• Anonym (Arbetslös)

Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!

Jag är så SJUKT trött på att regeringen bestämt om dessa vuxendagis. Det ser bra ut i pappren att vi arbetslösa är i "sysselsättning", men i verkligheten är det helt sjukt.

På mitt vuxendagis sitter alla med var sin laptop och surfar. Jobbsökandet tar en halvtimma, max, eftersom jag varit arbetslös så pass länge (det tar längre tid om man är ny). Sedan sitter jag är på FL, Facebook, FB etc. Ibland kollar vi på film eller bara snackar skit.

På grund av detta måste min son gå på förskola långa dagar och vi får leva på existensminimum.

Lägg ner dessa jävla vuxendagis och satsa pengarna på något som ger jobb!!!! Så trött på att sitta här dag ut och dag in. Totalt slöseri med pengar.   

• Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!
  • Anonym (Arbetslös)
    Anonym (Z) skrev 2013-10-22 11:54:45 följande:

Hur kan du veta det du är ju arbetslös! Hur fixar vi andra det tror du?

Jag har inte varit arbetslös hela livet, vet du. . . Ett jobb med så mycket obekvämt som USK har är bara dumt att läsa till.
  • Anonym (Arbetslös)
    H2O Mineral skrev 2013-10-22 11:56:04 följande:
    Lärare kan du söka som. Dessutom så tar inte bra ansökningar en halvtimme. Lägg ner lite mera tid p dina ansökningar så att du åtminstånde får komma på intervjuv. 

Jag har sökt jobb som lärare, och det går att skriva en ansökan på en halvtimme om  man inte är efterbliven. Framför allt när man har ett 50-tal mallar att utgå från efter tidigare sökta arbeten. Jag skriver riktade ansökningar, men man kan utgå från dem som funkat tidigare.
  • H2O Mineral
    Anonym (Z) skrev 2013-10-22 11:59:24 följande:

Du har bra förslag dessvärre vill inte ts jobba
    Märker att ts inte vill jobb... Synd... 
    Jag är inte samma som Mineralvatten/Elin 885!
  • Anonym (Arbetslös)
    H2O Mineral skrev 2013-10-22 12:02:54 följande:
    Märker att ts inte vill jobb... Synd... 

Hur märker du det?
  • H2O Mineral
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-22 12:02:52 följande:

Jag har sökt jobb som lärare, och det går att skriva en ansökan på en halvtimme om  man inte är efterbliven. Framför allt när man har ett 50-tal mallar att utgå från efter tidigare sökta arbeten. Jag skriver riktade ansökningar, men man kan utgå från dem som funkat tidigare.
    Jag sa inte att man inte kunde skriva en ansökan på en halvtimme utan jag sa att en BRA ansökan inte skrivs på en halvtimme. 

Mallar är egentligen skit eftersom ansökan då bara blir falsk istället för äkta.  
  • H2O Mineral
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-22 12:03:49 följande:

Hur märker du det?
    Att du inte gör det du ska utan istället sitter på fl... Du prioriterar fl istället för att prioritera att få ett jobb. 
  • Anonym (Arbetslös)
    H2O Mineral skrev 2013-10-22 12:04:19 följande:
    Jag sa inte att man inte kunde skriva en ansökan på en halvtimme utan jag sa att en BRA ansökan inte skrivs på en halvtimme. 

Mallar är egentligen skit eftersom ansökan då bara blir falsk istället för äkta.  

Jag har fått jobb på ansökningsbrev som tagit 10 min, det beror på hur bra man är på att skriva och hur mycket man vet om företaget sedan tidigare.

Dessutom är det väl ganska självklart att jag menade att 30 min är ett genomsnitt. Inte en exakt siffra för varje dag.  
  • sötare

Tyvärr är det så att ju längre man är arbetslös och ju längre man får sitta på åtgärder så blir man negativ till alla förslag som man får och denna negativiteten gör en blind. Varit i samma sits och känt likadant hittade som tur var något som motivierade mig att ta mig ur den negativa nedåtgående spiralen. Får bara hoppas att ts oxå gör det.

• Anonym (Arbetslös)
    H2O Mineral skrev 2013-10-22 12:05:03 följande:
    Att du inte gör det du ska utan istället sitter på fl... Du prioriterar fl istället för att prioritera att få ett jobb. 

Jag har redan hunnit med det jag ska idag. Det finns verkligen ingenting mer att göra som tar en hel dag. Jag har tittat igenom jobb-mejlen från rekryteringsfirmorna och kollat AF. Det tar inte så lång tid när det är typ tomt. . .
  • H2O Mineral
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-22 12:06:22 följande:

Jag har fått jobb på ansökningsbrev som tagit 10 min, det beror på hur bra man är på att skriva och hur mycket man vet om företaget sedan tidigare.

Dessutom är det väl ganska självklart att jag menade att 30 min är ett genomsnitt. Inte en exakt siffra för varje dag.  
    Uppenbarligen så fungerar ju inte det nu för dig... Så varför inte bättra på dina ansökningar istället för att hänga på fl? 
Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!