• Anonym (Arbetslös)

Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!

Jag är så SJUKT trött på att regeringen bestämt om dessa vuxendagis. Det ser bra ut i pappren att vi arbetslösa är i "sysselsättning", men i verkligheten är det helt sjukt.

På mitt vuxendagis sitter alla med var sin laptop och surfar. Jobbsökandet tar en halvtimma, max, eftersom jag varit arbetslös så pass länge (det tar längre tid om man är ny). Sedan sitter jag är på FL, Facebook, FB etc. Ibland kollar vi på film eller bara snackar skit.

På grund av detta måste min son gå på förskola långa dagar och vi får leva på existensminimum.

Lägg ner dessa jävla vuxendagis och satsa pengarna på något som ger jobb!!!! Så trött på att sitta här dag ut och dag in. Totalt slöseri med pengar.   

• Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!
  • MammaIna88

Lider av det ena och det andra? Jasså säger du det? Det var mer än jag visste. Läs vad du Har skrivit "TS vill inte ha jobb" och antytt dyl som är av kränkande natur trots att hon förklarar läget flera gånger så fortsätter du med en äcklig attityd. Pinsamma människa...

• msmurphy
    MammaIna88 skrev 2013-10-22 12:30:16 följande:
    Men HÅLL KÄFTEN H2O mineral! Ta din översittarattityd och gör något vettigt istället att klanka ner på TS. TS otroligt vilket tålamod du har som orkar vara trevlig och förklara för någon som verkar ha grava inlärningssvårigheter...
    He he. Ja, faktiskt. Läsförståelsen är inte på topp direkt.
  • MammaIna88
    msmurphy skrev 2013-10-22 12:44:14 följande:
    He he. Ja, faktiskt. Läsförståelsen är inte på topp direkt.

Jo men det är för mycket av oss att begära att hen ska inse det själv. Hen är bara ute efter att trycka ner arbetslösa.
  • Anonym (nat)
    Anonym (k) skrev 2013-10-22 12:29:36 följande:
    Nej, men att sitta och anklaga TS och komma med saker som är helt självklara är väl ganska dumt? Typ "skicka cv direkt till nåt företag" bara jaha? Var det nåt nytt? Sen finns det ju faktiskt folk som är långtidsarbetslösa trots att det gjort allt för att få ett jobb. Tråden handlade ju från början om detta "vuxendagis" som verkar helt onödigt och värdelöst, inte om huruvida TS gjort allt rätt för att hitta ett jobb. 
    Jag har inte anklagat ts för något. Däremot kände jag från dig en attityd mot alla tips här, och mina tips var seriösa. 
    Långtidsarbetslösa är oftast inte arbetslösa livet ut. Jag vet vad långtidsarbetslöshet är. Min mor har varit långtidsarbetslös och hon trodde att hon gjorde allt för att få ett jobb. Men jag såg och jag vet att man lätt glömmer saker som att t.ex. prova starta ett företag, eller engagera sig i någon förening som ger kontakter. Jag såg att hon hade potential till att göra saker som hon själv inte visste att hon kunde, som t.ex. projektledning. Man håller sig oftast till det vanliga, de praktiska jobben och man jagar in sig själv i ett hörn. Ju mindre hopp man har desto mindre kreativ blir man. När min mamma nu har ett jobb, som personlig assistent, gör hon plötsligt saker utanför hennes komfort zon, hon föreläser på sidan om, lär ut sitt hemspråk en gång i veckan och nu ska ge sig på konsultjobb inom turism (starta eget). Varför gjorde hon inte det tidigare? Jo, för att man tänker inte så stort när man inte har ett jobb. 
    Man kan skaffa ett truckkort, och det kan leda till något helt annat. Man får inte säga att det ena inte går och det andra förstör för a-kassa om man vill ta sig ur situationen så snart som möjligt. 
  • Anonym (nat)
    TrendyFarsa skrev 2013-10-22 12:32:38 följande:
    Kan inte annat än hålla med. Att skapa hittepåjobb för at öka "sysselsättningen" är något som man gör i bl a Vitryssland, Kuba och Nordkorea.

