• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Centurione skrev 2014-12-26 19:38:56 följande:
    Fast det är ju inte intressant att gå flera hundra år tillbaka. Eller ens ETTHUNDRA år tillbaka.

Min lösning på allt detta är att göra det svårare att få svenskt medborgarskap. Att kräva mycket längre tid i landet (minst tio år), att man klarar ett prov i svenska språket samt svensk historia, samhällskunskap etc. - precis som i t.ex. Danmark och USA - att man har varit självförsörjande ett visst antal år, att eventuella barn har en god prognos att bli självförsörjande och välanpassade som vuxna enligt deras lärare, o.s.v.. Det ska vara svårt att BLI svensk, men när man väl är det så ska man få VARA svensk fullt ut. Då behövs inga register längre.
    Nej, det är alltid intressant att gå tillbaka bara precis så långt, men inte längre, att man själv kan försvara att man är inkluderad. Det är så rasister ser på sin egen tillhörighet och andras icke-tillhörighet. Där drar man strecket.

Så om en förälder ska komma i fråga för svenskt medborgarskap ska lärare uttala sig om prognosen för barnen att bli självförsörjande och välanpassade som vuxna? Helt objektivt då förstås.

Dina åsikter skickar kalla kårar längs ryggraden.
  • Centurione
    nihka skrev 2014-12-26 21:05:42 följande:
    Nej, det är alltid intressant att gå tillbaka bara precis så långt, men inte längre, att man själv kan försvara att man är inkluderad. Det är så rasister ser på sin egen tillhörighet och andras icke-tillhörighet. Där drar man strecket.

Så om en förälder ska komma i fråga för svenskt medborgarskap ska lärare uttala sig om prognosen för barnen att bli självförsörjande och välanpassade som vuxna? Helt objektivt då förstås.

Dina åsikter skickar kalla kårar längs ryggraden.
    Ditt första stycke förstår jag nog inte. Hur långt tycker du själv att man ska gå tillbaka då..?

Jag tycker inte att detta är ett dugg konstigt. Det är ju ingen RÄTTIGHET att bli medborgare i ett land som inte är ens eget, utan det är en ynnest. Ursprungsbefolkningen har rätt att ställa vilka villkor de vill. Ta fallet med "Skuggan" t.ex. - den unge somaliske mannen som började sin brottsliga bana i Sverige tidigt, och till slut mördade en ung kvinna och blev satt på anstalt. Det framgår av förundersökningen att det fanns en MÄNGD tveksamheter kring honom och även andra familjemedlemmar - men att de fick svenskt medborgarskap i alla fall. Om de INTE hade fått det, så hade Nancy levt idag...

Ett annat liknande exempel är dubbelmördaren i Linköping/Ljungsbro (alltså den svarte man som begick brottet förra året och även åkte fast, inte den för tio år sedan som kom undan). Det fanns HUR MYCKET SOM HELST på honom redan ifrån barndomen, men ändå fick familjen stanna. Och så gick det som det gick - en svensk kvinna och en svensk ung pojke finns inte idag p.g.a det felaktiga beslutet....
  • Gert

Nu när branden i "moskén", egentligen är det väl en samlingslokal, inte är anlagd kan ju alla wannabe experter och tyckare som misstänker sverigedemokrater dra något gammalt över sig. Skämmes ta mig fan! 

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • nihka
    Centurione skrev 2014-12-26 21:16:32 följande:
    Ditt första stycke förstår jag nog inte. Hur långt tycker du själv att man ska gå tillbaka då..?

Jag tycker inte att detta är ett dugg konstigt. Det är ju ingen RÄTTIGHET att bli medborgare i ett land som inte är ens eget, utan det är en ynnest. Ursprungsbefolkningen har rätt att ställa vilka villkor de vill. Ta fallet med "Skuggan" t.ex. - den unge somaliske mannen som började sin brottsliga bana i Sverige tidigt, och till slut mördade en ung kvinna och blev satt på anstalt. Det framgår av förundersökningen att det fanns en MÄNGD tveksamheter kring honom och även andra familjemedlemmar - men att de fick svenskt medborgarskap i alla fall. Om de INTE hade fått det, så hade Nancy levt idag...

Ett annat liknande exempel är dubbelmördaren i Linköping/Ljungsbro (alltså den svarte man som begick brottet förra året och även åkte fast, inte den för tio år sedan som kom undan). Det fanns HUR MYCKET SOM HELST på honom redan ifrån barndomen, men ändå fick familjen stanna. Och så gick det som det gick - en svensk kvinna och en svensk ung pojke finns inte idag p.g.a det felaktiga beslutet....
    Jag tycker inte det är en intressant diskussion alls. Folk kan själva bestämma sig för vem de är.

