Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Velouria skrev 2015-02-02 01:01:00 följande:
    Ah, då förstår jag bättre. Så en sverigedemokrat kan inte skilja mellan etnicitet och religionstillhörighet. Alla som kommer från t.ex. Iran är muslimer. Till och med de iranier som är kristna och judiska. På så sätt blir ju "nationalitet" och "etnicitet " två helt betydelselösa begrepp. Då kan vi bara dela upp världen i två (sverigedemokratiska) grupper: muslimer och icke-muslimer.

Vad enkelt.
    Hudfärg är allt som räknas i slutändan, för dem.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Dissident skrev 2015-02-02 08:10:17 följande:
    Så du kräver att man skall förneka de etniska svenskarnas existens för att inte vara "rasist"? Vad är det för folkmordsfasoner? Vilket annat folkslag har du sådana krav på? Är man som turk "rasist" om man inte anser att alla som sätter sin fot i Turkiet är turkar?

Jag vet dock redan svaret, det är endast vita folk som ni "antirasister" har sådana krav på eftersom det är vår identitet och sammanhållning ni ämnar undergräva, antirasist är ett kodord för antivit. Ni "antirasister" är de största rasisterna, ni är besatta av ras trots att ni hävdar att hudfärg inte spelar någon roll och ni banar väg för vita folks fördärv som duktiga lydhundar till globalisterna.
    Aha. Så om man byter namn på, säg shetlandsponnys, så är det att likställa med folkmord? Vaddå, dör varenda ursvensk i något slags allergisk chock om man kallar Zlatan svensk, eller vad menar du?

Kära du, vi skulle inte behöva undergräva sammanhållningen ens om vi ville, det gör ni så jäkla bra själva. "Vi älskar minsann Sverige och svenskarna - ja, ni vet, utom vänstern (dvs alla utom SD), batikhäxefeministerna, alla som säger emot oss, alla som inte håller med oss, alla HBTQ-are, alla som inte ser kultur exakt som vi..."
    Kort och gott, det finns inga tvedräktar som ni. Ni splittrar landet. Inte vi.
  • Dorian Ertymexx
    Dissident skrev 2015-02-02 09:19:46 följande:
    "Adam" skall inte behöva beröva svenskarna deras etniska identitet för att vara nöjd med tillvaron. Det är bra ni infantila "antirasister" som tror att alla andra folk tänker så och har som högsta önskan att vara "svensk". Adam vet säkerligen att han inte har svensk ursprung och det är inget fel med det. Skulle jag bosätta mig i Frankrike eller något annat land skulle jag fortfarande vara svensk och jag skulle inte förvänta mig att bli kallad fransman för det.

Genom att reducera etnicitet till "hur man känner sig" så urvattnar ni helt begreppet och förnekar svenskarnas existens men jag har förstått att det är ett populärt grepp bland presumtiva folkmördare. "Hur kan man bedriva kulturellt folkmord på ett folk som inte finns?" är logiken.
    De enda som försöker beröva svenskarna sin identitet är SD. Ingen annan försöker tala om för svenskar hur de ska vara, hur de borde leva, vilka traditioner de ska högakta och vad de ska tycka, tänka och tro för att inte vara "svenskfientliga".

Det är SD som kallat svenska folkmusiker för landsförrädare, ingen annan. Det är SD som försöker begränsa svenskars kultur och bestämma vilka som är svenskar eller inte, ingen annan.
  • Dorian Ertymexx
    Dissident skrev 2015-02-02 09:27:19 följande:
    Om du skulle kalla de shetlandsponnys som anser att welshponnys inte är shetlandsponnys för rasistpållar, ja då skulle man kunna börja undra om det inte är så att du försöker undergräva shetlandsponnysarnas identitet och existens.
    Ingetdera. Att man kallar en ros för något annat ändrar inte dess essens. "Would a rose not smell as sweet by any other name?" som Shakespeare uttryckte det.

Jag tror att ponnysarna faktiskt skiter i vad man kallar dem.

Och du, inte ens SD ser sig som svenskar alla gånger. Jimpa kallar sig tex för "Etnisk skåning". Inte etnisk svensk, alltså.
  • Dorian Ertymexx
    Dissident skrev 2015-02-02 09:51:40 följande:
    Förutom att det är tvärtom då, vilket du säkerligen inser om du ärligt tänker efter. Det är de politiskt korrekta som i färd med att förvandla landet till något som svenskar inte känner igen eller känner sig hemma i. Det är dem som ständigt nedvärderar det svenska och propagerar för att svenskar och svensk kultur inte finns.

