• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-12-27 10:16:27 följande:
    SD vinner på detta, då SD nu blir det enda oppositionspartiet. 
    Hahah, visste att någon av er skulle svara precis så.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-12-27 10:24:20 följande:
    Ja, reglerna ska ändras så att reglerna passar dom själva, det är demokrati det!
    Ehm, ja? 87% bestämmer hur reglerna ska se ut. Det kallas representativ demokrati. Slå upp det om det verkar konstigt för dig.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-12-27 10:50:02 följande:
    Reglerna ska inte ändras. Allinsen lägger ner sina röster om rödgröna blir större och vice versa. Allts nu är det svart på vitt: SD ÄR det ENDA oppositionspartiet.
    Som vanligt alltså - reglerna SKA ändras om det gynnar SD, men får ABSOLUTE INTE ändras om det missgynnar SD. Quad licet Iovi, non licet bovi.
  • Centurione
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-27 11:41:33 följande:
    Precis som du insåg att Utöya-massakern begicks av en muslim?
    Nej det har jag aldrig insett, alls. Så snart det stod klart att det var ett sosseläger som angripits, så insåg väl alla att det inte kunde ligga en muslim bakom? Bomben mot riksdagshuset kunde däremot ha varit en muslim.
  • Biffus
    Gert skrev 2014-12-27 10:50:02 följande:
    Reglerna ska inte ändras. Allinsen lägger ner sina röster om rödgröna blir större och vice versa. Allts nu är det svart på vitt: SD ÄR det ENDA oppositionspartiet.
    "Enligt uppgifter till SVT har regeringspartierna och allianspartierna kommit överens om reglerna för hur riksdagen ska rösta om budgeten, så att samma låsta läge inte dyker upp igen. Uppgörelsen ska vara på partiledarnivå, och alla partiledare och språkrör i de nämnda partierna ska ha kommit överens.http://www.svt.se/nyheter/sverige/uppgifter-inget-extraval

Alliansen är fortfarande i opposition. De röstar inte för en rödgrön budget och lägger fram en oppositionsbudget. Fast du kan leka att SD är ensam opposition om du vill. Det är yttest få frågor som de håller med varandra på. Det handlar om energipolitik, pensionerna och försvaret. Det är sådana frågor som det är vanligt att det görs blocköverskridande överenskommelser om i Sverige (kanske inte energipolitiken iofs, men de andra två). Pensionsgruppen (blocköverskridande) har existerat i 20 år. Var SD det enda oppositionspartiet 1994? 
  • Biffus
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-27 11:46:30 följande:
    Som vanligt alltså - reglerna SKA ändras om det gynnar SD, men får ABSOLUTE INTE ändras om det missgynnar SD. Quad licet Iovi, non licet bovi.
    Reglerna ändras om det inte går att styra Sverige med nuvarande regler, reglerna ändras inte om det går att styra Sverige.
  • Biffus
    Biffus skrev 2014-12-27 11:51:05 följande:
    Reglerna ändras om det inte går att styra Sverige med nuvarande regler, reglerna ändras inte om det går att styra Sverige.
    Fast det är väl bara SD som inte vill att Sverige ska kunna regeras, så det är inte konstigt att man måste ändra reglerna när SD gör det omöjligt för någon att regera. 
  • Gert
    Biffus skrev 2014-12-27 11:51:05 följande:
    Presskonferensen gick ut på att respektive block har kommit överens om att det minsta blocket ska lägga ner sina röster vid en budgetomröstning. Alltså ska reglerna inet ändras, inte än i alla fall. 

I och med denna överenskommelse är SD nu det enda oppositionspartiet. FP och KD åker ur riskdagen 2018 och SD kommer få 30%. Så går det när man kör fulspel.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Dorian Ertymexx
    Centurione skrev 2014-12-27 11:47:46 följande:
    Nej det har jag aldrig insett, alls. Så snart det stod klart att det var ett sosseläger som angripits, så insåg väl alla att det inte kunde ligga en muslim bakom? Bomben mot riksdagshuset kunde däremot ha varit en muslim.
    Ehheh - dina partikamrater här på FL ansåg ju till och med att det var en muslim när Breivik hade blivit häktad. De häcklade om att det säkert var färgat hår och blekt hy, för det var otänkbart att en norrman kunde vara en rasistisk psykopat.

Det är så typiskt för SD-vurmare att fokusera på gärningsmannens ursprung. Skit i offret, skit i det hemska, det viktiga är att snarast pinna brottet på en mörkhyad. Vidrigt beteende.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-12-27 11:57:27 följande:
    Presskonferensen gick ut på att respektive block har kommit överens om att det minsta blocket ska lägga ner sina röster vid en budgetomröstning. Alltså ska reglerna inet ändras, inte än i alla fall. 

I och med denna överenskommelse är SD nu det enda oppositionspartiet. FP och KD åker ur riskdagen 2018 och SD kommer få 30%. Så går det när man kör fulspel.
    Ja, när SD kör fulspel, leker populister och skyller allt på Någon Annan så blir det tyvärr lätt så. Klassiskt recept sedan 1933.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?