• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson

Bland all demagogi är det befriande att läsa detta: morklaggning.wordpress.com/2015/01/01/tricky-dick/,  där professor Arnstberg sågar professor Harrisons inlägg i SvD i går.

Att Harrisons inlägg är osakligt svammel, är uppenbart, men Arnstberg är trots allt strålande när han strimlar ned svamlet i papperskorgen.

• Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2015-01-01 19:37:58 följande:
    Din förmåga att söka information visar sig ha allvarliga brister. Det är en av de grundläggande faktorerna i studier på universitet. Dina "universitetsstudier" blir allt mindre trovärdiga.

Flyktingarna blev bussade till ett litet samhälle som heter Grytan med 157 invånare. Inte Östersund. Chanserna för dem att få jobb eller ens komma i kontakt med det svenska samhället är obefintliga där ute, långt från arbetsplatser och chans till ett självförsörjande liv.

Såna här frågor skulle vara oerhört viktiga att diskutera, men Sd med sin rasism har gjort det omöjligt. Först när den alltmer utbredda rasismen i samhället blir omintetgjord kan integrationsfrågor diskuteras. Tyvärr.
    Jag antar att du besitter förmågan att använda någon av nätets kartfunktioner, kolla upp var Grytan ligger samt avståndet därifrån till Östersund. Återkom sedan.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • sjuttiofemman
    FDFMGA skrev 2015-01-01 18:20:15 följande:

Det skadar inte att visa att man kan vara emot SD men ändå ha diametralt motsatt uppfattning i många avseenden.

Om Sverige ska kunna ta emot flyktingar i nuvarande omfattning så måste hela Sverige vara aktuellt, inte bara storstäderna.

Grytan ligger för övrigt nästan på gångavstånd från Östersund som är en av Norrlands största städer.

Det kan heller inte få vara så att det är de som protesterar som får boende i storstad (klart att det är mest attraktivt) medan de mer försynta vackert får finna sig i att ta de mindre attraktiva boendena.

Själv blir jag spontant jävligt upprörd över gnälligheten hos de här männen.

Tycker nog inte att 15km är promenadavstånd direkt.

Såna här frågor måste kunna diskuteras, absolut. Men med ett rasistiskt parti i riksdagen är det alltför lätt att man spelar dem i händerna samtidigt. Därför blir frågan låst tills problemet är åtgärdat.
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2015-01-01 19:47:04 följande:
    Tycker nog inte att 15km är promenadavstånd direkt.
    Ge dig nu, det tar 15 minuter med buss som går flera gånger dagligen.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • sjuttiofemman
    VPK skrev 2015-01-01 17:27:16 följande:

bara du går in och kollar på debatter på riksdagen.se där framkommer det väl. detta gynnar ju bara sd givetvis, sveriges enda oppositionsparti. 

Många debatter finns på youtube, Sd:are brukar vara väldigt aktiva på nätet så det finns nog många klipp att botanisera bland.

Välj ett som påvisar något som helst hat från de ni kallar "sjuklövern".

Jag kan visa dig ett hatiskt inlägg från Björn Söder i riksdagen:

• Gert
    Vad skulle vara ett bättre ställe?

- Malmö, Stockholm eller någon annan stad där det inte är så kallt som här. Här finns det björn, varg och andra djur. Vi kan inte stanna här, säger en annan.

Men jag bor ju här?

- Ja, men vi är araber. Vi kan inte bo där det är sånt här väder, svara han.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6058506

Någon kanske skulle ha upplyst araberna om att Sverige har tempererat klimat och att björnarna sover den här tiden.

Jag börjar förstå mina kurdiska taxikollegor som aldrig har sagt något positivt om araber. De säger oftast att araber bara kräver en massa saker och inte vill jobba.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • sjuttiofemman
    Rataxes skrev 2015-01-01 19:51:24 följande:

Ge dig nu, det tar 15 minuter med buss som går flera gånger dagligen.

Absolut. Men det är inte promenadavstånd iallafall. Tänk dig att du kommer till ett nytt land, till en håla där ingen förstår vad du säger. Hur ska man få ett arbete? Det här är upplagt för misslyckande. Tänk dig om i deras situation en stund, jag är säker på att du inte klarar det.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2015-01-01 19:56:46 följande:
    Absolut. Men det är inte promenadavstånd iallafall. Tänk dig att du kommer till ett nytt land, till en håla där ingen förstår vad du säger. Hur ska man få ett arbete? Det här är upplagt för misslyckande. Tänk dig om i deras situation en stund, jag är säker på att du inte klarar det.
    Du har äntligen förstått! Ja, det är upplagt för misslyckande. Det är vad själva asylinvandringen har varit - ett totalt misslyckande.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2015-01-01 19:56:46 följande:
    Det är tänkt att de ska bo där max 9 månader. När snön försvinner går det alldeles utmärkt att cykla eller gå. Det är ju vad miljöpartister och dumvänster vill att svenskar ska göra...

Grytan - helvetet på jorden. Värre än Assads tortyrhålor och ISIS-halsskärare
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2015-01-01 20:00:13 följande:

Du har äntligen förstått! Ja, det är upplagt för misslyckande. Det är vad själva asylinvandringen har varit - ett totalt misslyckande.

Och sd's "lösning" är..? (Trumvirvel)
Svar på tråden Varför hatar folk SD?