Men är man politiskt korrekt så är det lätt att saker förvandlas till sin motsats. Krig bli fred, förtryck bli frihet och lögn blir sanning.
    Vilka är dessa svenskar du talar om? De flesta svenskar känner inte alls igen sig i din dystopiska världsbild. Det de inte känner igen är att hat och alla sjuka förslag som SD börjat sprida omkring sig.

Det är SD som nedvärderar det svenska. Det är SD som kallar svenskar för "lättlurade" och "sinnesslöa" och gud vet vad annat, enkom för att de inte håller med/röstar på SD. Det är SD som försöker bestämma vilka som är svenskar eller inte, som försöker få de många, många svenska kulturerna att bli något slags enfaldigt kristendomsnära zorntavlekopierande. De enda som inte känner igen sig i Sverige är SD-arna själva. Vi andra har hängt med.
  • Dorian Ertymexx
    Dissident skrev 2015-02-02 10:02:34 följande:
    Nej men genom att kalla en ros för blåklocka så förnekar du rosen dess unika existens. Inte alla blommor är blåklockor och inte alla människor är svenskar.
    Nej det gör man inte. Kallar man en ros för blåklocka så är den fortfarande en ros.

Men vi kan ju vända på det - med den logiken så vill SD "folkmörda" (ditt ord, inte mitt) varenda dalmas, gute, skåning, jämte, värmlänning, smålänning, norrlänning etc etc etc etc genom att packa ihop dem till "svensk", oavsett hur deras lokala kultur, seder och språk skiljer sig från varandra. Det är liksom det SD inte greppar - nej, det finns inte en svensk kultur - det finns MÅNGA svenska kulturer. Precis som det finns många turkiska, spanska, kinesiska, brittiska etc etc etc etc etc kulturer. Man ska vara väldigt plattsint om man tror att alla svenskar har samma kultur.
  • Dorian Ertymexx
    Dissident skrev 2015-02-02 10:10:16 följande:
    Fler och fler börjar inse vart det barkar och att framtiden inte ser ljus ut om vi inte ändrar kurs. Det är antagligen bara en tidsfråga innan även du vaknar upp och lägger mångkulturfanatismen bakom dig så gräv inte ned dig i skyttegraven för djupt, det blir bara svårare att ändra sig då.
    Det har du helt rätt i - framtiden är verkligen inte ljus om vi inte ändrar kurs bort från SDs smygfascistiska lära, bort från deras konstanta offerkoftande, deras idoga försök att skylla allt på andra istället för att ta lite jäkla ansvar. Det är ett parti som glatt var villiga att offra hela Sveriges väl och ve för att få som de vill, för att få jäklas med invandrare. De är inte lösningen - det är själva problemet!
  • Dorian Ertymexx
    Dissident skrev 2015-02-02 10:18:10 följande:
    Om rosen i din värld är som vilken blåklocka som helst så kan det hända att du negligerar rosens unika behov och därmed låter dem dö ut. Du kanske låter blåklockorna växa obehindrat i rosornas habitat och konkurrera ut rosen. Det vore väl synd?
    Att jag kallar den blåklocka betyder inte att den är en blåklocka. Men du, både blåklockor och rosor är blommor. De har mer gemensamt än vad som skiljer dem åt. Visst är de lite olika, men tillsammans bildar de en finare bukett eller park än bara den ena eller den andra. Och det är där SD går bet - de vill få en hel trädgård till att bara odla blåsippor, och ta bort alla andra blommor, oavsett hur fina eller bra de är. De vill till och med ta bort blåsippor som de inte tycker passar in.
  • Dorian Ertymexx
    Dissident skrev 2015-02-02 10:29:43 följande:
    Haha oerhört cheesy det där med buketten.

En art behöver livsutrymme för att leva och frodas. Du vill fylla svenskarnas livsutrymme med främmande folkslag till vi blir en minoritet och vår folksjäl kvävs. För du har ju aldrig tänk sluta ösa in invandrare eller hur? Mångkulturalister har till synes för avsikt att låta massinvandringen pågå till tids ände.

SD vill inte få bort alla andra folk, de har inte för avsikt att kasta ut de som redan är här så det är bara fördomar du rabblar upp. Jag däremot skulle inte ha något emot att reversera den senaste tidens oönskade massinvandring.
    Svenskar är inte en art. Och det finns ingen "folksjäl".

För övrigt var ditt inläg väldigt obehagligt, mycket nazistiska nyckelord - livsutrymme, folksjäl, främmande folkslag...

Folk har i alla tider vandrat fram och tillbaka. En miljon svenskar drog åstad för hundrafemtio år sedan, till exempel. Folk flyttar på sig. Lev med det. Det kommer inte gå över, någonsin.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?