• Anonym (nerfälld)

Storgrälat pga toalock!!

Jag vet att detta kan låta klyschigt, men på senaste tiden har jag och min sambo börjat bråka om toalettlocket. Jag anser att toalettlocket finns där av en anledning och har ALLTID haft som vana att fälla ner det efter varje toabesök. Det är alltså någonting jag gör reflexmässigt utan att tänka på det. Min sambo tycker tydligen att locket inte har någon fuktion och låter det ALLTID vara uppe.

Egentligen, för min del, skulle det här inte föreställa något problem. Det brukar ju oftast vara så att det är kvinnan som tjatar på mannen att han ska lära sig fälla ned locket. Inte hos oss, här är det tvärtom! Jag tycker det är en småsak att bråka om och har aldrig stört mig på att jag hittar locket uppfällt efter honom, jag köper att vi har olika vanor och att jag inte kan lära en vuxen man att fälla ner locket efter sig. Fine. MEN, han har nu efter 1 år ihop börjat tycka det är jäääätteirriterande att jag fäller ner locket!!! Han säger att han inte orkar lyfta upp det varje gång och "varför ska det fällas ner när man ändå måste lyfta upp det varje gång?" ja helt enkelt så är han så LAT tydligen att han inte kan lägga en millesekund på att lyfta upp toalocket. Först trodde jag han skämtade men nu har han börjat påpeka detta varje gång han går in på toan och hittar locket nedfällt. Han smäller med locket när han fäller upp det för att jag ska höra hur irriterande han tycker att det är. Imorse blev han så arg och skrek att jag fäller ner locket bara för att jävlas, för jag vet ju hur irriterad han blir, så vad gör karln? Jo, han SLITER AV HELA LOCKET FRÅN TOASTOLEN!!!!! Och slänger det på golvet! Jag började koka så arg jag var, skrek något jag själv inte kommer ihåg och sprang därifrån. Sen dess är vi ovänner. 

Alltså, jag vet inte vad jag ska göra. Vad fan sysslar han med?! Känns som ett stort jävla skämt men det är på allvar. Startar ett storgräl om ett toalock! Ska jag verkligen behöva backa och anpassa mig efter honom bara för att han tycker att toalock är onödigt? Spelar inte det någon roll att jag tycker toalocket har en funktion?  

• Svar på tråden Storgrälat pga toalock!!
  • Anonym (ih)

Jag antar att man har ett väldigt bra liv ifall man har tid o kraft att överreagera så in norden för ett uppfällt toalockGlad

Men konstigt nog så tycker jag det känns mer "normalt" att reagera på någon som INTE fäller ner toalettlocket än att skälla på någon som faktiskt fäller ner det. Nerfällt lock tycker jag iaf gör att badrummet ser lite bättre ut, det ramlar heller inte ner saker i toaletten om man råkar knuffa ner nått från handfatet eller något trillar ur badrumsskåpet, inte heller riskerar man att behöva se glidspår på toalettporslinet det första man ser när man kommer inte i badrummet ifall någon glömt skrubba efter sig. Som bonus virvlar det inte upp mängder av bajsbakterier ifall man spolar med stängt lock. Stängt lock utgör ju också en avlastningsyta så man kan lägga handduken etc där medan man duschar. Katten drumlar inte ner i toaletten o drunknar ifall den skulle bli lite för nyfiken på toalettstolen. Stängt toalettlock=bra i min värld.

Hur som helst så är det inget jag själv skulle bråka om, jag fäller ner locket ifall det är öppet för min egen skull. På samma sätt som jag antar att sambon får fälla upp det ifall han stör sig på stängt lock. Men jag tror aldrig han skulle börja tjafsa bara för att det dröjer en millisekund längre innan han kan börja kissa ifall han måste fälla upp locket. I så fall får han lära sig gå på toaletten tidigare så att han inte behöver riskera att kissa på sig ifall locket visar sig vara stängt när han kommer dit.

