• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • themia
    Jeaninne skrev 2014-08-10 18:06:20 följande:
    Alla som fortsätter att importera våldtäktsmän...
    Vilka partier importerar våldtäktsmän?
    Och försök inte med något allmänt snömos - vi vill ha partinamn!
  • Jeaninne
    themia skrev 2014-08-10 18:40:13 följande:
    Vilka partier importerar våldtäktsmän?
    Och försök inte med något allmänt snömos - vi vill ha partinamn!
    M, Fp, C, Kd, S, V, Mp...
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • themia
    Jeaninne skrev 2014-08-10 18:50:21 följande:
    M, Fp, C, Kd, S, V, Mp...
    OK, så hur menar du att det går till?
    Sänder vi ut delegationer som söker upp våldtäktsmän för "import"?

Eller menar du bara att våldtäkt ibland begås av en utlandsfödd?
    I så fall kan jag berätta att de flesta våldtäkter begås av svenskfödda.
  • oOHalalOo
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-10 16:54:30 följande:

Oavsett vad som är en sekt och inte; jag är tusenfalt räddare för islam än jag är för SD. Motståndet mot de senare lär förbli tillräckligt stort även framöver.

Hur kan du vara rädd för en religion men tycka det är 'ok' eller bättre med ett parti som har människofientliga åsikter och som sitter och bestämmer över vårt väl och ve?
  • Velouria
    Hur vet vi vem som är eller blir våldtäktsmän innan de har begått brottet?
    D.T.I.
  • Velouria
    Samt att ditt resonemang är lika rimligt som att säga att alla som föder pojkar är för våldtäkt eftersom man alltid riskerar att föda en våldtäktsman.
    D.T.I.
  • Velouria
    realist14 skrev 2014-08-10 19:40:32 följande:

De flesta som är hyfsat uppdaterade i nyhetsflödet VET att det inte riktigt är som i vårt land överallt......så varför i H ska vissa sitta här och låtsas. Eller vet ni inte på riktigt?? Läs på för 17 isåfall.

www.dn.se/nyheter/varlden/systematiskt-vald-mot-kvinnor/

När jag skrev om Rysslands grova diskriminering mot homosexuella och att svenska homosexuella par inte ska få adoptera ryska barn så var det en del på FL, de flesta sverigedemokrater, som menade att det har väl inte Sverige med att göra vad Ryssland beslutar om för sin nation. Att Sverige inte ska lägga sig i andra länders angelägenheter osv. 

Så vad vill du ha för svar på den länken du la upp? Att det har väl inte Sverige med att göra hur folk har det i sina hemländer?

Men från mitt perspektiv: Jag vet hur det ser ut i många samhällen. Det är verkligen helvetet på Jorden. 
    D.T.I.
  • Kunigunda
    realist14 skrev 2014-08-10 17:16:02 följande:

Svenskar på tjänsteresa utomlands hårdpluggar på seder och bruk, vem ska jag hälsa på först, hur sitter vi runt bordet, vem tilltalar jag om detta...osv osv...sen kliver de in i sammanträdesrummet som inför en teaterpremiär med inövade rörelser, rädda för att göra fel. Snacka om respekt och integration.

Sedan kommer det landets representanter hit, en tid senare,...inte så att nu är det vår hemma-arena och våra seder och bruk då, nej då...för vi finns ju per definition inte. Nej då återupprepas allt istället, fast i det egna konferensrummet. Suck.

Har sett detta många gånger. Säger lite om svenskar kanske. "

Varför är ju den stora frågan som alltid.

Känns det igen?

Utlänningar på tjänsteresa i Sverige gör detsamma. Jag har de senaste tre åren tagit emot delegationer från Kambodja, Korea, Indonesien, Turkiet, Tyskland, Spanien och England. Samtliga väl pålästa på traditioner och historia för att kunna agera korrekt och konversera.

I EU är f.ö. svenskar kända som nitlotter vid middagsplaceringar. Ingen vill sitta med svenskar då vi generellt sett saknar allmänbildning och därför anses vansinnigt tråkiga.
  • Velouria
    realist14 skrev 2014-08-10 19:40:32 följande:

De flesta som är hyfsat uppdaterade i nyhetsflödet VET att det inte riktigt är som i vårt land överallt......så varför i H ska vissa sitta här och låtsas. Eller vet ni inte på riktigt?? Läs på för 17 isåfall.

www.dn.se/nyheter/varlden/systematiskt-vald-mot-kvinnor/

Sedan är min fråga vad din utgångspunkt är gällande artikeln: tycka synd om eller hat?
    D.T.I.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?