• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive
    Rataxes skrev 2014-09-14 20:21:56 följande:

Nu har du nog förväxlat mig med någon annan igen. Skärp dig. (utsiktslös förhoppning...)

Nejdå. Det är knappast sverigevänligt att sälja av svenska aktier. Det har ju ingen betydelse vad du önskar fram till makten, när du i praktiken försämrar Sveriges utgångsläge för framgång på ett ekonomifundamentalt plan. Vad du än menar att Sverige behöver så har du personligen, med den lilla påskjutande ekonomiska samhällskraften du överhuvudtaget hade som medborgare, försvårat för att det överhuvudtaget ska bli verklighet.

Belt yourself to! Genomtänkt som vanligt och framförallt konsekvent. Skrik och gorma hur mycket du vill om hur du vill att landet ska styras, det är ju jättetrovärdigt att du står bakom det i och med din handling.
  • Tom Araya
    Digestive skrev 2013-12-11 16:58:10 följande:
    Sverigedemokraterna växer för att människor går på stormen av lögner som följer i deras spår.
    ...eller för att de är jävligt missnöjda med den invandrings-, skol-, vård- och försvarspolitik (exempelvis) som de andra partierna bedrivit/bedriver/vill bedriva.
  • Rataxes
    Digestive skrev 2014-09-14 20:38:42 följande:
    Nejdå. Det är knappast sverigevänligt att sälja av svenska aktier. Det har ju ingen betydelse vad du önskar fram till makten, när du i praktiken försämrar Sveriges utgångsläge för framgång på ett ekonomifundamentalt plan. Vad du än menar att Sverige behöver så har du personligen, med den lilla påskjutande ekonomiska samhällskraften du överhuvudtaget hade som medborgare, försvårat för att det överhuvudtaget ska bli verklighet.

Belt yourself to! Genomtänkt som vanligt och framförallt konsekvent. Skrik och gorma hur mycket du vill om hur du vill att landet ska styras, det är ju jättetrovärdigt att du står bakom det i och med din handling.
    Att du orkar...
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • goodasgold

SD blir tredje största parti.
    Alltså är största delen svenskar stora fittor och helt värdelösa människor. Sug kuk.

• SatanLendMeADollar
    goodasgold skrev 2014-09-14 20:48:32 följande:

SD blir tredje största parti.
    Alltså är största delen svenskar stora fittor och helt värdelösa människor. Sug kuk.

Största delen är sossar Tomte
  • Tom Araya
    Digestive skrev 2013-12-11 21:35:06 följande:
    Sverige lider av människor som inte förstår bättre än att hantera Sverige som ett företag i diskussion. Sverige utgör en nation, där staten sitter i en förlustfri position så länge pengar sätts i omlopp. Pengar försvinner inte för att kostnader beivras, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra. Alla biståndsbidrag som kommer i omlopp inom landet återgår helt och hållet till statskassan efter att ha passerat 5-17 momsregister.

På det så finns Riksbanken som trycker pengar efter reellt behov och dessa pengar kan aldrig, aldrig ta slut men riskerar inflation. Sverige har dock en trend av deflation som har hållit sig stadig i flera år nu - de svenska pengarna i omlopp gör med andra ord så mycket nytta att det börjar uppstå problem med det. Någonting som också syns i Sveriges BNP som har fördubblats de senaste 30 åren - en BNP som till 50% består utav privat konsumtion.
    Hur BNP:n hade sett ut utan immigrationen kommer inte ens upp som en fråga, i ett land där befolkningen inte ökar överhuvudtaget naturligt och där hela BNP:n stadgas utav privat konsumtion.

Det heter inte "ha råd" utan att "ha tid" för en nation. Inget företag det här.
    Vilket skitsnack! Du kan inte spendera pengar du inte har utan att låna och lån medför kostnader. Alltså finns finns gränser för spenderingar om du vill hålla nere kostnaderna.
    Lägg sedan till riskkapitalbolagens investeringar i de bolag som tagit över delar av den offentliga sektorn, bolag som i många fall har ägande och säten i andra länder, inte sällan sk "skatteparadis".
  • Digestive
    Rataxes skrev 2014-09-14 20:42:05 följande:

Att du orkar...

Visst är det fantastiskt! Men du tror inte att motivationen beror på din egen inbillade förträfflighet och hur du i allmänhet sparkar runt på övriga utan genomgående uppbackning av argument eller konsekventa resonomang för sak? Du är en tom röst i folkdebatten som mest bara väsnas, en till största delen beklagande känsloyttring och hänsynslös provokatör.
  • Digestive
    Tom Araya skrev 2014-09-14 20:54:25 följande:

Vilket skitsnack! Du kan inte spendera pengar du inte har utan att låna och lån medför kostnader. Alltså finns finns gränser för spenderingar om du vill hålla nere kostnaderna.

Lägg sedan till riskkapitalbolagens investeringar i de bolag som tagit över delar av den offentliga sektorn, bolag som i många fall har ägande och säten i andra länder, inte sällan sk "skatteparadis".

Första två meningar talar inte emot någonting om du tänker efter och faktiskt har inblick i ämnet. Den sista anbelangar en faktor som inte ens har tagits upp och som inte ens behöver tas upp för att beskriva vad jag ämnade att beskriva.

Du får ursäkta om jag inte har med allt som tänkas kan i mina inlägg, av praktisk omöjlighet, utan mest håller mig till det som behövs för att beskriva någonting.
  • Digestive
    Tom Araya skrev 2014-09-14 20:40:48 följande:

...eller för att de är jävligt missnöjda med den invandrings-, skol-, vård- och försvarspolitik (exempelvis) som de andra partierna bedrivit/bedriver/vill bedriva.

Den andelen finns naturligtvis också.
  • nihka
    StackarsMia skrev 2014-09-14 19:50:36 följande:
    Alltså, nu gör du, precis som många andra, en logisk kullerbytta. Jimmie skulle ha kunnat spela för sambons pengar, sina egna vinstpengar, eller helt enkelt bara satsat några tusingar, som han sedan vann på om omsatte tills hela omsatta beloppet nådde 500 000.

Är det verkligen så svårt med tankeverksamheten? Skäms
    Du tycks inte förstå att en summa är samma summa oavsett var den kommer ifrån.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?