• Sneeze

Orkar inte läsa hela tråden, jag har egentligen bara en sak att säga. Man blir inte så j-a arg över ett toalocks position. Det är något annat som ligger bakom, behöver inte ens ha mid dig att göra från början, men all hans ilska och frustration gick ut över dig och toalocket.

För övrigt anser jag att det är oväsentligt hur toalocket är positionerat, uppe eller nere. Har man verkligen inget annat att bråka om kan man skatta sig lycklig. 

• Anonym (L)
    Anonym (nerfälld) skrev 2013-10-25 11:14:01 följande:
    Han ringde nu och var alldeles som vanligt, jag dock sur och upprörd fortfarande. Jag sa att jag håller på montera ner alla köksdörrar och tänkte passa på med kylskåpsdörren också för, visst, den som designade kylskåpet hade säkert med dörren av en anledning men själv tycker jag bara det är opraktiskt att många gånger om dagen behöva dra i den och stänga igen den om och om igen. Han skrattade bara och bytte tema. Då började jag snacka om bakterier och bajs och att han inte var riktigt klok med sin reaktion och att jag väntar på en ursäkt men han försökte bara fjäska bort det och byta samtalsämne.
    Har han kommit till sans nu efter helgen? För han borde ha inset nu att det är ett knäppt beteende att slita lös toasitsen för att du inte lämnar toalocket uppfällt.
    Blev det några skåpdörrar bortmonterade?    
  • Anonym (L)

OBSERVERA:
    Alla ni som läser, ts gnäller inte på sin sambo för att han inte stänger.
    Sambon gnäller på ts för att ts stänger toalocket och sambon har till slut gjort en så stor grej av det att han i ilskan slitit lös toalocket. 

• Anonym (nerfälld)

Hallå alla. En uppdatering på hur det gått.

Jag tänkte att det hade lugnat ner sig lite och att han insett att han gjort fel för han bad om ursäkt om sitt beteende (vredesutbrottet, slita av locket osv). Men uppenbarligen är problemet inte löst för det. Han smäller fortfarande hårt med locket varje gång det är nerfällt för att markera att han stör sig på det, ibland går han in på toa efter mig BARA för att lyfta på locket som jag fällt ner och om vi tex borstar tänderna och han inte ens ska använda toaletten så lyfter han upp det. 

JAG BLIR SÅ JÄVLA FÖRBANNAD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag har bett honom lägga av, försökt föra en vettig diskussion, frågat om det verkligen är värt att haka upp sig på en sån här skitsak och förstöra vår fina relation för det. "Kan du inte bara ge dig? Du fäller inte ner det, jag fäller ner det, svårare än så är det inte. Lägg av nu" sa jag senast idag och hans svar var "jag kommer aldrig lägga av förrän du slutar fälla ner locket för att jävlas hela tiden".

Herregud han går mig verkligen på nerverna nu och är SÅ jobbig. Beter sig som en liten barnrumpa. Spelar ingen roll hur mycket jag än förklarar att jag inte fäller ner locket för att jävlas utan att jag har x antal anledningar till varför jag vill ha locket nerfällt. Nej, det är hans ord som ska vara det sista oavsett att hans enda argument är "du gör det för att jävlas".

Hur FAN är det här ett normalt beteende på en vuxen man att haka upp sig på ett jädrans toalock?!?!?!  

