• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Biffus
    MrFahrenheit skrev 2014-12-28 02:10:27 följande:
    Det är faktiskt inte ens en procent utav alla flyktingar ifrån syrien som kommer hit och vissa skriker MASSINVANDRING!

Om SD anhängare nu är seriösa med vad de tror är bäst för vårt land i sin övertygelse att skydda Sverige, så borde de skillt ifrån islamisterna, åka ned till Syrien t ex och bekämpa extremismen som får folk att fly hals över huvud ifrån sitt hemland.

Det är att gå till botten med problemet istället för att sitta bredvid och enbart klaga...
    En SD-politiker har faktiskt startat en hjälporganisation i mellanöstern! Fast de vägrar hjälpa muslimer, för "muslimer är förtryckare"... Foten i munnen
  • Biffus
    TroligenCoolEn skrev 2014-12-28 02:46:04 följande:

Alla partier verkar hata SD... Varför? Dom har bara valt en annan politik än alla andra.. Och den verkar ju funka! Dom fick väl typ 13% utav röstningen elr något?

För att de kommer från Bevara Sverige Svenskt, demonstrerade med Vitt Ariskt Motstånd, har nazister som sitter på deras mandat, har en partisekreterare som uttalar sig om att vissa religioner inte går att kombinera med att  vara svensk, året efter att Jimmie Åkesson gick med i SD hade SD:are (iklädda hakkors) bokbål där de brände förintelselitteratur på SD:s valmöte, de vill sänka invandringen så mycket att det bryter mot internationella avtal... Ska jag fortsätta? 
  • Gert
    Biffus skrev 2014-12-28 10:49:12 följande:
    trams, trams trams bla bla bla...de vill sänka invandringen så mycket att det bryter mot internationella avtal...
    Alltså bryter alla nordiska länder och nästan alla EU-länder mot internationella avtal. Det är bra att veta. Du borde upplysa media om detta!
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Biffus
    Gert skrev 2014-12-28 10:23:16 följande:
    Decembersveket är bara början. Stefan Löfven vill göra upp sakpolitiskt med de borgerliga partierna.

Det har hela tiden varit de borgerligas argument att om man förhandlar om sakpolitiken blir Sverigedemokraterna det enda oppositionspartiet.

-Alternativet är att vi sitter i var sitt dike. Och så låter man Sverigedemokraterna bestämma. Är det bättre? Nej. Det är det inte.

www.dn.se/val/nyval-2015/lofven-alliansen-ville-ta-over-makten/
    Alltså, alla partiledare vill att de andra ska hålla med dem. Det betyder inte att det blir sanning... Alliansen är tydliga med att de kommer att utgöra en stark opposition. De har inte gett vika för något sådant än. Decemberöverenskommelsen är grundat i Alliansens eget förslag, som regeringen gick med på. 
  • Biffus
    Gert skrev 2014-12-28 10:52:58 följande:
    Alltså bryter alla nordiska länder och nästan alla EU-länder mot internationella avtal. Det är bra att veta. Du borde upplysa media om detta!
    Nej, det beror på hur sammansättningen av gruppen "invandrare" ser ut. Läs Europakonventionen för de mänskliga rättigheterna och Genèvekonventionen så kanske du förstår. 
  • Gert
    Biffus skrev 2014-12-28 10:54:55 följande:
    Nej, det beror på hur sammansättningen av gruppen "invandrare" ser ut. Läs Europakonventionen för de mänskliga rättigheterna och Genèvekonventionen så kanske du förstår. 
    Du kommer med dina lögner. Du påstår på fullaste allvar att Finland, Danmark och en rad andra europeiska länder bryter mot mänskliga rättigheter och Genévekonventionen.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    Biffus skrev 2014-12-28 10:53:13 följande:
    Alltså, alla partiledare vill att de andra ska hålla med dem. Det betyder inte att det blir sanning... Alliansen är tydliga med att de kommer att utgöra en stark opposition. De har inte gett vika för något sådant än. Decemberöverenskommelsen är grundat i Alliansens eget förslag, som regeringen gick med på. 
    Alliansen, en stark opposition? Är det därför dom går vänsterns politik? Det är vad går ut på. Och nu är alliansen synade.
  • sjuttiofemman
    Centurione skrev 2014-12-28 02:18:47 följande:

Det spelar ingen roll hur många procent av någon viss grupp som kommer hit. Det är helt galet att räkna på det sättet överhuvudtaget - inga andra länder gör det. De sätter upp ett visst antal, t.ex. "i år ska vi ta emot 400 flyktingar". Och så gör det det. Det spelar ingen roll för dem om de 400 är en procent, en promille, eller bara en tusendels promille av någon viss flyktinggrupp. För det är inte korrelerat. Det spelar ingen roll hur många flyktingar det finns i världen, för det är ändå inte Sveriges, Norges, Finlands eller något annat lands ansvar.

Syrien är inte vårt problem överhuvudtaget. Jag är så jävla less på den där åsikten som har blivit PK, att vår lilla befolkning på nio miljoner, av någon egendomlig anledning ska vara skyldig att lösa hela världens problem. Det är dags att vi tänker på oss själva nu. 

Ja att tänka på er själva är det enda ni sverigedemokrater är bra på.

Varför ens ha med ett bistånd i er budget? Lägg det på en flotta av bombplan och bomba sönder Syrien så slipper ni diskussionen. Enklast för egoister som ni.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-12-28 10:58:32 följande:

Du kommer med dina lögner. Du påstår på fullaste allvar att Finland, Danmark och en rad andra europeiska länder bryter mot mänskliga rättigheter och Genévekonventionen.

Sd gör det med sin politik. Räcker inte det?
  • Biffus
    Gert skrev 2014-12-28 11:00:28 följande:
    Alliansen, en stark opposition? Är det därför dom går vänsterns politik? Det är vad DÖ går ut på. Och nu är alliansen synade.
    De har inte gått med på några politiska sakfrågor, så nej - de har inte kommit överens med vänstern.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?