Herregud. Sådana ungar bör skickas till internatskolor i uk. Fy. Mina ungar vet inte ens några svärord än, vet inte vad peka finger betyder, vet ingenting om busiga saker som stenkastning och klotteri. Skulle dom göra något sånt så skulle de få rejäla straff för det. Och för att ni inte ska missuppfatta vad jag menar så får jag väl ge ett exempel.
Skulle min dotter kasta sten på en bil, så skulle hon få gå hem till den personen och tvätta dennes bil och be om ursäkt. Skulle jag inte veta vem det var i bilen som hon kastade på så skulle hon få tvätta min bil, för att det skulle vara samma princip. Skulle min unge klottra så skulle hon få be om förlåtelse till den som äger byggnaden eller det som hon klottrat på, och sen skrubba tills klottret försvinner.
Mina ungar vet att man inte få göra sådana saker, att man inte får kasta hårda saker, att man inte får beté sig dåligt mot andra, att man inte får förstöra andras saker osv. Och dom vet att det blir konsekvenser när man gör dumma saker. Varför lär inte vissa föräldrar ut att allt har konsekvenser? Dödar en vuxen människa en annan så åker han i fängelset, förstör man andras saker osv så blir det böter, beter man sig illa kan det också bli böter. Vuxna får konsekvenser för allting, varför lär vissa inte sina barn att samma saker gäller för dom?