Ja, om bara barnens lärare hade fått uttala sig om prognosen för barnen att bli självförsörjande och välanpassade som vuxna innan föräldrarna kommer ifråga för svenskt medborgarskap hade allt obehagligt kunnat undvikas. *suck*
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-12-26 21:24:17 följande:

Nu när branden i "moskén", egentligen är det väl en samlingslokal, inte är anlagd kan ju alla wannabe experter och tyckare som misstänker sverigedemokrater dra något gammalt över sig. Skämmes ta mig fan! 

Åh fan - har SD anklagats nu igen.

Det är tur för SD att de har en alert Gert. Jag lyssnade på nyheterna för en stund sen och vare sig polisen eller TT verkar känna till att du redan klarat upp det hela.

Mästerdetektiven GertSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Gert
    FDFMGA skrev 2014-12-26 22:27:25 följande:
    Åh fan - har SD anklagats nu igen.

Det är tur för SD att de har en alert Gert. Jag lyssnade på nyheterna för en stund sen och vare sig polisen eller TT verkar känna till att du redan klarat upp det hela.

Mästerdetektiven GertSkrattande
    Journalister, fejkhistoriker, tyckare, politiker ertc försöker alla få det till att det är SD:s fel. Om det inte är en sverigedemokrat som har tuttat eld på lokalen är det ändå SD:s fel. Kanske faktiskt bara skratta åt alla fåntrattar. Skrattande

Såg du på TV4 nyheterna? Skrattande 

Själv får jag mina nyheter från mer "oberoende" håll. 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-12-26 22:32:02 följande:
    Journalister, fejkhistoriker, tyckare, politiker ertc försöker alla få det till att det är SD:s fel. Om det inte är en sverigedemokrat som har tuttat eld på lokalen är det ändå SD:s fel. Kanske faktiskt bara skratta åt alla fåntrattar. Skrattande

Såg du på TV4 nyheterna? Skrattande 

Själv får jag mina nyheter från mer "oberoende" håll. 
    Njaej, eftersom jag skrev TT så lyssnade jag uppenbarligen på radio.

Så SD har blivit anklagade, mer än jag känner till - men julen har ju stått för nyhetsdörren.

Så dina oberoende spanare har löst det. Var det elfel eller självantändning eller någon som handskades vårdslöst med eld som orsakade branden.

Vad blev resultatet av den oberoende brandtekniska undersökningen?
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Dorian Ertymexx
    dennis02 skrev 2014-12-26 17:05:30 följande:
    Jag tänker att det kunde vara kul och intressant att höra invandrare och muslimer själva komma till tals i denna tråd. Tyvärr är det bara svenskar som häckar på FL, vilket gör debatten aningen onyanserad.
    Jag är invandrare. Och det finns muslimer här på FL också, men jag tror de är toktrötta på alla trådar om muslimer, ingen tror på vad de säger i alla fall.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Centurione skrev 2014-12-26 18:23:27 följande:
    Ja olika grupper av européer invandrade ju, om man vet inte riktigt vilka som var först. Detta spelar heller ingen roll, för det var redan 90 000 år sedan de lämnade Afrika, så de såg redan utpräglat europeiska ut när de invandrade här för runt 10 000 år sedan. Och sedan har de 10 000 åren av naturligt urval framföräldlat vår nordiska ras.
    Cirka 2000 år, inte 10 000. Och "framförädlat", man hade ju kunnat tro det om man inte visste att det fanns SD-are i genpolen. Dessutom är det svårt att "framförädla" en nordisk ras när den blir konstant och ständigt uppblandad från alla möjliga håll.

Ras. Vaddå, är svenskar något slags katter, hundar eller andra domesticerade djur? Det är bara med sådana man använder ordet ras.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Gert
    FDFMGA skrev 2014-12-26 22:36:56 följande:
    Njaej, eftersom jag skrev TT så lyssnade jag uppenbarligen på radio.

Så SD har blivit anklagade, mer än jag känner till - men julen har ju stått för nyhetsdörren.

Så dina oberoende spanare har löst det. Var det elfel eller självantändning eller någon som handskades vårdslöst med eld som orsakade branden.

Vad blev resultatet av den oberoende brandtekniska undersökningen?
    Din favorit historiker Henrik Arnstad skyller på SD i vanlig ordning. Det är inte viktigt att veta vem som attackerade moskén, enligt honom. Det viktiga är att veta vilket parti som jublar åt attacken, enligt din fascisthistoriker.

Sen skyller en rad journalister, politiker och självutnämnda experter på SD. Ändå bara på twitter, men det är ju där allt skit samlas.

Det står en stor rubrik på SR nu: Backar om attackuppgift
Svar på tråden Varför hatar folk SD?