Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Philipsson skrev 2014-05-29 12:57:19 följande:
    Trots etablissemangets/medias totala nedsabling av Sd sedan begynnerlsen har partiet lyckas få 9,8% (slutgiltig räkning pågår just nu, och f.n. har Sd 9,82%:www.val.se/val/ep2014/slutresultat/E/ rike/index.html ).

Det visar att demokratin, trots allt, fungerar. Trots massmedia.

Folk, genom sitt röstande, tvingar nu Riksdag och regering att förhålla sig till denna verklighet.

När makten kan administrera en nation utan att ta hänsyn till folkviljan = diktatur

När makten tvingas ta hänsyn till folkviljan = demokrati
    --
    Vad S och M nu riskerar, om man inte anpassar sin politik efter Sd i viss mån, är att förlora ytterligare mandat till Sd vid riksdagsvalet.

Det blåser nationalstatsvindar i Europa...
    Ehm, du vet förstås att söndagens val var till Europaparlamentet va? Inte till riksdag och regering.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-05-29 14:19:48 följande:
    Du kanske inte kan läsa så bra. Inte heller FDFMGA; hon lär väl inte vara läskunnig hon heller.

Jag skrev ju: "Vad S och M nu riskerar, om man inte anpassar sin politik efter Sd i viss mån, är att förlora ytterligare mandat till Sd vid riksdagsvalet [min fetstil]."

Så man ska anpassa sin politik för att inte gynna SD. Riiiight. Vad mer ska man göra för att inte gynna SD? Rösta på SD? Göra SD till regeringsbärande parti? Utnämna dem till 100% av riksdagsplatserna?

Knappast du.

• Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-05-29 17:30:03 följande:
    Naturligtvis. Ett stort parti som strävar efter regeringsmakten. som S, måste anpassa sin politik efter moståndarna och efter dem som partiet har tänkt att samarbeta med.

Det är ju så parlamentarismen funkar.
    Du menar alltså att vi ska göra precis det som gjort att folk missnöjesröstar på SD? Mer av samma som gjort folk desillusionerade? Ja, klart du vill det, det gynnar din sak. Men det gynnar inte demokratin. Så tack, men nej tack.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-05-29 17:39:12 följande:
    Jo, ser du, om en fråga växer i betydelse i opinionen, så kan ju de där 10 procenten bli 15, och 20, och 25 etc., om ett visst parti har den frågan som specialinriktning.

Därav att partier som M och S också de tvingades att bl t.ex. miljöinriktade, efter det att miljöfrågan hade blivit såpass het och Mp  hade kommit in i Riksdagen 1988. Före dess betraktades miljöpartisterna som muppar av etablissemanget, man skämtade bort dem som svampplockare och skogsmullar.

Det höll under rätt många år, men nu har miljöfrågan blivit ytterligt het, och därför måste nu de andra partierna bli än mer miljöiriktade, för att inte tappa än mer till Mp.

Det är så det fungerar, ser du...
    Så du menar alltså att nu när Mp, V och F! har växt, så borde SD börja anamma deras politik också? Eller går den där anpassningen bara åt ett håll, tycker du.
  • Dorian Ertymexx

Oj, undrar varför just SD är så avskytt som parti... så här skulle ju ALLA partiers väljare och fans reagera!!

Länk

• Dorian Ertymexx
    oOOo oOOo skrev 2014-05-29 17:54:02 följande:
    sexistiskt menar du ? 
    vissa kanske tycker SD är lite för mycket för jämlikhet smile2.gif
    Ja, om man med jämlikhet talar om biblisk jämlikhet - såsom i "kvinnan ska styras av mannen såsom mannen styrs av gud!"
  • Dorian Ertymexx
    oOOo oOOo skrev 2014-05-30 13:01:20 följande:
    Du var mig en riktig hejare på bibeln. Du har inte funderat på att läsa något vettigare?
    Med tanke på SDs bibelvurmande så...
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-05-31 06:22:57 följande:
    Dags för "nollvision" igen eller hur var det?
    nyheter24.se/nyheter/politik/735433-sd-ledamo...

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/632702-sd-traditionellt-i-sverige-sa-ar-neger-en-farg

Jag väntar fortfarande på den dag då jag hör "neger" faktiskt användas som en färg. Typ som i:

"Nej, inget socker eller mjölk, jag gillar mitt kaffe neger!"

"Jag ska färga håret neger imorgon!"

"Åh, vilken fin neger tröja!"

"Jobbigt att din partner är så negersjuk!"

"Det regnar nog snart, himlen är nästan neger!"

Men nej, neger används som "färg" endast om folk med afrikanskt ursprung eller om chokladbollar. Märkligt det där.

Och om neger är ett så neutralt, varför denna KRÄNGCKHThet inför "svenne"?

• Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-05-31 11:05:11 följande:
    OMG Förvånad

Människan vill ju inte att detta absurda förslag om att begränsa muslimers barnafödande bara ska gälla i Sverige, vilken vore illa nog, utan i hela världen!

Framgångarna i EU-valet verkar ha stigit henne åt huvudet så till den milda grad att hon har glömt att man officiellt inte bör korsa linjen mellan Avpixlat och SDs hemsidor när det gäller opinionsbildningsstrategier.

"Rydh är av åsikten att muslimers barnafödande är ett "världsproblem". På Sverigedemokraternas hemsida i Älmhult skriver hon att islam inom femtio år kommer att ta över världen och att Sverige "bör vakna".

I sitt inlägg har hon även publicerat ett uppmärksammat klipp, där det påstås att muslimernas erövring av världen kommer att ske genom att många barn föds och att invandringen till väst ökar. Ett klipp vars uppgifter har blivit bevisade vara falska efter att ha granskats av BBC.

Detta är ingenting man kan göra något åt lokalt utan världssamfundet måste agera med en begränsningspolitik, som den i Kina, säger Rydh till Expo. "

FörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadoch ännu ett Förvånad

Men detta ses säkerligen inte som något extremt uttalande varken inofficiellt eller officiellt av SD och SDare. Hon får säkert tuffa vidare i de "rumsrena" SD-leden med fortsatt förtroende.

När blev väst världen??

Lustigt hur oroliga de är för muslimers barnafödande, när de flesta muslimska länder har ett barnafödande som är på nivå med Sveriges. Men Indien och Kina oroar de sig inte för. Märkligt det där.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-05-31 13:28:52 följande:
    Märkliga prioriteringar man gör när man ägnar en massa energi åt att klanka ned på en f.d. kommunalpolitiker i Älmhult angående en sak som saknar betydelse för Sverige men inte säger nåt om hur Alliansen lät statliga Vattenfall köpa Nuon för 89 miljarder, och via det på fyra år gjorde så att Sverige förlorade 37,5 miljarder!

Är det att ha "ordning i statens finanser"?

Var finns sans & balans?
    Philipsson skrev 2014-05-31 13:33:27 följande:
    Ibland kommer jag på mig själv att tänka att de som sitter på makten nog tycker det är utmärkt att pöbeln ute i landet ägnar sin tid & energi åt att spy ut sitt hat över Sd, för då slipper de ju själva bli granskade.

Somliga av oss har simultanförmåga. Vi (eller i alla fall jag) klankar gärna ned på Alliansen när tillfälle ges, men den här tråden handlar om SD. Och för övrigt, SD försöker ju desperat bli ett alliansparti, mot resten av alliansens vilja (förståeligt nog), och röstar med alliansen oftare än inte. Så kritik mot alliansen skulle också ofta vara kritik mot SD.

Men som sagt, tråden handlar om SD, så kritik mot andra partier är OT här.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?