Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Om SD själva får välja:

Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-05-16 18:01:00 följande:
    Ha ha ha, det är inte ENBART invandring som påverkar ett lands arbetslöshet.

Exporten, räntor, valuta, global efterfrågan, arbetsmarknadspolitiska åtgärder, olika sätt att räkna arbetslöshet.....

Oj, det finns massor av saker som kan påverka.

Men visst, du har en poäng.  Hög invandring gör det inte lättare att få ner arbetslösheten.
    Det gör vare sig till eller ifrån, faktiskt.
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-05-16 21:21:23 följande:

Jaha, så du tror att SD är för mångkultur. SD påstår iaf är de är emot. Jag ser att förvirringen bland följarna är oförminskad.
    Doublespeak, som Orwell kallade det.
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-05-17 10:46:27 följande:
    Om antalet jobb i stort sett ligger stilla, som de gjort i Sverige de senaste åren, så påverkar givetvis en hög invandring arbetslösheten.

Logiskt för de flesta av oss.
    Logiskt, mnjae. Felaktigt, definitivt. För, som skrivits tusen och en gånger nu, det är inte så att fler människor i landet inte påverkar behovet av varor och tjänster - och om behovet av varor och tjänster ökar, ökar också behovet av personer som kan tillgodose dessa varor och tjänster, som kan skapa eller importera dem, etc etc etc. Så procentuellt kanske arbetslösheten inte minskar, men i faktiska siffro så minskar den definitivt.

Sedan skulle det förstås varit effektivare om det inte fanns den sortens generösa praktikplatser och Fas 3 som Alliansen, med SDs goda minne, skapat. Så det är nog snarare dit dina arga blickar ska vändas. Eller, ja, borde vändas, om det faktisk var ekonomin du oroade dig för.
  • Dorian Ertymexx
    kenneth768768 skrev 2014-05-17 11:02:10 följande:
    Visst är det härligt och mänskligt att folk kan visa känslor. Men om demokrati nu betyder folkstyre: det behövs inte speciellt många störande personer för att förstöra en hel politisk tillställning. Vad är det som säger att dessa störande personer hade rätt att göra sig till tolk för var och enskild individ? Det är väl bättre att respektera varje enskild individs rättighet att ta in ett budskap?

Fem personer med vevezuleor kan förhindra 5000 personer att bilda sig en egen uppfattning. Kallar du det folkstyre?

Det kan vara fullt förståeligt att folk ogillar partier och vill protestera, men att tycka det är mer demokratiskt att några får störa ut deras budskap på bestraffning av övriga, det kan jag nog aldrig tycka.

Det undrar vi varje gång SD försöker göra sig till språkrör för alla "riktiga svenskar" också.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-05-17 18:57:56 följande:
    Underbart :)
    www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inri...
    Mmm!

Har funderat på en sak - tror du att SD vill assimilera svenskarna till att bli mindre som terrorister? För det slog mig just att det är svensk tradition att fira födelsedagar medelt fruktansvärda terrorvapen...
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-05-17 20:01:23 följande:

Jaså vad är det för tradition? Inget jag känner till, upplys mig :)

De vill däremot assimilera svenskar tydligen, till vad kan man undra?
    Typiskt svenskhatande vänsterextremister som dig att inte känna till svenska traditioner!! Jag syftar givetvis på födelsedagstårtan, denna hemskaste av terroristvapen!! Flört
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-05-17 23:16:46 följande:

Just fan. Den där hemska tingesten som vi fläska till världen ! :p
    Alltså, spränga ett par japanska städer... mja. Rasa ett par torn där tusentals dör... mjovars. Föra krig mot civila med bomber och minor... sisådär. Tårta i ansiktet... TERROREXTREMISM!!!!!!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?