Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Jeaninne skrev 2014-07-18 22:56:28 följande:
    Nä, men detta ser vi ju med egna ögon. Man behöver bara åka till vilken större stad som helst (och många mindre också), och räkna antalet slöjbeklädda kvinnor i förhållande till antalet svenska...
    Ehm, du vet att du just skriver till någon som lever i en sådan därn förort du snackar skit om va? Så många är det inte som är slöjbeklädda, ens här ute i förorten (och jag bor nära några av de som har värst rykte). Och det bor många svenskar här också. Flera pensionärspar, och de trivs finfint. De går ut med sin lilla jycke både väldigt tidigt och väldigt sent utan att vara rädda.

Men så är det ju alltid förstås, ni tror er veta bättre än vi som bor här hur det är. Folk har, på fullaste allvar, försökt intala mig att det brinner bilar varje dag här, att hälften av den kvinnliga befolkningen har burka och niqab, och andra hälften blir gruppvåldtagna på öppen gata mitt på da'n, varje dag. Totalt bull förstås - har senaste femton åren sett en bil brinna. Antalet burkaklädda går att räkna på ena handens fingrar, och några våldtäkter har jag inte heller sett. Inte ens på natten.

Du kanske själv borde åka till en större stad. Lära känna litet folk. Se att det är människor som du och jag. Eller, ja, nåja, som jag i alla fall.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Jeaninne skrev 2014-07-18 23:15:53 följande:
    Han lever inte på bidrag.
    Det var ju inte en total non sequitor - så om vi hittar jobb, ens enkla idiotjobb - då är det okey för flyktingarna att stanna här? Är det vad du säger? Jag trodde att "hjälpa på plats" handlade om ALLA som kommer därifrån, oavsett om de kan få jobb eller inte, eller? Och om så, vad spelar det för roll om Erik lever på bidrag eller inte, han är politisk flykting - enligt egen utsago! - och ska därmed skickas tillbaka för att få hjälp på hemmaplan. Jag är säker på att Ungern kan hjälpa honom via ungerska ambassaden i Stockholm till exempel.
  • Dorian Ertymexx
    FDFMGA skrev 2014-07-19 00:43:53 följande:
    Skulle tro att de har någon slags förklaring som inte så lite påminner om SD-sektens.

Jag har fått uppfattningen att du inte ur helt ung - minns du filmen G och Lasse Strömstedts replik "min moral är jävligt gammal".

Själv minns jag repliken som en skrattfest - men så här i eftertankens kranka blekhet kam jag bättre förstå vad repliken egentligen stod för.

Kan du det? Det handlar om att man gör vad man anser vara rätt oberoende av vad andra tycker.

Något som jag finner anmärkningsvärt är hur ofta SD-sekten åkallar det genuint svenska samtidigt som de förklarar att Sverige måste anpassa sig till internationell moraluppfattning.
    ...och samtidigt ska trotsa den svenska sekulära kulturen och bli ärkekristet. Med sharia-undertoner. Lustiga, de där SD-arna...
  • Dorian Ertymexx
    Jeaninne skrev 2014-07-19 01:06:34 följande:
    Så har det inte låtit förut.
    Det är vad hen skrivit så länge jag kan minnas. Försök inte måla på FMGA åsikter hen inte uttryckt.
  • Dorian Ertymexx
    Velouria skrev 2014-07-20 17:11:11 följande:
    Det var inte Soran som kallade tjejen för hora, utan en av dina invandrarhatande politiker inom SD. Oj så fel det kunde bli då
    Kan riktigt höra SD-eliten: "Invandrarna ba' drar runt och kallar svenska flickor för hora, ja, precis som vi!!"
  • Dorian Ertymexx
    Digestive skrev 2014-07-20 19:08:59 följande:
    Givetvis kan något som ekonomi haverera "ibland" och utan uppenbara anledningar. Aldrig hört talas om ekonomiska fenomen så som "bubblor" eller hört uttal så som "börsen krashar" och annat som händer "ibland"? Ekonomi lever, då den beror på oss, som lever och förändrar förutsättningarna för ekonomin.

