• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Centurione skrev 2014-12-26 18:26:23 följande:
    Det var du som började. Jag tycker att det där är helt ointressant.
    Jaha. Och jag som var under uppfattnigen att du var positiv till SDs förslag om att upprätta register av människor utifrån ursprung.
  • Centurione
    nihka skrev 2014-12-26 18:55:32 följande:
    Nej, jag menar de turkiska bönder som invandrade långt före germanerna.
    Länk..? Det där har jag nämligen aldrig hört förr.
  • Centurione
    nihka skrev 2014-12-26 19:01:46 följande:
    Jaha. Och jag som var under uppfattnigen att du var positiv till SDs förslag om att upprätta register av människor utifrån ursprung.
    Fast det är ju inte intressant att gå flera hundra år tillbaka. Eller ens ETTHUNDRA år tillbaka.

Min lösning på allt detta är att göra det svårare att få svenskt medborgarskap. Att kräva mycket längre tid i landet (minst tio år), att man klarar ett prov i svenska språket samt svensk historia, samhällskunskap etc. - precis som i t.ex. Danmark och USA - att man har varit självförsörjande ett visst antal år, att eventuella barn har en god prognos att bli självförsörjande och välanpassade som vuxna enligt deras lärare, o.s.v.. Det ska vara svårt att BLI svensk, men när man väl är det så ska man få VARA svensk fullt ut. Då behövs inga register längre.
  • sverker11
    sjuttiofemman skrev 2014-12-25 16:00:26 följande:

Jaha nu har rassepacket tänt eld på en moské igen. Idioter!

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6055460

"Just nu finns ingenting konkret som tyder på att moskébranden i Eskilstuna är anlagd. Polisen tar tillbaka uppgifterna om att någon skulle ha kastat in ett föremål som startat branden."
  • sverker11
    nihka skrev 2014-12-26 18:55:32 följande:
    Nej, jag menar de turkiska bönder som invandrade långt före germanerna.

Det beror sig på vad man har för kriterier.

Nu menar inte jag att du inte skulle vara svensk om du inte har ett särskilt turkiskt utseende såsom de tidiga "svenskarna" eftersom det ju är upp till dig vad du känner dig som.
    Fast nu har vi ju lärt oss i denna tråd att "För att det är upp till var och en att avgöra vem de är och inte BS sak att avgöra vem andra är." Det är alltså fel att peka ut någon som turkiska bönder eftersom de mycket väl kan ha avgjort att de var germaner och inte turkiska bönder.
  • nihka
    Centurione skrev 2014-12-23 16:09:28 följande:
    Det såg inte alls ut som om hon läste från något manus.
    Titta igen.
  • FrauCasio

I Malmö var det muslimerna själva som antände mosken, tydligen pga något rivaliserande mellan högt uppsatta män.

Nu efteråt renoveringen har den blivit mer än dubbelt så stor, med flera nya hus (skolor) runtomkring. Den är enorm och syns långa vägar speciellt från motorvägen.

• nihka
    Gert skrev 2014-12-26 11:39:06 följande:
    Hatet mot islam började väl intensifieras när muslimska terrorister flög in i World Trade Center och mördade tusentals civila människor. Allt i islams namn.
    Jag som trodde hatet hade varit intensivt länge. På 1300-talet placerade Dante islams profet Muhammed nästan längst ner i sin helvetestratt.

Det har inte föresvävat dig att hålla isär muslimer i största allmänhet och terrorister?
  • nihka
    sverker11 skrev 2014-12-26 19:49:19 följande:
    Fast nu har vi ju lärt oss i denna tråd att "För att det är upp till var och en att avgöra vem de är och inte BS sak att avgöra vem andra är." Det är alltså fel att peka ut någon som turkiska bönder eftersom de mycket väl kan ha avgjort att de var germaner och inte turkiska bönder.
    Jag har inte uttalat mig om de turkiska böndernas kulturella hemmahörighet utan bara varifrån de kom. Det är helt riktigt bara BS & Co som sysslar med att berätta för folk vem de är.
  • nihka
    Centurione skrev 2014-12-26 19:35:39 följande:
    Länk..? Det där har jag nämligen aldrig hört förr.
    Varför uttalar du dig få så kategoriskt om svenskens rötter om du inte vet?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?