• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Bejje skrev 2014-09-12 00:30:48 följande:
    Precis min utgångspunkt också. Om materialet man länkar till inte är rasistiskt så borde det inte heller inlägget som länkar dit bli bortplockat med anledning av rasistiskt innehåll eftersom innehåller inte är rasistiskt. Det är ju som moderator att gå emot sina egna regler.
    Hela sajten är rasistisk. Man får inte heller länka till nazistiska sajter. Du skapar inte reglerna här utan ska följa dem.
  • nihka
    Bejje skrev 2014-09-12 00:34:29 följande:
    Du har ju inte en länkat till någon tråd, eller nyhetssida eller... ja du har inte länkat till något alls när jag efterfrågat det.
    Ville du att jag skulle länka till själva tråden? Hittar du inte dit själv eller?

Du har ju inte bara uttalat dig om innehållet i tråden utan också tagit ställning: "Du "tror" inte att de hade något samband med IS(IS). Ja det är din egna gissning ja, men min gissning är att de så klart har samband. Tror knappast de delar ut info om ISIS som en hobby och på skämt."

Intressant hur du håller din egen "gissning" högre än vad någon annan "tror", i synnerhet när det nu framkommer att du inte ens har läst i tråden till skillnad från andra.

Tar du ofta ställning HELT utan bakgrundsinformation?
  • micke nyfiken

nihka skrev: "SD styr inte i varken Norge eller Finland. Visste du verkligen inte det?"

Vart står det att SD skulle styra i våra grannländer??

• FDFMGA
    Bejje skrev 2014-09-12 00:42:35 följande:
    Ja huvva, Finland är ju de riktiga fullblodsrasisterna. Det följer ju visserligen alla konventioner, men inte mer än så.

När vi tar in runt 2500 flyktingar per vecka (som kommer öka) så tar Finland in ca 2500 per ÅR. 

Så för den som inte förstod det så var jag ironisk i min första mening :)
    Jag tycker Finland är ett bra föredöme och ett land som sköter invandringspolitiken mycket bra. De har dessutom riktigt bra skolor och mycket lägre kriminalitet.
    Och i Finland har man negativ tillväxt för tredje året i rad och landet anses vara på väg in i en klassisk depression.

De två länder i EU som har den starkaste ekonomin är också de två som tar emot den största andelen flyktingar - Sverige och Tyskland.

Det finns ekonomiska faktorer i samband med invandring som är alldeles för komplexa för att de ska kunna beräknas av SD-sektens kulramsarmé.

För övrigt tyckte jag att de sa något nyss på radion att en stor majoritet av väljarna föredrar att de anständiga partierna inte samarbetar överhuvudtaget med SD - och så blir det naturligtvis också efter valet, oavsett valutgång.

Så allt blir som vanligt - SD utan inflytande - utom på avpixlat där deras politiker lättar på trycket under anonyma signaturer.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Hummelnr12

Jag har två frågor som SD röstare kanske kan förklara för mig, jag har frågat läkare och forskare men de kan inte ge mig svaret. Jag läste Sds principprogram och där talas det om något som kallas den mänskliga essensen, denna mänskliga essens skall tydligen vara väldigt avgörande. De skriver förvisso själv i programmet att de inte kan säga vad det är men invandrare har svagare mänsklig essens. Men som sagt ingen av de läkare eller forskare som jag pratat med vet vad den är. Om man läser mellan raderna i denna del av principprogrammet så vill man även ta upp ras biologin igen. Denna mörka del i svenska historien.

Nästa fråga i Sds valmanifest som jag skulle vilja ha ett svar på är vad är det svenska kulturarvet som skall bevaras? vad i det svenska kulturarvet är det så som är så viktigt och vad är det svenska kulturarvet är det som håller på att försvinna?  

Sällan studsar en termos
  • Digestive
    StackarsMia skrev 2014-09-12 01:00:11 följande:

Jag förstår precis. Det är exakt som när rasifierade babblar om vithetsnormen.

Det jag menar är att det är påhitt. Skitsnack och ren och skär offerkofta struken med vaselin.

Det jag angriper är dessa fjantiga epitet. Feminism handlar för de rabiate totalitära häxorna om att införa extra skatt för män. Alltså inget i närheten av jämställdehet och grundtesen faller platt.

