• Anonym (nerfälld)

Storgrälat pga toalock!!

Jag vet att detta kan låta klyschigt, men på senaste tiden har jag och min sambo börjat bråka om toalettlocket. Jag anser att toalettlocket finns där av en anledning och har ALLTID haft som vana att fälla ner det efter varje toabesök. Det är alltså någonting jag gör reflexmässigt utan att tänka på det. Min sambo tycker tydligen att locket inte har någon fuktion och låter det ALLTID vara uppe.

Egentligen, för min del, skulle det här inte föreställa något problem. Det brukar ju oftast vara så att det är kvinnan som tjatar på mannen att han ska lära sig fälla ned locket. Inte hos oss, här är det tvärtom! Jag tycker det är en småsak att bråka om och har aldrig stört mig på att jag hittar locket uppfällt efter honom, jag köper att vi har olika vanor och att jag inte kan lära en vuxen man att fälla ner locket efter sig. Fine. MEN, han har nu efter 1 år ihop börjat tycka det är jäääätteirriterande att jag fäller ner locket!!! Han säger att han inte orkar lyfta upp det varje gång och "varför ska det fällas ner när man ändå måste lyfta upp det varje gång?" ja helt enkelt så är han så LAT tydligen att han inte kan lägga en millesekund på att lyfta upp toalocket. Först trodde jag han skämtade men nu har han börjat påpeka detta varje gång han går in på toan och hittar locket nedfällt. Han smäller med locket när han fäller upp det för att jag ska höra hur irriterande han tycker att det är. Imorse blev han så arg och skrek att jag fäller ner locket bara för att jävlas, för jag vet ju hur irriterad han blir, så vad gör karln? Jo, han SLITER AV HELA LOCKET FRÅN TOASTOLEN!!!!! Och slänger det på golvet! Jag började koka så arg jag var, skrek något jag själv inte kommer ihåg och sprang därifrån. Sen dess är vi ovänner. 

Alltså, jag vet inte vad jag ska göra. Vad fan sysslar han med?! Känns som ett stort jävla skämt men det är på allvar. Startar ett storgräl om ett toalock! Ska jag verkligen behöva backa och anpassa mig efter honom bara för att han tycker att toalock är onödigt? Spelar inte det någon roll att jag tycker toalocket har en funktion?  

• Svar på tråden Storgrälat pga toalock!!
  • FlutterShy
    uglygodcilla81 skrev 2013-10-25 10:01:39 följande:
    Men blä, då sprids ju bajsvatten o stänk om man har otur o spolar när inte locket är nerfällt :) vissa toaletter skvätter... Sen är det opraktisk, man låter bli att tappa saker ibland i toastolen flr att man turligt nog stängt locket den där gången man tappar något! Och sen är hemmet mer harmoniskt enligt feng shui om man stänger :)
    Detta! Slipper gärna bajspartiklar på tandborstar och annat, och fästmannen håller med. :)
  • Juronjaure

Anledningen till att han ska fälla ned locket när han gjort det han ska, INNAN han spolar, är att bajsbakterier annars sprutar ut i hela badrummet och hamnar på tandborstar och tandborstmuggar, och sedan förs vidare in i hans mun. Det är inte hittepå, dessa stänk hamnar verkligen överallt. Att inte fälla ned locket när man spolar är helt enkelt vidrigt.

• Anonym (behappy)

Var glad att ni inte har större problem än såhär i ert förhållande :)

• Anonym (nerfälld)
    Anonym (behappy) skrev 2013-10-25 10:12:26 följande:
    Var glad att ni inte har större problem än såhär i ert förhållande :)
    Jag tycker detta är ett extremt problem. Hade vi bara småbråkat lite och tjatat på varandra fäll ner/fäll upp hade jag tyckt det var underbart att det är vårt största problem. Men att vi STORGRÄLAR och att toalocket åker i golvet för att jag inte anpassar mig efter honom ser jag inte som normalt och sunt. 
  • Anonym (nerfälld)

Och jag VET allt det där med bakterier och bajspartiklar. Har försökt förklara för honom många gånger men han tar inte åt sig, som om han inte tror på det eller helt enkelt inte bryr sig om han får bajs i munnen så länge han slipper lägga en sekund av sin dag på att fälla upp locket när han ska uträtta behov. Alltså hur präntar jag in infon i hans hjärna? Hur får jag honom att fatta?

• Anonym (xx)
    Anonym (nerfälld) skrev 2013-10-25 10:14:41 följande:
    Jag tycker detta är ett extremt problem. Hade vi bara småbråkat lite och tjatat på varandra fäll ner/fäll upp hade jag tyckt det var underbart att det är vårt största problem. Men att vi STORGRÄLAR och att toalocket åker i golvet för att jag inte anpassar mig efter honom ser jag inte som normalt och sunt. 
    jag tycker att det verkar som att han har aggressionsproblem. Visar han det på annat sätt eller är han from som ett lamm i övrigt och bara galen på toan?
  • Anonym (nerfälld)
    Anonym (xx) skrev 2013-10-25 10:17:14 följande:
    jag tycker att det verkar som att han har aggressionsproblem. Visar han det på annat sätt eller är han from som ett lamm i övrigt och bara galen på toan?
    Nja. Har inte upplevt aggressivitet från honom. Känner jag honom rätt var det här snarare ett sätt att markera att "nu är det nog" och "nu gör du som jag säger" efter att ha klagat i en vecka om det nerfällda locket.
  • Tia F
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-10-25 09:39:53 följande:
    Man kan vända på det också - varför ska han behöva anpassa sig efter hur du tycker det ska vara? Det finns ju objektivt sett inget "rätt" och "fel" i det här. Att sen hans sätt att förhålla sig till situationen verkar synnerligen omoget är en annan sak.
    Det finns en god anledning till att locket är där - det stänker när man spolar.  
    Dessutom kan djur kan dricka ur eller trilla ner i toan, barn kan plaska där och man kan råka tappa ner saker.
    Och inte minst så ser det riktigt ofräsht ut att komma in på en toalett där locket står öppet Kräks

• Anonym (xx)
    Anonym (nerfälld) skrev 2013-10-25 10:23:27 följande:
    Nja. Har inte upplevt aggressivitet från honom. Känner jag honom rätt var det här snarare ett sätt att markera att "nu är det nog" och "nu gör du som jag säger" efter att ha klagat i en vecka om det nerfällda locket.

bra det iaf. Att skrika och slita av ett toalock är så klart aggressivt. Men skönt att han inte är aggressiv i övrigt
  • Anonym (L)

Din sambo har problem. Säger han samma sak om dörrar till köksskåp också? För egentligen kan ni ta bort alla de dörrarna, bara jobbigt att öppna och stänga hela tiden. Eller, nej, just det, de är där dels för att skydda (damm, matos) men också för att det ser snyggt ut.

Svar på tråden Storgrälat pga toalock!!