• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Vitrysk hockeyhjälte

Stereo? Det låter lite omodernt. Jag trodde man streamade sin musik via dator, telefon eller platta numera.

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Digestive
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-15 10:46:06 följande:

Stereo? Det låter lite omodernt. Jag trodde man streamade sin musik via dator, telefon eller platta numera.

Ja, till en stereo.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Digestive skrev 2014-09-15 10:52:01 följande:
    Ja, till en stereo.
    Jag tror du står och spisar LP-skivor och är lite skeptisk till "det där nya" som kommit, CD eller vad det heter.

Dessutom har du åtminstone på mig aldrig gett intryck att vara en potentiell karriärkomet av den sort du beskriver i ditt inlägg. Doften av tjurbajs ligger tät över den här tråden.
  • Digestive
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-15 10:58:25 följande:

Jag tror du står och spisar LP-skivor och är lite skeptisk till "det där nya" som kommit, CD eller vad det heter.

Dessutom har du åtminstone på mig aldrig gett intryck att vara en potentiell karriärkomet av den sort du beskriver i ditt inlägg. Doften av tjurbajs ligger tät över den här tråden.

Ja, så är det nog.

Vad du tror är jätteviktigt för mig liksom dina intryck. Kan du inte snälla berätta hur jag kan lyftas i dina ögon?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Digestive skrev 2014-09-15 11:16:20 följande:
    Ja, så är det nog.

Vad du tror är jätteviktigt för mig liksom dina intryck. Kan du inte snälla berätta hur jag kan lyftas i dina ögon?
    Det är rätt enkelt: sluta svamla så mycket.
  • sverker11
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-15 10:46:06 följande:

Inte om man verkligen vill lyssna på musik och inte bara ha bakgrundsljud.

Kvalitén på strömmande musik är i normalfallet helt enkelt inte tillräckligt bra. Musiklyssning handlar inte heller bara om att få ljud ur någon form av högtalare utan också om ritualen runt själva lyssnandet. Vilket den ökande utgivningen av musik på vinyl antagligen är ett bevis på.

Själv har jag mer och mer gått tillbaka till vinyl/CD eftersom jag anser att bläddrandet bland skivor är en del av själva musikupplevelsen och hur bekvämt det än är med att ha ett antal skivor i FLAC format på en dator så är det inte samma sak att plocka fram en skiva ur en lista i en dator som att plocka fram en fysisk kopia.

Jag inser att jag låter lite mer nördig än vad jag (enligt mig själv) är Skrattande.
  • Digestive
    sverker11 skrev 2014-09-15 11:38:45 följande:

Inte om man verkligen vill lyssna på musik och inte bara ha bakgrundsljud.

Kvalitén på strömmande musik är i normalfallet helt enkelt inte tillräckligt bra. Musiklyssning handlar inte heller bara om att få ljud ur någon form av högtalare utan också om ritualen runt själva lyssnandet. Vilket den ökande utgivningen av musik på vinyl antagligen är ett bevis på.

Själv har jag mer och mer gått tillbaka till vinyl/CD eftersom jag anser att bläddrandet bland skivor är en del av själva musikupplevelsen och hur bekvämt det än är med att ha ett antal skivor i FLAC format på en dator så är det inte samma sak att plocka fram en skiva ur en lista i en dator som att plocka fram en fysisk kopia.

Jag inser att jag låter lite mer nördig än vad jag (enligt mig själv) är .

Prova Wimp! Strömmar i CD-kvalité (även om flac/waw/loseless filer oftast låter lite bättre men inte alltid) men inte med lika hög uppsamplingsratio som man kan få på annat håll, en tjänst som Spotify och med så gott som lika stort utbud. Ett visst utbud kan till och med ha något högre kbps än en CD! Tänk bara på att det lätt går åt 1 GB på typ 45 minuter när man är ute med mobilen och ska lyssna, hehe.. mer en hemmagrej. Kostar 200/månaden för högsta kvalité.

Jo tack, tar gärna emot en vinylspelare som matchar här hemma! Men om äldre teknik ska komma fram så har jag ändå en rörförstärkare!

Härligt med Hi-Fi!
  • Digestive
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-15 11:17:54 följande:

Det är rätt enkelt: sluta svamla så mycket.

Om du med det menar den här konversationen så är det lätt ordnat.

Du lockar inte fram samma attityd som Rataxes får, den har sin helt egen anledning. Lev med det.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Digestive skrev 2014-09-15 12:31:18 följande:
    Du lockar inte fram samma attityd som Rataxes får, den har sin helt egen anledning. Lev med det.
    Det blir sannerligen inte lätt, men jag ska försöka. För din skull.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?