• Anonym (Arbetslös)

Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!

Jag är så SJUKT trött på att regeringen bestämt om dessa vuxendagis. Det ser bra ut i pappren att vi arbetslösa är i "sysselsättning", men i verkligheten är det helt sjukt.

På mitt vuxendagis sitter alla med var sin laptop och surfar. Jobbsökandet tar en halvtimma, max, eftersom jag varit arbetslös så pass länge (det tar längre tid om man är ny). Sedan sitter jag är på FL, Facebook, FB etc. Ibland kollar vi på film eller bara snackar skit.

På grund av detta måste min son gå på förskola långa dagar och vi får leva på existensminimum.

Lägg ner dessa jävla vuxendagis och satsa pengarna på något som ger jobb!!!! Så trött på att sitta här dag ut och dag in. Totalt slöseri med pengar.   

• Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!
  • Anonym (nat)

Men ts, du verkar vara mer intresserad att svara på kritik. Jag skrev ett ganska långt inlägg med olika tips. Var det inte alls intressant? Känns som att jag verkligen slösat bort min tid på denna tråd.

• Anonym (k)
    Anonym (nat) skrev 2013-10-22 12:22:47 följande:
    Äh, man är väl oftast inte arbetslös livet ut ? De allra flesta tar sig ur det genom att komma på något. Därav tips och idéer från läsarna. Eller hur tänker du här?
    Nej, men att sitta och anklaga TS och komma med saker som är helt självklara är väl ganska dumt? Typ "skicka cv direkt till nåt företag" bara jaha? Var det nåt nytt? Sen finns det ju faktiskt folk som är långtidsarbetslösa trots att det gjort allt för att få ett jobb. Tråden handlade ju från början om detta "vuxendagis" som verkar helt onödigt och värdelöst, inte om huruvida TS gjort allt rätt för att hitta ett jobb. 
  • Anonym (Arbetslös)
    H2O Mineral skrev 2013-10-22 12:27:46 följande:
    Om du hade jobb så behövde du inte a-kassa. Varför sluta på ett jobb som man har? Visst fick du avsked/sparken/blev uppsagd, den risken finns ju med. 

Man kan ha jobb ett par månader på projekt (vanligt i min bransch), sedan stämpla och sedan jobba. Man kan också stämpla när man jobbar på timmar, men då bara i 75 dagar, sedan är det slut. Jag har aldrig fått sparken.
  • H2O Mineral
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-22 12:26:05 följande:

Men hur i hela friden läser du?! Nu slutar jag snart svara för du känns inte seriös.

Anledningen till att jag hamnade i JoU-garantin är att min a-kassa tog slut. Att den tog slut var för att jag trots jobb inte uppfyllde arbetsvillkoret. Det var ju det du frågade om.

Du skriver att du fått flera jobb, men inte tillräckligt för nytt arbetsvillkor. Men om du nu fått flera jobb, varför är du arbetslös? Ville du inte ha jobben? Passade de dig inte? Var det fel jobb? 

Isåfall grattis, skyll dig själv för att du är arbetslös.  
    Jag är inte samma som Mineralvatten/Elin 885!
  • H2O Mineral
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-22 12:29:53 följande:

Man kan ha jobb ett par månader på projekt (vanligt i min bransch), sedan stämpla och sedan jobba. Man kan också stämpla när man jobbar på timmar, men då bara i 75 dagar, sedan är det slut. Jag har aldrig fått sparken.
    Ja, det kan man. Men man kan också låta bli att stämpla på deltid för att spara dagarna. 
  • H2O Mineral
    MammaIna88 skrev 2013-10-22 12:30:16 följande:
    Men HÅLL KÄFTEN H2O mineral! Ta din översittarattityd och gör något vettigt istället att klanka ner på TS. TS otroligt vilket tålamod du har som orkar vara trevlig och förklara för någon som verkar ha grava inlärningssvårigheter...
    Ursäkta?
  • Anonym (Arbetslös)
    Anonym (nat) skrev 2013-10-22 12:29:01 följande:
    Men ts, du verkar vara mer intresserad att svara på kritik. Jag skrev ett ganska långt inlägg med olika tips. Var det inte alls intressant? Känns som att jag verkligen slösat bort min tid på denna tråd.

Jag ber om ursäkt. Jag ska sluta svara stolpskotten nu. Jag tar till dig av det du skriver och tänker på det. Nu måste jag gå en sväng, återkommer ikväll.
  • TrendyFarsa
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-22 09:36:21 följande:
    Jag är så SJUKT trött på att regeringen bestämt om dessa vuxendagis. Det ser bra ut i pappren att vi arbetslösa är i "sysselsättning", men i verkligheten är det helt sjukt.

På mitt vuxendagis sitter alla med var sin laptop och surfar. Jobbsökandet tar en halvtimma, max, eftersom jag varit arbetslös så pass länge (det tar längre tid om man är ny). Sedan sitter jag är på FL, Facebook, FB etc. Ibland kollar vi på film eller bara snackar skit.

På grund av detta måste min son gå på förskola långa dagar och vi får leva på existensminimum.

Lägg ner dessa jävla vuxendagis och satsa pengarna på något som ger jobb!!!! Så trött på att sitta här dag ut och dag in. Totalt slöseri med pengar.   
    Kan inte annat än hålla med. Att skapa hittepåjobb för at öka "sysselsättningen" är något som man gör i bl a Vitryssland, Kuba och Nordkorea.

Och i Ful-freddans Sverige. 
    Östermalm - Mer behöver inte sägas.
  • MammaIna88
    H2O Mineral skrev 2013-10-22 12:32:09 följande:
    Ursäkta?

Ja, vad var det som var oklart?
  • H2O Mineral
    MammaIna88 skrev 2013-10-22 12:33:10 följande:

Ja, vad var det som var oklart?
    Ditt inlägg... 

Inte så bra att anklaga andra för inlärningssvårigheter när man uppenbarligen själv lider av både det ena och det andra...

Vad har du gjort för att ge ts tips?  Oj då, du har inte gett ts ett enda tips...
    Så varför kom du in i tråden överhuvudtaget? Jo för att skälla på mig.
    Moget? Inte direkt. 
Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!