• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Biffus
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-28 12:44:06 följande:
    Ehm, va? Kvotering av samlagsställningar? Vem har föreslagit det, menar du?
    Vänsterextremisterna, dvs alla utom SD Demon

På den seriösa sidan så har inget riksdagsparti heller gjort det. Inte ens FI har gjort det.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-12-28 00:19:20 följande:
    Ha! Såväl Alliansen som S/Mp+V kommer ju helt att sakna trovärdighet när det gäller sakfrågor. De har ju redan bestämt att de är överens!

De som tycker det är bra med denna övernskommelse ska sen inte komma och gnälla över sakfrågor som vinstuttag i välfärden, skattepolitik, försvarspolitik, o.s.v., eftersom de ju applåderar en konsensuspolitik som går ut på att konfliktperspektivet är utraderat.

Det enda parti som står upp för sin politik är ju Sd.
    Så... när man är överens så saknar man trovärdighet!? Det var en... intressant inställning... Drömmer

Du menar att vi inte ska gnälla över saker som SD varit med och röstat för?
    Skitsnack, SD går ju emot sin egen utlovade politik vid första tillfälle för minsta smula makt.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-12-28 00:22:02 följande:
    Du fortsätter med dina lögner om pensionärsskatten, märker jag.

Du har ju diskat dig själv från diskussion av sakfrågor, eftersom du ju ställer dig bakom såväl M som S som de övriga fem partierna i sjuklövern. Populist!
    Ah, så man får bara vara med i diskussionen om man är SD-älskare. Så fint att du så tydligt visar din demokratisyn.
  • Biffus
    Gert skrev 2014-12-28 11:19:32 följande:
    Alliansen samarbetar med regeringen och försöker leka opposition. Tyvärr, men det går inte att ha kvar kakan och samtidigt äta den. Alliansen har bekänt färg och kvar finns SD som enda oppositionsparti.
    Nej, de har inget samarbete. Förutom i de tre frågor som det har funnits blocköverskridande överenskommelser i i flera decennier. 
  • Biffus
    sjuttiofemman skrev 2014-12-28 11:16:27 följande:

En fråga till er sverigedemokrater: är biståndsorganisationer svenskfientliga? De hjälper ju mestadels människor i andra länder.

SD verkar gilla biståndsorganisationer, så länge de inte hjälper muslimer. Så är det iaf med den organisation som en SD-politiker startade. De hjälper folk, så länge som de inte är muslimer, eftersom att "muslimer är förtryckare". 
  • Dorian Ertymexx
    Centurione skrev 2014-12-28 02:18:47 följande:
    Det spelar ingen roll hur många procent av någon viss grupp som kommer hit. Det är helt galet att räkna på det sättet överhuvudtaget - inga andra länder gör det. De sätter upp ett visst antal, t.ex. "i år ska vi ta emot 400 flyktingar". Och så gör det det. Det spelar ingen roll för dem om de 400 är en procent, en promille, eller bara en tusendels promille av någon viss flyktinggrupp. För det är inte korrelerat. Det spelar ingen roll hur många flyktingar det finns i världen, för det är ändå inte Sveriges, Norges, Finlands eller något annat lands ansvar.

Syrien är inte vårt problem överhuvudtaget. Jag är så jävla less på den där åsikten som har blivit PK, att vår lilla befolkning på nio miljoner, av någon egendomlig anledning ska vara skyldig att lösa hela världens problem. Det är dags att vi tänker på oss själva nu. 
    Jasså? Hur vet du det?

Syrien kanske inte är vårt problem, men det är ju inte Finland, Norge eller Danmark heller i så fall.

Oh please! Sverige tänker SJUKT mycket på sig självt! Vi löser inga problem alls, vi säljer vapen till resten av världen, och vi köper extremt billiga råvaror av andra länder. Det gör oss ansvariga. Och vi är ett av världens rikaste länder, så det du pysslar med är inget annat än oginhet.
  • Dorian Ertymexx
    TroligenCoolEn skrev 2014-12-28 02:46:04 följande:
    Alla partier verkar hata SD... Varför? Dom har bara valt en annan politik än alla andra.. Och den verkar ju funka! Dom fick väl typ 13% utav röstningen elr något?
    Hur kan den fungera när den inte ens testats? Det enda SD gjort hittills har varit att rösta med Alliansen och att obstruera.
  • FDFMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-28 12:44:06 följande:
    Ehm, va? Kvotering av samlagsställningar? Vem har föreslagit det, menar du?
    Hoppsan!

Den missade jag, så slarvigt eftersom jag gillar att ta del av Ph:s spaningar.

Så hen har fått för sig att sexklövern vill kvotera vissa samlagsställningar.

Jag undrar vilka hen avser?
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-12-28 10:23:16 följande:
    Decembersveket är bara början. Stefan Löfven vill göra upp sakpolitiskt med de borgerliga partierna.

Det har hela tiden varit de borgerligas argument att om man förhandlar om sakpolitiken blir Sverigedemokraterna det enda oppositionspartiet.

-Alternativet är att vi sitter i var sitt dike. Och så låter man Sverigedemokraterna bestämma. Är det bättre? Nej. Det är det inte.

www.dn.se/val/nyval-2015/lofven-alliansen-vil.../
    Fair enough. Men då förväntar jag mig att du gastar högt och ljudligt om att SD också är "förrädare" första gången de röstar med Alliansen i riksdagen.

FMGA, Biffus, alla andra, vänligen minns detta.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-12-28 00:12:35 följande:
    Sd kommer ju att växa än mer just tack vare att partiet framstår som det enda alternativet, det enda parti som motsätter sig kvotering av samlagsställningar.
    Det var som tusan.

Har du spanat in hur sexklövern tänker övervaka att samlagskvoteringspåbudet efterlevs?

Och vilka ställningar anser sexklövern vara i behov av kvotering?
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Varför hatar folk SD?