? Byt jobböskningstaktik?

Kan inte flytta
    Har utbildning
    Provar alla tekniker  
  • Anonym (Arbetslös)
    AlexO skrev 2013-10-22 17:15:41 följande:
    Alla tekniker?
    Har du en egen hemsida?
    Har du besökt alla potentiella arbetsgivare på orten?
    Man kan aldrig ha för mycket utbildning. 

Begär att få börja på en praktikplats då? 

Ja, jag har en hemsida.
    Ja, jag har vid det här laget pratat med så gott som alla (alla jag kommer på).
    Man får inte hur mycket CSN som helst.

Jag har praktiserat vid ett par tillfällen.    
  • Anonym (Arbetslös)
    MikNis skrev 2013-10-22 17:21:56 följande:
    Dålig attityd

Vad är din ursäkt för att inte flytta? 

Jag vill inte gå in på det i detalj, men jag kan säga så pass mycket att det har med det personliga nätverket att göra.
  • Anonym (Arbetslös)

OBS!!!

Det är ingen idé att prata om varför jag personligen sitter där jag gör då jag  medvetet inte gett all information. Det var fenomenet med vuxendagis jag vill diskutera, inte varför jag personligen sitter där jag gör. Jag har mina anledningar att ha hamnat här.

• Anonym (Arbetslös)

Nu är jag här igen! Efter X glas vin kan jag prata som aldrig förr. In vino Veritas!

Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!