• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Gert
    Biffus skrev 2014-12-27 10:21:48 följande:
    De verkar bara ha kommit överens om hur röstningen om budgeten ska göras. Det finns "några" fler politiska områden än det...
    Ja, reglerna ska ändras så att reglerna passar dom själva, det är demokrati det!
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-12-27 10:16:27 följande:

SD vinner på detta, då SD nu blir det enda oppositionspartiet. 

Ni tror ju att ni vinner på precis allt. Det finns diagnoser för sånt beteende: storhetsvansinne.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-12-27 10:24:20 följande:

Ja, reglerna ska ändras så att reglerna passar dom själva, det är demokrati det!

Måste ju vara bättre med särlagstiftning för mörkhyade svenskar a la Sd's förslag?

Om en majoritet beslutar om något så är det inte demokrati? Bättre att 13% av väljarna ska få diktera villkoren..?

Jösses!
  • sjuttiofemman
    Biffus skrev 2014-12-27 10:21:48 följande:

De verkar bara ha kommit överens om hur röstningen om budgeten ska göras. Det finns "några" fler politiska områden än det...

Eftersom presskonferensen inte är genomförd ännu så är det inget annat än dina antaganden.
  • Biffus
    sjuttiofemman skrev 2014-12-27 10:29:01 följande:
    Eftersom presskonferensen inte är genomförd ännu så är det inget annat än dina antaganden.
    Än så länge har inget sagts som visar på något annat än att Alliansen fortsätter att vara i opposition. 
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-12-27 10:24:37 följande:
    Ni tror ju att ni vinner på precis allt. Det finns diagnoser för sånt beteende: storhetsvansinne.
    Nej, det kallas realism.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Biffus
    Gert skrev 2014-12-27 10:24:20 följande:
    Vilket kriterium för demokrati är det som inskränks när man inte får rösta på flera budgetar? 
  • Gert
    Biffus skrev 2014-12-27 10:42:34 följande:
    Vilket kriterium för demokrati är det som inskränks när man inte får rösta på flera budgetar? 
    Reglerna ska inte ändras. Allinsen lägger ner sina röster om rödgröna blir större och vice versa. Allts nu är det svart på vitt: SD ÄR det ENDA oppositionspartiet.
  • Dorian Ertymexx
    Centurione skrev 2014-12-27 07:35:53 följande:
    Varför blir jag inte förvånad längre. Läser den här artikeln i Expressen om en ung kvinna som slogs ner helt oprovocerat av flera främmande unga män, och misshandlades med kedjor:

www.expressen.se/kvallsposten/nanna-slogs-blo.../

Jag inser direkt att det måste röra sig om invandrare, men Expressen skriver inte ett ord om det. Går till Ekstrabladet, och hittar mycket riktigt detta stycke som Expressen uteslutit vid översättningen till svenska:

Politiet har et signalement på to af overfaldsmændene. Det går på:

A: Mand, udlænding, mulig somalisk baggrund 16-17 år iført lyseblå hættetrøje, mørkt tøj og hvide sneakers-sko.

B: Mand måske somalisk 16-17 år, skaldet iført sort dynejakke med hvid hættetrøje, lyse jeans og mørke sko.

Det var förresten likadant vid den hemska överfallsvåldtäkten på en 20-årig ung svenska i ett skogsparti i Linköping för några veckor sedan. Expressen hade ett signalement på hans kläder och så vidare, men hade uteslutit den viktigaste upplysningen: att han var svart. Och ja han VAR svart - "Efterlyst" redovisade det när han väl var gripen...

Förnekar ni på PK-sidan fortfarande att tidningarna mörkar gärningsmännens ursprung..?

Precis som du insåg att Utöya-massakern begicks av en muslim?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Centurione skrev 2014-12-27 07:47:56 följande:
    VISSTE du verkligen inte att det bodde folk i Sverige för 10 000 år sedan..? Du kan läsa på Wikipedia (där står det förresten 12 000 år sedan, vilket var längre tillbaka än vad JAG visste):

sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_f%C3%B6rhistor...

Sedan är det en annan sak att det har kommit grupper av människor invandrande även senare. Men detta var ju också germaner som hade bott flera tiotusentals år på den europeiska kontinenten, redan. Så de var redan ljusa i färgerna och med europeiska drag, samt med arv efter de förhistoriska människoarter - i synnerhet neanderthalarna - som den afrikanska befolkningen inte har ett spår av i sitt DNA.

Och även om det funnits andra inslag i den svenska befolkningen också såklart, så var det  vanligaste utseendet, innan den stora invandringen började på 1960-70-talet, storvuxenhet, blont hår, blå ögon och ljus hy, alternativt rött hår, gröna ögon och rödlätt hy med fräknar, eller en blandning av dessa två fenotyper (t.ex. blond med fräknar, eller rödhårig med gråa ögon). Jag VET att det var så. Min far som var född på 1920-talet i Jämtland, berättade om hur mycket uppseende bara en familj med "tattar"-utseende (ja man sa så då) väckte. Alltså bruna ögon, mörkbrunt hår och mycket brun hy på sommarhalvåret. Det var jättefrämmande och jättekonstigt!

I Norrbotten, Lappland med flera fjällandskap har det funnits (och finns) ett stråk av mörkbrunt hår, p.g.a. äktenskap mellan samer och svenskar genom århundradena - men detta är då kombinerat med mycket ljus hy och ofta gröna ögon. Det går inte på något sätt att förväxla med medelhavsutseende, mellanösternutseende eller Balkanutseende.
    Klart det bodde folk här, men de var inte svenskar. Vare sig i klassisk-germansk mening eller i modern mening.

*skakar på huvudet* Ser att du jobbar hårt på att få igång rasrenhetsinstitutet igen.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?