• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman

En fråga till er sverigedemokrater: är biståndsorganisationer svenskfientliga? De hjälper ju mestadels människor i andra länder.

• Gert
    Biffus skrev 2014-12-28 11:14:18 följande:
    De har inte gått med på några politiska sakfrågor, så nej - de har inte kommit överens med vänstern.
    Alliansen samarbetar med regeringen och försöker leka opposition. Tyvärr, men det går inte att ha kvar kakan och samtidigt äta den. Alliansen har bekänt färg och kvar finns SD som enda oppositionsparti.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Philipsson
    MrFahrenheit skrev 2014-12-28 01:13:36 följande:
    Det är just sakfrågorna som är det viktigaste för oss alla att bry sig om. SD är precis som du säger, det enda partiet som "står upp för sin sak" inom politiken.

Att övriga partier (majoriteten) fortsätter att förhandla, vilket de alltid har gjort, trots att de har sina åsiktsskiljaktigheter så betyder inte det per automatik att de har bytt färg! De sväljer till slut stoltheten och gör det som är bäst för landet.

Att SD som är det enda politiska parti "som står upp för sin sak" vek ned sig för en enda fråga, trots att det finns så många fler viktiga frågor att diskutera och trots att SD var sagt att innehålla så mycket mer än just en fråga så gick trots allt ett flertal vilsna själar till valurnan och blev svikna...
    Tvärtom. Det är ju så att de sex partier som nu ingår i uppgörelsen, gör det blott för att utestänga Sd. Sexklövern, i praktiken sjuklövern, är överens i denna enda fråga, och bortser från alla andra frågor. Invandringsfrågan är nu den fråga som överskuggar alla andra, den fråga hela detta samarbete bygger på.

Det visar att för S, Mp, M, Kd, C, Fp, V, är alla andra frågor sekundära.

Istället för att samarbeta med Sd, som i mångt och mycket liknar S, väljer man att samarbeta med M, som ju i grunden vill avveckla hela den offentliga sektorn. Hur trovärdigt är det?
  • Philipsson

Bert Karlsson har nu ett miljardimperium, som han har byggt på vinster i välfärden, flyktingboenden.

Dessa vinster i världen tycks inte V ha nåt emot...:)

• Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-12-28 10:20:35 följande:
    Jag kan fortfarande bli förvånad över hur mycket av bortskämt barn det finns i sverigedemokraternas attityd och detta trots att jag vid det här laget borde veta vilket slags klientel det är som lockas av SD: budskap.

SD har alltså förklarat att de kommer att fälla varje regering som inte går dem tillmötes i fråga om invandringspolitiken.

Och nu när riksdagsmajoriteten skapat ett system som ska hindra ett enskilt och relativt litet parti att sabotera genom att hota - ja då gallskriker anhängarna.

SD krävde godis i butiken när de var med de vuxna och handlade och när man inget fick så ligger man på butiksgolvet och sprattlar med armar och ben samt vrålar "ni är dumma" i högan sky.

Herregud - alla vuxna måste ju ha förstått att det skulle gå så här, själv är jag bara förvånad att det satt så långt in att komma överens om formerna för hur man ska neka kräket godis.

Tvärtom kommer ju Sd att VINNA på detta. Det är ju Sd som är vinnarna, på lång sikt.

De som lade sin röst på S/Mp/V eller på Alliansen har däremot all anledning att känna sig besvikna. Alla dessa röster är ju bortkastade.

• FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-12-28 12:20:23 följande:

Bert Karlsson har nu ett miljardimperium, som han har byggt på vinster i välfärden, flyktingboenden.

Dessa vinster i världen tycks inte V ha nåt emot...:)

Vinster i välfärden kallas det.

Även i övrigt präglas ditt inlägg av din okunnighet/dina språksvårigheter.

V vill att ett statligt fastighetsbolag ska driva asylboendena, just för att undvika att privata entreprenörer gör stora vinster på asylmottagning.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-12-28 12:27:15 följande:
    Tvärtom kommer ju Sd att VINNA på detta. Det är ju Sd som är vinnarna, på lång sikt.

De som lade sin röst på S/Mp/V eller på Alliansen har däremot all anledning att känna sig besvikna. Alla dessa röster är ju bortkastade.
    Jomenvisst förstår jag att du tror det.

Men det innebär inte mycket.

Klicka gärna på visa endast "Ph" så kan du granska hur dina tidigare spaningar i tråden stämde med verklighetenSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-12-27 23:25:05 följande:
    Visst, om alla enas vänster om mitten kommer det bli jättebra. Flört

Bra att det i alla fall finns ett oppositionsparti kvar i riksdagen. 
    Ja, tur att V finns.

För SD är inte i opposition, de är bara obstinata. För att vara i opposition måste man ha en ideologi och en plan. Du vet, mer än "ut med babbarna".
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-12-28 00:12:35 följande:
    Du missförstår, som vanligt. Sd kommer ju att växa än mer just tack vare att partiet framstår som det enda alternativet, det enda oppositionspartiet, det enda parti som motsätter sig kvotering av samlagsställningar.

Ehm, va? Kvotering av samlagsställningar? Vem har föreslagit det, menar du?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • ölburk2

Alla hatar väl nazister, fasister å rasister, så självklart betyder det att alla med normala mäskliga värderingar hatar SD.

Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?