Hur tror du att thailändare skulle ta emot mig om jag började babbla om sneögonsnormen i samhället och hur vita europeer måste få ta mer plats?

Pang!

Du har så sorligt dålig aning om det du talar om att det knappt är lönt att bry sig. Du själv är feminist, garanterat. Låt mig bevisa.

98% av allt sexuellt våld i Sverige utförs av män och det drabbar 1/5 av alla våra kvinnorna. Anser du därmed att kvinnor har ett särskilt behov av hjälp mot sexuellt våld, relativt till män? Vi utgår ifrån att du kan räkna. Grattis, du har precis och per definition bekänt ett feministiskt samhällsproblem! Anser du att sexuellt våld är ett förtryck mot offret? Vi får verkligen hoppas på detta. Anser du att 1/5 av samhället pekar på en sorts samhällsstruktur - låt oss ta Moderaterna som just har omkring 20% väljarstöd idag, anser du att Moderaternas politik är en form av politisk samhällsstruktur i Sverige? Jag vet inte på vilken planet man befinner sig på om man svarar nej men utgår ifrån att du befinner dig här på Tellus och svarar ja. Grattis, du är sammantaget och per definition en feminist.

Jag vet inte vilken sten du har legat under men det finns inget parti i riksdagen och regeringen som inte för feministisk politik idag och som inte har gjort det de senaste decenierna, även Sverigedemokraterna för en feministisk politik. Om mansskatt/jämställdhetsskatt vore någon sorts unison agenda för feminismen - så skulle män redan betalat den.

Låt mig gissa - du inbillar dig att feminism är någon slags jämställdhetinställning, någonting som lutar åt attityd mer än någonting annat på området jämställdhet? Fel, feminism är ett jämställdhetsperspektiv som anser att gruppen kvinnor, på ett eller annat eller på flera sätt, utsätts för ett särskilt ojämställt och strukturellt förtryck - något som fantastiskt många skriver under på och av mycket goda anledningar (och det räcker med att enbart se till faktorn sexuellt våld för att skriva under - ett liknande, direkt och opåverkbart förtryck, utsätts inte män för på ett jämställdhetsplan).

Feminism är även som humanism och andra ismer - tror man på "Människans lika värde." så är man per definition humanism och det samma gäller för feminism. Det ligger inte på ett plan där man åberopar sig själv en slags titel, utan det ligger på ett plan där man antingen observerar någonting som man håller för sant (som i fallet feminism) eller kommer till insikt med någonting som man håller för sant (som i fallet humanism).

Skaffa dig bildning i ämnet, kunskap gör inte ont och om det mot all förmodan skulle göra det - straffa dig själv.
  • Digestive
    Hummelnr12 skrev 2014-09-12 07:15:09 följande:

Jag har två frågor som SD röstare kanske kan förklara för mig, jag har frågat läkare och forskare men de kan inte ge mig svaret. Jag läste Sds principprogram och där talas det om något som kallas den mänskliga essensen, denna mänskliga essens skall tydligen vara väldigt avgörande. De skriver förvisso själv i programmet att de inte kan säga vad det är men invandrare har svagare mänsklig essens. Men som sagt ingen av de läkare eller forskare som jag pratat med vet vad den är. Om man läser mellan raderna i denna del av principprogrammet så vill man även ta upp ras biologin igen. Denna mörka del i svenska historien.

Nästa fråga i Sds valmanifest som jag skulle vilja ha ett svar på är vad är det svenska kulturarvet som skall bevaras? vad i det svenska kulturarvet är det så som är så viktigt och vad är det svenska kulturarvet är det som håller på att försvinna?  

Det där får du gärna länka till.
  • Philipsson

Lite komiskt att se kvällstidningarnas kampanjjournalistik f.n. Fullständig panik tycks råda, och nu gör man precis allt för att smutskasta Sd, på bästa nyhetsplats, inför valet.

• FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-09-12 08:00:23 följande:

Lite komiskt att se kvällstidningarnas kampanjjournalistik f.n. Fullständig panik tycks råda, och nu gör man precis allt för att smutskasta Sd, på bästa nyhetsplats, inför valet.

Hm, du tycker förstås inte att det är av intresse när ledande representanter för SD poserar med hakkors utan att media i stället borde ta upp din forskning om de hemska ränker batikhäxorna smiderSkrattande

Ditt problem är att ingen brukar ta strålkärringars upplevelser på allvar.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?