• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-27 23:13:46 följande:
    Desto mer skäl att enas då.
    Du missförstår, som vanligt. Sd kommer ju att växa än mer just tack vare att partiet framstår som det enda alternativet, det enda oppositionspartiet, det enda parti som motsätter sig kvotering av samlagsställningar.

• Philipsson
    MrFahrenheit skrev 2014-12-27 23:11:39 följande:
    Med fortsatt nedskärning av utbildning och ökade klyftor så är det självklart att SD kommer att öka. Men det var ju inte riktigt det som P.Kadhammar menade i just det här fallet.
    Ha! Såväl Alliansen som S/Mp+V kommer ju helt att sakna trovärdighet när det gäller sakfrågor. De har ju redan bestämt att de är överens!

De som tycker det är bra med denna övernskommelse ska sen inte komma och gnälla över sakfrågor som vinstuttag i välfärden, skattepolitik, försvarspolitik, o.s.v., eftersom de ju applåderar en konsensuspolitik som går ut på att konfliktperspektivet är utraderat.

Det enda parti som står upp för sin politik är ju Sd.
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-27 22:56:15 följande:
    Lika roligt som för SD att förklara varför de svek varenda vallöfte i ett svep, enkom för att djävlas och försöka få ut "babbarna". Jag är säker på att pensionärerna är mycket nyfikna på varför de offrades för att skapa politisk instabilitet.
    Du fortsätter med dina lögner om pensionärsskatten, märker jag.

Du har ju diskat dig själv från diskussion av sakfrågor, eftersom du ju ställer dig bakom såväl M som S som de övriga fem partierna i sjuklövern. Populist!
  • Philipsson

Det finns en del anti-Sd-fanatiker. Hatet mot Sd är hela deras livsluft; det är det som skapar mening i deras liv. Hela deras politiska intresse går ut på denna enda sak: Hat mot Sd och implicit då ohejdad invandring. Alla övriga politiska frågor minimeras till av noll och intet värde. De kan rösta på vilket parti som helst, saknar fullständigt politisk medvetenhet. Trots att de i princip sitter på fattighus, föredrar de en högerregering!

Ett sekteristiskt beteende. De kunde ha blivit rappare, punkare, hipsters, men de blev Sd-hatare.

• MrFahrenheit
    Philipsson skrev 2014-12-28 00:19:20 följande:
    Ha! Såväl Alliansen som S/Mp+V kommer ju helt att sakna trovärdighet när det gäller sakfrågor. De har ju redan bestämt att de är överens!

De som tycker det är bra med denna övernskommelse ska sen inte komma och gnälla över sakfrågor som vinstuttag i välfärden, skattepolitik, försvarspolitik, o.s.v., eftersom de ju applåderar en konsensuspolitik som går ut på att konfliktperspektivet är utraderat.

Det enda parti som står upp för sin politik är ju Sd.
    Det är just sakfrågorna som är det viktigaste för oss alla att bry sig om. SD är precis som du säger, det enda partiet som "står upp för sin sak" inom politiken.

Att övriga partier (majoriteten) fortsätter att förhandla, vilket de alltid har gjort, trots att de har sina åsiktsskiljaktigheter så betyder inte det per automatik att de har bytt färg! De sväljer till slut stoltheten och gör det som är bäst för landet.

Att SD som är det enda politiska parti "som står upp för sin sak" vek ned sig för en enda fråga, trots att det finns så många fler viktiga frågor att diskutera och trots att SD var sagt att innehålla så mycket mer än just en fråga så gick trots allt ett flertal vilsna själar till valurnan och blev svikna...
    Populism i ett nötskal
  • MrFahrenheit
    Philipsson skrev 2014-12-28 00:29:38 följande:

Det finns en del anti-Sd-fanatiker. Hatet mot Sd är hela deras livsluft; det är det som skapar mening i deras liv. Hela deras politiska intresse går ut på denna enda sak: Hat mot Sd och implicit då ohejdad invandring. Alla övriga politiska frågor minimeras till av noll och intet värde. De kan rösta på vilket parti som helst, saknar fullständigt politisk medvetenhet. Trots att de i princip sitter på fattighus, föredrar de en högerregering!