Och i Ful-freddans Sverige. 
    Hmm, verkligen? Jag är från Vitryssland och sånt finns inte där. Man är arbetslös och man får 0 kronor. Tack och hej fördomar. 
  • H2O Mineral
    MammaIna88 skrev 2013-10-22 12:42:54 följande:
    Lider av det ena och det andra? Jasså säger du det? Det var mer än jag visste. Läs vad du Har skrivit "TS vill inte ha jobb" och antytt dyl som är av kränkande natur trots att hon förklarar läget flera gånger så fortsätter du med en äcklig attityd. Pinsamma människa...
    TS utrycker i tråden mellan raderna att hon inte vill ha jobb.... Annars hade TS inte skrivit på det sättet hon gör. 

Eftersom du uppenbarligen sakar läsförståelse och har inlärningsproblem så är det rätt omoget att anse att någon annan har det...

Pinsamma människa, ja det är det minsta man kan säga.

Har inte sett ett enda inlägg där du ger tisp till ts.  
    Jag är inte samma som Mineralvatten/Elin 885!
  • H2O Mineral
    MammaIna88 skrev 2013-10-22 12:47:32 följande:

Jo men det är för mycket av oss att begära att hen ska inse det själv. Hen är bara ute efter att trycka ner arbetslösa.
    Nej, jag är inte ute efter att trycka ner arbetslösa. Hade du bemödat dig med att läsa det jag skrivit och förstått innebörden av orden så hade du förstått att jag inte trycker ned arbetslösa utan tvärt om. Men eftersom du inte kan läsa eller förstå så är det ju inte så lätt för dig... 
    Jag är inte samma som Mineralvatten/Elin 885!
  • Ramborg
    H2O Mineral skrev 2013-10-22 12:30:26 följande:
    Du skriver att du fått flera jobb, men inte tillräckligt för nytt arbetsvillkor. Men om du nu fått flera jobb, varför är du arbetslös? Ville du inte ha jobben? Passade de dig inte? Var det fel jobb? 

Isåfall grattis, skyll dig själv för att du är arbetslös.  

Kan du inte läsa eller har du bara otur när du tänker?

Tror du att alla jobb är tillsvidareanställningar?
    42.
  • Miss P

Googla på jobbsajter, det kanske finns sajter du missat. Jag gjorde så att jag tog en katalog, googlade lite om företagen och ringde upp. Det som gav mig jobb var att höra av mig till företag jag redan sökt jobb hos. Det visade sig att min arbetsgivare hade sparat min ansökan inför kommande behov och jag ringde precis i rättan tid. Jag vet att det är jobbigt TS, var själv deprimerad innan jag fick jobb men det gäller att vara "på" hela tiden. Ge inte upp! Lycka till. Glad

• sötare
    Anonym (nat) skrev 2013-10-22 12:49:02 följande:
    Jag har inte anklagat ts för något. Däremot kände jag från dig en attityd mot alla tips här, och mina tips var seriösa. 
    Långtidsarbetslösa är oftast inte arbetslösa livet ut. Jag vet vad långtidsarbetslöshet är. Min mor har varit långtidsarbetslös och hon trodde att hon gjorde allt för att få ett jobb. Men jag såg och jag vet att man lätt glömmer saker som att t.ex. prova starta ett företag, eller engagera sig i någon förening som ger kontakter. Jag såg att hon hade potential till att göra saker som hon själv inte visste att hon kunde, som t.ex. projektledning. Man håller sig oftast till det vanliga, de praktiska jobben och man jagar in sig själv i ett hörn. Ju mindre hopp man har desto mindre kreativ blir man. När min mamma nu har ett jobb, som personlig assistent, gör hon plötsligt saker utanför hennes komfort zon, hon föreläser på sidan om, lär ut sitt hemspråk en gång i veckan och nu ska ge sig på konsultjobb inom turism (starta eget). Varför gjorde hon inte det tidigare? Jo, för att man tänker inte så stort när man inte har ett jobb. 
    Man kan skaffa ett truckkort, och det kan leda till något helt annat. Man får inte säga att det ena inte går och det andra förstör för a-kassa om man vill ta sig ur situationen så snart som möjligt. 
    Tack precis vad jag menar med att man blir blind av negativiteten som skapas när man är arbetslös.
Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!