Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Breaking Bad skrev 2014-05-22 22:29:15 följande:

Jag skulle gärna ta emot hjälp då! Mycket hellre än att dom som bor i den lilla, men välbärgade, stadsdelen lyckas få en plats på flyktingbåten -medan vi andra tvingas stanna kvar i misären utan hjälp. Men det är ju fascistiskt, kvinnohatande och homofobiskt att tycka så.
    Så du stannar hellre i din brinnande byggnad, eller i ditt hem fult av potentiellt farliga rånare än flyr?? Tja, don efter person...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-05-22 22:30:42 följande:
    Jo. En norrlänning och en stockholmare kommunicerar i allmänhet bättre med varann bättre än en kines och en gambier.

Dina inlägg är skrattretande.
    Det är vad du tror. Och kommunikation är inte allt. Två sportfans kan säkert kommunicera finfint, ändå blev en ihjälslagen av en annan häromsistens. Inte ofta kineser och gambianer slår ihjäl varandra.

Nej, det är dina inlägg som är sorgligt tydliga i brist på kunskap.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-05-22 22:35:14 följande:
    Nä, bättre med: "Om du pröjsar oss 150 000, så ser vi till att du blir smugglad till Sverige; där kan du leva på socialbidrag och allt är gratis."
    Spännande, du tror alltså att någon som har 150 000 offrar allt för att leva som bespottad, ofta hatad person långt, långt i från hem och släkt? Skulle du offra allt du äger för att bosätta dig i, säg, Schweiz och leva på deras bidrag om du kunde?
  • Dorian Ertymexx
    Breaking Bad skrev 2014-05-22 23:19:23 följande:

Don efter person, ja. Vad skulle du själv göra om ditt hus började brinna om jag får fråga? Påbörja en flykt som kommer ta flera år eller försöka stanna och släcka huset?
    Jag skulle fly. Jag har inte som ensam person möjlighet att släcka ett helt brinnande hus.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-05-22 23:15:47 följande:
    Jag vet inte hur de får tag i pengarna. Antagligen lånar de dem.

Finns det ingen trafficking, menar du? Skulle det vara en myt?
    ---
    Jag förstår ärligt inte vad du sysslar med. Du är ju totalt verklighetsförnekande. Ständigt påtänd?

Ständigt dessa personangrepp när du får slut på argumenten. Att du inte blivit svärtad är för mig en gåta faktiskt.

Du duckade min fråga - skulle du betala allt du har för att få leva på bidrag i, säg, Schweiz? Eller Norge?
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-05-22 23:22:28 följande:

Äsch, läste fel. Tyckte först du svarade på philipssons sedvanligt arroganta inlägg!
    Arrogant är inte det ord jag skulle välja.
  • Dorian Ertymexx
    Breaking Bad skrev 2014-05-22 23:35:52 följande:

Tänk om det fanns en brandkår på plats, sponsrad av SD. Just ja, det går ju inte, för dom pengarna gick åt till att försörja dom 50000 som hade råd att fly med flyktingbåten innan dig. Typiskt oxå att vänsterblocket i sverige inte insåg hur man hjälper flest människor i nöd.
    Lägg av med de där töntiga nonsenseargumenten. Det är inte invandrarna eller invandringen som gjort att det dragits ned på brandförsvaret, utan jobbskatteavdragen, du vet, de där som SD röstade FÖR, istället för att yrka på att satsa pengarna på äldre, som de säger sig värna om sååå mycket.
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-05-22 23:39:01 följande:
    Om jag hade 50.000:- och inte vill vare sig utbilda mig, eller arbeta, så självklart.
    Aha. Ja, det säger mer om dig än om oss invandrare. Jag skulle inte göra det. Få skulle göra det. Men genom sig själv känner man andra...
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-05-24 08:42:03 följande:
    Ingen nyhet för mig, men säkert för en del andra här på tråden. Din kompis Dorian t.ex.
    Så det finns bara EN svensk kultur? Wow, tala om det för din idol Jimmy "etnisk skåning" Åkesson...
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-05-24 10:50:13 följande:
    Det skulle nog åstadkomma bitterhet hos en del av befolkningen om vilket som helst parti skulle säga "du är svensk" också.
    Så vad är då problemet med att låta folk definiera sig själva? Varför måste SD definiera folk åt dem?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?