Ett sekteristiskt beteende. De kunde ha blivit rappare, punkare, hipsters, men de blev Sd-hatare.

Nej nu är du orättvis och bitter.

Att se ned på andra människor leder ingen vart, tro mig. Jag var också arg en gång i tiden, väldigt arg, på allt och alla! Kände mig sviken, hånad, utstött och såna saker (komplicerad historia).

Jag var nog mest placerad på fel ställe vid fel tillfälle inbillar jag mig själv i alla fall. Hur som helst, jag gillar att lyssna på psykadelisk rock ´n roll oavsett vad andra tänker...

We're not the righteous, we're not the innocent We're just a sign, it's all gone wrong
  • TroligenCoolEn

Om man säger så här att ett krig är som en båt som sjunker. Och istället för att vänta på dom som simmar till land vill SD istället laga båten så den kan åka vidare. För det är kanske bara 2 % som kommer till land! Men om man lagar båten så kommer det gå bra ju! För alla invandrare kostar cirka 104 miljarder svenska kronor per år, och för dom pengarna kan man faktiskt stoppa krig!

• MrFahrenheit
    TroligenCoolEn skrev 2014-12-28 01:57:51 följande:

Om man säger så här att ett krig är som en båt som sjunker. Och istället för att vänta på dom som simmar till land vill SD istället laga båten så den kan åka vidare. För det är kanske bara 2 % som kommer till land! Men om man lagar båten så kommer det gå bra ju! För alla invandrare kostar cirka 104 miljarder svenska kronor per år, och för dom pengarna kan man faktiskt stoppa krig!

Det är faktiskt inte ens en procent utav alla flyktingar ifrån syrien som kommer hit och vissa skriker MASSINVANDRING!

Om SD anhängare nu är seriösa med vad de tror är bäst för vårt land i sin övertygelse att skydda Sverige, så borde de skillt ifrån islamisterna, åka ned till Syrien t ex och bekämpa extremismen som får folk att fly hals över huvud ifrån sitt hemland.

Det är att gå till botten med problemet istället för att sitta bredvid och enbart klaga...
  • Centurione
    MrFahrenheit skrev 2014-12-28 02:10:27 följande:
    Det är faktiskt inte ens en procent utav alla flyktingar ifrån syrien som kommer hit och vissa skriker MASSINVANDRING!

Om SD anhängare nu är seriösa med vad de tror är bäst för vårt land i sin övertygelse att skydda Sverige, så borde de skillt ifrån islamisterna, åka ned till Syrien t ex och bekämpa extremismen som får folk att fly hals över huvud ifrån sitt hemland.

Det är att gå till botten med problemet istället för att sitta bredvid och enbart klaga...
    Det spelar ingen roll hur många procent av någon viss grupp som kommer hit. Det är helt galet att räkna på det sättet överhuvudtaget - inga andra länder gör det. De sätter upp ett visst antal, t.ex. "i år ska vi ta emot 400 flyktingar". Och så gör det det. Det spelar ingen roll för dem om de 400 är en procent, en promille, eller bara en tusendels promille av någon viss flyktinggrupp. För det är inte korrelerat. Det spelar ingen roll hur många flyktingar det finns i världen, för det är ändå inte Sveriges, Norges, Finlands eller något annat lands ansvar.

Syrien är inte vårt problem överhuvudtaget. Jag är så jävla less på den där åsikten som har blivit PK, att vår lilla befolkning på nio miljoner, av någon egendomlig anledning ska vara skyldig att lösa hela världens problem. Det är dags att vi tänker på oss själva nu. 
  • TroligenCoolEn

Alla partier verkar hata SD... Varför? Dom har bara valt en annan politik än alla andra.. Och den verkar ju funka! Dom fick väl typ 13% utav röstningen elr något?

Svar på tråden Varför hatar folk SD?