• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-15 18:19:05 följande:
    Nej, det sa hon faktiskt ingenting om. Se videon igen och lyssna noga på vad hon säger.
    Jag har gjort det och det var precis vad hon sa.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-15 18:30:39 följande:

Suck, jag måste upprepa det ännu en gång: hon sa att hon vill hjälpa svenska ungdomar i första hand. Dvs så värderar hon svenska ungdomar framför invandrarungdomar vilket innebär att hon tar klivet över på den bruna sidan. Och samtidigt gjorde hon sig omöjlig i en organisation som vill hjälpa de som behöver hjälp och inte titta på hudfärgen i första hand.
    Det är inget rasistiskt i det. Om Reinfeldt eller Löfven hade sagt så hade du inte klagat.

Du är riktigt politiskt skitnödig.
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-15 18:27:54 följande:
    CP= Centerpartiet. Precis som man förkortar Folkpartiet, FP, och Miljöpartiet, MP. 
    Aha. Eget hopkok. Igen.
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-15 18:42:05 följande:
    Jag har gjort det och det var precis vad hon sa.
    Se videon igen och tvätta öronen innan.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-15 18:33:00 följande:

Gert?
    Vi har väl åsiktsfrihet i det här landet, eller?
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-15 18:43:05 följande:
    Aha. Eget hopkok. Igen.
    Det är konsekvens att man förkortar alla partier med samma namnslut likadant. Partiet = P. Om de har problem med sin förkortning får de döpa om sitt parti till enbart Centern i så fall.
  • Gert

Räknas det som massinvandring om det kommer 127 000 invandrare till Sverige under ett år? http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Statistik-efter-amne/Befolkning/Befolkningsframskrivningar/Befolkningsframskrivningar/14498/14505/Behallare-for-Press/372727/

Då ska man komma ihåg att det har kommit nästan lika många per år under dem senaste åren.

Sverige är det land i hela EU som tar emot flest asylinvandrare per capita. http://www.friatider.se/sverige-har-storst-invandring-i-hela-europa

Räknas detta som massinvandring?

• nihka
    Gert skrev 2014-04-15 18:45:25 följande:
    Se videon igen och tvätta öronen innan.
    Tror du tanten kommer säga nya saker bara för att du är otrevlig? Hon uttalade sig om vem hon tyckte skulle och inte skulle få åtnjuta hjälp här i Sverige från RK.

Eller vänta lite du har nog rätt trots allt hon sa att vi skulle hjälpa alla här i Sverige. Välkomna hit så ska vi hjälpa er. My bad. Suck. 
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-15 19:43:52 följande:
    Tror du tanten kommer säga nya saker bara för att du är otrevlig? Hon uttalade sig om vem hon tyckte skulle och inte skulle få åtnjuta hjälp här i Sverige från RK.

Eller vänta lite du har nog rätt trots allt hon sa att vi skulle hjälpa alla här i Sverige. Välkomna hit så ska vi hjälpa er. My bad. Suck. 
    Du ser det du vill se och hör det du vill höra. Den gamla damen sa ingenting rasistiskt. Det är bara politiskt skitnödiga som tycker hon är en rasse.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?