Och ja, det här skapar samhällseffekter att räkna med och rent historiskt så har det - haft en betydligt större påverkan på ekonomin än vad invandring någonsin haft.

Men nu har folk bestämt sig, tydligen - den ekonomiska och negativt kännbara situationen idag, på sina håll, har inget med "bubblor", "finanskriser" eller med blå politik att göra; utan det har tydligen enbart och uteslutande med invandringen att göra.

Folk är inte direkt krypskyttesmarta. Men skit samma..
    Det är ju jobbigt att sparka uppåt, lättare att loska nedåt. Så enkelt är det.
  • Dorian Ertymexx
    Jeaninne skrev 2014-07-20 19:31:42 följande:
    Tryckte iväg av misstag. Det skulle stå:

Oavsett alla andra faktorer som kan ha negativa effekter på vår samhällsekonomi, så blir det inte BÄTTRE av att DESSUTOM ta in hundratusentals människor som inte kommer att kunna försörja sig själva på många år. Om någonsin. Det behöver man inte ens ha grundläggande intelligens för att förstå.
    Bra fråga. Jag rekommenderar att du startar en tråd och talar om för folk att inte skaffa barn då.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-07-20 20:22:31 följande:
    Ådärkomdenja.
    Japp. Har vi inte råd med hundratusentals icke-arbetande som kommer kräva bidrag och andra kostnader i många, många år, så, ja, då har vi inte råd med hundratusentals icke-arbetande som kommer kräva bidrag och kostnader i många, många år. Oavsett om de kommer över gränsen eller ur någons vagina. Det torde väl vara uppenbart. Annars blir det som att säga att man inte har råd med tysk korv, men man har råd med lika dyr svensk korv. Kostar de lika mycket har man råd med båda. Har man inte råd, ja, de redan födda har företräde före de ofödda.
  • Dorian Ertymexx
    oOOo oOOo skrev 2014-07-21 22:53:46 följande:
    Var kommer ditt hat ifrån då?
    Personligen är jag ganska nyfiken på just det. Alla dessa hatiska människor som orkar sitta och spy galla hela dagarna. För mig är detta fenomen väldigt märkligt. 
    FDFMGA skrev 2014-07-21 22:46:42 följande:
    Att du blir uppmanad att åka på mammaboost kan möjligen bero på att du är kvinna, det är iallafall min gissning att FL riktar den sortens erbjudanden till forumets kvinnor.
    Mer sofistikerat än vad jag skulle tro men visst, mycket möjligt.
    Haha, kul där
    "Jag tror inte på tankeläsning."

"Var kommer ditt hat ifrån då?"

Fecking priceless. Man hatar alltså om man inte tror att SD-fans kan läsa tankar.
  • Dorian Ertymexx
    oOOo oOOo skrev 2014-07-22 08:50:34 följande:
    Att du är hatisk framgår för var och en som läser denna tråden. Det verkar ju knappast finnas någon ände på ditt behov av att smäda främlingar på internet

Jag är nyfiken på var ditt hat kommer ifrån, är det bara dåligt självförtroende eller har du blivit illa behandlad av någon och känner någon form av hämdbegär eller vad? Så istället för att tankeläsa frågar jag dig, vem vet det kanske hjälper dig att komma loss. Du verkar trots allt inte gilla att bli kallad hatisk, ett sundhetstecken bland all den grumliga gallan

Helt on topic är det ju dessutom eftersom det kunde besvara just frågan i TS. Varför hatar folk ett parti, dess företrädare och väljare? Du inser väl själv att det är just detta hatet som är problemet för både SD:are och SD-hatare som dig?
    Du menar såsom Sverigedemokrater plägar göra??
Svar på tråden Varför hatar folk SD?