• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Centurione
    nihka skrev 2014-12-26 12:47:04 följande:
    Det är väl inte helt ovanligt att svenska rasister hävdar sitt nordiska ursprung på liknande haltande grunder med samma grad av att det mycket kanske - kan finnas lite - mycket lite - vikingablod i dem.

Fortfarande, det avgör varken du eller jag.
    Har de svenskt blod överhuvudtaget, så är det ju "vikingablod". Det vill säga de härstammar ifrån personer som levat i Sverige under vikingatiden. Sedan är det en annan sak, att ingen av oss kan veta om just våra förfäder någonsin gick i viking - alltså reste på häradståg med skepp... ser inte heller att det är relevant.
  • Dorian Ertymexx
    Centurione skrev 2014-12-26 13:14:04 följande:
    Har de svenskt blod överhuvudtaget, så är det ju "vikingablod". Det vill säga de härstammar ifrån personer som levat i Sverige under vikingatiden. Sedan är det en annan sak, att ingen av oss kan veta om just våra förfäder någonsin gick i viking - alltså reste på häradståg med skepp... ser inte heller att det är relevant.
    Aha. Så muslimska trälar som togs hit under vikingatiden har alltså då vikingablod. Varför fick de omedelbums vikingablod då, men inte nu?

PS - bara så du vet, när germanerna folkvandrade hit så fanns det redan en större ursprungsbefolkning här, vendelfolk etc - så att alla svenskar skulle ha vikingablod är milt sagt struntprat.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • dennis02

Jag tänker att det kunde vara kul och intressant att höra invandrare och muslimer själva komma till tals i denna tråd. Tyvärr är det bara svenskar som häckar på FL, vilket gör debatten aningen onyanserad.

De rika ska fan dela med sig till de fattiga!
  • FDFMGA
    dennis02 skrev 2014-12-26 17:05:30 följande:

Jag tänker att det kunde vara kul och intressant att höra invandrare och muslimer själva komma till tals i denna tråd. Tyvärr är det bara svenskar som häckar på FL, vilket gör debatten aningen onyanserad.

Hur bär du dig åt för att veta vilka som är invandrare?

Jag känner till några som är aktiva i tråden som är invandrare, men det är ju sådant jag fått veta av dem.

I övrigt har jag inte en susning, man kan ju inte utgå från att alla invandrare skriver taskig svenska i så fall vore ju nästan samtliga sverigedemokrater på FL per definition invandrare och de jag vet är invandrare skulle inte vara invandrareSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    Centurione skrev 2014-12-26 13:14:04 följande:
    Rätt många svenskar som enligt din definition inte är svenskar då. Exempelvis alla de utan "vikingablod i stor till aldrig så liten mängd samt naturligtvis alla de som bodde här innan vikingarnas förfäder invandrade. Vad ska vi göra åt det? Upprätta register?
  • Centurione
    nihka skrev 2014-12-26 17:56:44 följande:
    Rätt många svenskar som enligt din definition inte är svenskar då. Exempelvis alla de utan "vikingablod i stor till aldrig så liten mängd samt naturligtvis alla de som bodde här innan vikingarnas förfäder invandrade. Vad ska vi göra åt det? Upprätta register?
    Om du menar samerna så är de rejält uppblandade med svenskar, norrmän och finländare sedan flera hundra år tillbaka. Det går knappast ens att hitta en äkta same med det typiska sameutseendet längre.
  • Centurione
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-26 16:59:29 följande:
    Aha. Så muslimska trälar som togs hit under vikingatiden har alltså då vikingablod. Varför fick de omedelbums vikingablod då, men inte nu?

PS - bara så du vet, när germanerna folkvandrade hit så fanns det redan en större ursprungsbefolkning här, vendelfolk etc - så att alla svenskar skulle ha vikingablod är milt sagt struntprat.
    Ja olika grupper av européer invandrade ju, om man vet inte riktigt vilka som var först. Detta spelar heller ingen roll, för det var redan 90 000 år sedan de lämnade Afrika, så de såg redan utpräglat europeiska ut när de invandrade här för runt 10 000 år sedan. Och sedan har de 10 000 åren av naturligt urval framföräldlat vår nordiska ras.
  • Centurione
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-26 16:59:29 följande:

Och så väldigt många muslimska trälar kom nog inte hit, att de påverkade genpoolen nämnvärt... De allra flesta trälarna var andra svenskar.
  • Centurione
    nihka skrev 2014-12-26 17:56:44 följande:
    Det var du som började. Jag tycker att det där är helt ointressant.
  • nihka
    Centurione skrev 2014-12-26 18:20:20 följande:
    Om du menar samerna så är de rejält uppblandade med svenskar, norrmän och finländare sedan flera hundra år tillbaka. Det går knappast ens att hitta en äkta same med det typiska sameutseendet längre.
    Nej, jag menar de turkiska bönder som invandrade långt före germanerna.

Det beror sig på vad man har för kriterier.

Nu menar inte jag att du inte skulle vara svensk om du inte har ett särskilt turkiskt utseende såsom de tidiga "svenskarna" eftersom det ju är upp till dig vad du känner dig som.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?