• Anonym (mespropp)
    Anonym (nerfälld) skrev 2013-10-30 15:41:50 följande:
    Hallå alla. En uppdatering på hur det gått. Jag tänkte att det hade lugnat ner sig lite och att han insett att han gjort fel för han bad om ursäkt om sitt beteende (vredesutbrottet, slita av locket osv). Men uppenbarligen är problemet inte löst för det. Han smäller fortfarande hårt med locket varje gång det är nerfällt för att markera att han stör sig på det, ibland går han in på toa efter mig BARA för att lyfta på locket som jag fällt ner och om vi tex borstar tänderna och han inte ens ska använda toaletten så lyfter han upp det.  JAG BLIR SÅ JÄVLA FÖRBANNAD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag har bett honom lägga av, försökt föra en vettig diskussion, frågat om det verkligen är värt att haka upp sig på en sån här skitsak och förstöra vår fina relation för det. "Kan du inte bara ge dig? Du fäller inte ner det, jag fäller ner det, svårare än så är det inte. Lägg av nu" sa jag senast idag och hans svar var "jag kommer aldrig lägga av förrän du slutar fälla ner locket för att jävlas hela tiden". Herregud han går mig verkligen på nerverna nu och är SÅ jobbig. Beter sig som en liten barnrumpa. Spelar ingen roll hur mycket jag än förklarar att jag inte fäller ner locket för att jävlas utan att jag har x antal anledningar till varför jag vill ha locket nerfällt. Nej, det är hans ord som ska vara det sista oavsett att hans enda argument är "du gör det för att jävlas". Hur FAN är det här ett normalt beteende på en vuxen man att haka upp sig på ett jädrans toalock?!?!?!  

Det känns som att han vill få slut på relationen men inte är vuxen nog att säga det rakt ut. Han försöker istället med småsaker för att få sig att ta steget. Jag hade dragit och stängt av mobilen i någon vecka eller två. Saknar han dig inte så har du svaret sen..
  • Nöjd man
    Anonym (nerfälld) skrev 2013-10-30 15:41:50 följande:
    Hallå alla. En uppdatering på hur det gått.

Jag tänkte att det hade lugnat ner sig lite och att han insett att han gjort fel för han bad om ursäkt om sitt beteende (vredesutbrottet, slita av locket osv). Men uppenbarligen är problemet inte löst för det. Han smäller fortfarande hårt med locket varje gång det är nerfällt för att markera att han stör sig på det, ibland går han in på toa efter mig BARA för att lyfta på locket som jag fällt ner och om vi tex borstar tänderna och han inte ens ska använda toaletten så lyfter han upp det. 

JAG BLIR SÅ JÄVLA FÖRBANNAD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag har bett honom lägga av, försökt föra en vettig diskussion, frågat om det verkligen är värt att haka upp sig på en sån här skitsak och förstöra vår fina relation för det. "Kan du inte bara ge dig? Du fäller inte ner det, jag fäller ner det, svårare än så är det inte. Lägg av nu" sa jag senast idag och hans svar var "jag kommer aldrig lägga av förrän du slutar fälla ner locket för att jävlas hela tiden".

Herregud han går mig verkligen på nerverna nu och är SÅ jobbig. Beter sig som en liten barnrumpa. Spelar ingen roll hur mycket jag än förklarar att jag inte fäller ner locket för att jävlas utan att jag har x antal anledningar till varför jag vill ha locket nerfällt. Nej, det är hans ord som ska vara det sista oavsett att hans enda argument är "du gör det för att jävlas".

Hur FAN är det här ett normalt beteende på en vuxen man att haka upp sig på ett jädrans toalock?!?!?!  
    Normalt skulle jag säga att låta det vara men här känns det som att han av någon anledning har bestämt sig för att du ska ge dig. Kan vara massor av orsaker till det men jag tycker nog att du ska stå på dig. Det är i mina ögon han som djävlas med dig!

Om han inte vill släppa det så låt det eskalera, sluta gör något för honom som han gillat tidigare.

Säg att du är trött på hans barnsliga beteende och att du vill inte vara tillsammans med någon som inte är vuxen. Tycker han likadant om dig så kanske det är läge att se över relationen helt och hållet.  
  • Waterproof

Men herregud. Är han tre år? Vuxen människa som beter sig på det viset...

Förresten så är det väl en självklarhet att man stänger toalettlocket när man är klar och ska spola. Som många skrivit tidigare så virvlar det upp en massa otäcka bakterier vid spolning. Kanske inget som man vill ska flyga runt och landa på sin tandborste. Men du kan ju föreslå att han borstar tänderna i toalettvattnet istället om han nu anser att toalettlocket alltid ska vara öppet.
    Eller så får han investera i en japansk toalett som automatiskt fäller upp sitsen när man närmar sig den.

Svar på tråden Storgrälat pga toalock!!