• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-15 18:46:08 följande:
    Vi har väl åsiktsfrihet i det här landet, eller?

Och vad innebär det för dig? Är det att man får säga vad man vill när man vill utan att det blir konsekvenser?
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-15 19:56:03 följande:
    Inte du kanske, men sjuttiofemman anser att kvinnan är rasistisk. 

En definition av rasism är att man anser vissa folkslag/grupper vara överlägsna andra. Att hon vill hjälpa svenska ungdomar och inte invandrarungdomar passar in på den definitionen.
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-15 20:43:04 följande:
    Men varför kallas Centerpartiet för Centern för det mesta? Anledningen är att de inte vill att det ska förkortas CP. Centern förkortas C. I nyhetssammanhang kallas dom oftast för Centern. Det är som att kalla Folkpartiet för Folkis och Miljöpartiet för Miljöis. 

Jag förstår faktiskt inte varför de inte ändrar namn till Centern.
    Centerpartiet har aldrig förkortats CP. Släpp det nu.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-15 20:45:52 följande:

En definition av rasism är att man anser vissa folkslag/grupper vara överlägsna andra. Att hon vill hjälpa svenska ungdomar och inte invandrarungdomar passar in på den definitionen.
    Ni sprider du desinformation igen. Kvinnan sa inte att svenska ungdomar är överlägsna andra. Hon sa heller inte att hon inte vill hjälpa invandrarungdomar.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-15 18:10:17 följande:
    Till skillnad från PK-sekten läser jag alla sorters nyhetssajter. Men gränsen går vid Aftonbladet och Expressen. En seriös debattör länkar inte till kvällspressen.
    Bra. Tala om det för dina meningsfränder också när de gör det igen. Eller var det rentav du själv som länkade till samma tidning?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-15 18:11:52 följande:
    Ingenting. SD har den bästa politiken för äldre. Det märks också i valen.
    Du menar den bästa politiken för att få äldre att droppa av snabbt så man inte behöver betala pension till dem, och kan använda pengarna till att sänka skatterna? Ja, det är SD bra på.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-15 18:42:19 följande:
    Det är inget rasistiskt i det. Om Reinfeldt eller Löfven hade sagt så hade du inte klagat.

Du är riktigt politiskt skitnödig.
    Klart som fan vi hade klagat!

Nej, du tänker på SD nu, det är de som hela tiden pysslar om sina texter så att de ska vara så PK som möjligt, även om de inte står för ett skvatt av det som faktiskt står där.
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-04-15 19:43:52 följande:
    Tror du tanten kommer säga nya saker bara för att du är otrevlig? Hon uttalade sig om vem hon tyckte skulle och inte skulle få åtnjuta hjälp här i Sverige från RK.

Eller vänta lite du har nog rätt trots allt hon sa att vi skulle hjälpa alla här i Sverige. Välkomna hit så ska vi hjälpa er. My bad. Suck. 
    Fast vi vet att hon INTE sade så, för hade hon välkomnat alla hit för att få hjälp hade hon blivit hatad som "PK-extremvåldsvänsterkärring" av våra SD-kramande vänner här. Flört
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-15 19:48:27 följande:
    Du ser det du vill se och hör det du vill höra. Den gamla damen sa ingenting rasistiskt. Det är bara politiskt skitnödiga som tycker hon är en rasse.
    DU tycker att det hon sade inte var rasistiskt. Surprise surprise.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?