• Anonym (nerfälld)

Storgrälat pga toalock!!

Jag vet att detta kan låta klyschigt, men på senaste tiden har jag och min sambo börjat bråka om toalettlocket. Jag anser att toalettlocket finns där av en anledning och har ALLTID haft som vana att fälla ner det efter varje toabesök. Det är alltså någonting jag gör reflexmässigt utan att tänka på det. Min sambo tycker tydligen att locket inte har någon fuktion och låter det ALLTID vara uppe.

Egentligen, för min del, skulle det här inte föreställa något problem. Det brukar ju oftast vara så att det är kvinnan som tjatar på mannen att han ska lära sig fälla ned locket. Inte hos oss, här är det tvärtom! Jag tycker det är en småsak att bråka om och har aldrig stört mig på att jag hittar locket uppfällt efter honom, jag köper att vi har olika vanor och att jag inte kan lära en vuxen man att fälla ner locket efter sig. Fine. MEN, han har nu efter 1 år ihop börjat tycka det är jäääätteirriterande att jag fäller ner locket!!! Han säger att han inte orkar lyfta upp det varje gång och "varför ska det fällas ner när man ändå måste lyfta upp det varje gång?" ja helt enkelt så är han så LAT tydligen att han inte kan lägga en millesekund på att lyfta upp toalocket. Först trodde jag han skämtade men nu har han börjat påpeka detta varje gång han går in på toan och hittar locket nedfällt. Han smäller med locket när han fäller upp det för att jag ska höra hur irriterande han tycker att det är. Imorse blev han så arg och skrek att jag fäller ner locket bara för att jävlas, för jag vet ju hur irriterad han blir, så vad gör karln? Jo, han SLITER AV HELA LOCKET FRÅN TOASTOLEN!!!!! Och slänger det på golvet! Jag började koka så arg jag var, skrek något jag själv inte kommer ihåg och sprang därifrån. Sen dess är vi ovänner. 

Alltså, jag vet inte vad jag ska göra. Vad fan sysslar han med?! Känns som ett stort jävla skämt men det är på allvar. Startar ett storgräl om ett toalock! Ska jag verkligen behöva backa och anpassa mig efter honom bara för att han tycker att toalock är onödigt? Spelar inte det någon roll att jag tycker toalocket har en funktion?  

• Svar på tråden Storgrälat pga toalock!!
  • Anonym (nedfällt)

Bara läst TS

Jag fäller ner toalocket innan jag ska spola och låter det vara nere tills nästa gång nån ska gå. 
    När man spolar så sprids ju vattendroppar ut i rummet om locket är uppe, inte så fräscht, sen har jag tappat x antal saker ner i toaletten när locket varit uppe så jag är numera bra på att stänga det.

En väldigt liten sak som gjorts väldigt stor i mitt tycke. Skulle tro att det är något annat som ligger bakom hela skälet till att han smällde av. 
    Hoppas att ni lyckas lösa det 

• Anonym (toalock)

Löjlig han är. Min sambo stänger heller inte locket, vilket inte gör mig något heller, men jobbigt är det när han inte heller fällt ner ringen, iiiiis-kallt när man är superkissinödig o sätter sig på den kalla kanten. DET tjatar jag på.

• Anonym (nere)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-10-25 09:39:53 följande:
    Man kan vända på det också - varför ska han behöva anpassa sig efter hur du tycker det ska vara? Det finns ju objektivt sett inget "rätt" och "fel" i det här. Att sen hans sätt att förhålla sig till situationen verkar synnerligen omoget är en annan sak.
    Nja egentligen ska locket vara nedfällt, åtminstone när man spolar. Och det känns väl mer onödigt att fälla ner det och spola och sen ta upp det igen av ren princip, än att bara lämna det nere efter spolningen.
  • Bondtösen

Det ska väll vara stängt av massa anledningar! Djur barn, inget roligt att hitta ett badande barn där. Och värsta av allt finns faktiskt de som har problem att djur kommer upp ur toa stolen! Locket finns där av en anledning!

• persikofjaril

Ta hans mobil (eller något annat som är hans och som han värdesätter) med dig in i badrummet, fippla med den och "råka" tappa den ner i toaletten. Berätta sedan för honom vad som hänt och poängtera att locket var uppfällt och att det hade kunnat undvikas om han tillät dig att fälla ner locket.

• Idha

Sätt uppmuntrande post-it-lappar i locket så han åtminstone blir lite glad när han fällt upp. Då kanske han slutar gnälla.

• Anonym (russin)
    Tia F skrev 2013-10-25 10:23:50 följande:
    Det finns en god anledning till att locket är där - det stänker när man spolar.  
    Dessutom kan djur kan dricka ur eller trilla ner i toan, barn kan plaska där och man kan råka tappa ner saker.
    Och inte minst så ser det riktigt ofräsht ut att komma in på en toalett där locket står öppet Kräks

Va? Det har jag aldrig i hela livet tänkt att det är ofräscht. Det är i så fall mer det stängda locket som får mig att tänka på vad den som lämnade sist gjorde där...Kräks
  • Miss P

Det är ju också nåt att störa sig på TS... Håller med din karl, den ska ju ändå upp varje gång man pinkar. Vad är problemet? Kan förstå att han blev vansinnig. Man orkar bara med tjat till en viss gräns...

• Miss P
    Anonym (skvättttttt) skrev 2013-10-25 15:01:34 följande:
    Läs TS igen vettja. Det är ju så TS gör och mannen blir vansinnig för att locket är nedfällt när han ska på toa.
    Erkänner att jag också läste slarvigt. Är inte lite seg efter en tuff arbetsvecka. Ber om ursäkt alla. Skäms
  • BlippBlopp

Jag har inte läst hela tråden men toalock har man för praktiska och hygieniska skäl.

1. Tappar man något så blir man glad om det bara studsar på locket.
    2.Även om du inte ser det med blotta ögat när du spolar. Men det du precis gjorde i toaletten stänker upp på det runt omkring. Köp en UV-lampa efter en månad med öppet lock får du se på nått trevligt...

Vi har ett självstängande lock som man bara petartill så behöver man "bara" besvära sig med att öppna det. 

Svar på tråden Storgrälat pga toalock!!