• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2015-01-01 20:21:23 följande:
    Och sd's "lösning" är..? (Trumvirvel)
    Minska volymerna med 90% så att myndigheterna kan ta emot kvotflyktingarna på ett värdigt sätt.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Rataxes
    Gert skrev 2015-01-01 20:22:58 följande:
    Minska volymerna med 90% så att myndigheterna kan ta emot kvotflyktingarna på ett värdigt sätt.
    Eller ta bort alla bidrag kopplade till invandring, det är inte invandrarna som är problemet. SD klagar på kostnaden, minska den så kan vi ta emot hur många som helst som försörjer sig själva.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Gert
    Rataxes skrev 2015-01-01 20:16:53 följande:
    Det är tänkt att de ska bo där max 9 månader. När snön försvinner går det alldeles utmärkt att cykla eller gå. Det är ju vad miljöpartister och dumvänster vill att svenskar ska göra...

Grytan - helvetet på jorden. Värre än Assads tortyrhålor och ISIS-halsskärare
    Någon av dom påstod att de hade gått genom hela Syrien och vidare. Då känns 15 km som en droppe i havet.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2015-01-01 20:22:58 följande:

Knappast. Sd vill skapa sig ett homogent Sverige. Det finns inget som heter integration i deras tankegångar. Det finns en orsak till att Sd kallar Zlatan för en invandrare. Invandrare ska slängas ut och sen ska man göra Sverige så oattraktivt för flyktingar att ingen ska vilja komma hit.

Så snacka inte om nåt värdigt bemötande, det existerar inte i deras politik.
  • sjuttiofemman
    Rataxes skrev 2015-01-01 20:27:59 följande:

Eller ta bort alla bidrag kopplade till invandring, det är inte invandrarna som är problemet. SD klagar på kostnaden, minska den så kan vi ta emot hur många som helst som försörjer sig själva.

Ah du vill sätta krokben för dem på en gång så de ska åka någon annanstans.
  • Gert
    Rataxes skrev 2015-01-01 20:27:59 följande:
    Ja, invandrare som inte får jobb eller bidrag kan ju börja tigga. Det låter inte helt genomtänkt. Fri invandring fungerar inte, ett totalt liberalt samhälle fungerar inte. 
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2015-01-01 20:30:35 följande:
    Ah du vill sätta krokben för dem på en gång så de ska åka någon annanstans.
    Nu förstår jag inte hur du resonerar, se på Hong Kong, de har haft mångdubbelt större invandring och en arbetslöshet på 2-3%. Skillnaden är att de har haft en avreglerad ekonomi och ett skattetryck som är 1/4 mot vårt.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Rataxes
    Gert skrev 2015-01-01 20:31:38 följande:
    Ja, invandrare som inte får jobb eller bidrag kan ju börja tigga. Det låter inte helt genomtänkt. Fri invandring fungerar inte, ett totalt liberalt samhälle fungerar inte. 
    Se svar ovan.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2015-01-01 18:16:54 följande:
    Tror du att flyktingarna blir tvungna att försörja sig själva? De får mat, logik, kläder (om begagnade kläder duger) osv helt gratis. De ska stanna där i 9 månader. Trodde du att dessa 30 flyktingar skulle få jobb, arbete och egna bostäder i Malmö eller Stockholms innerstad så fort de kom till Sverige? Skev verklighetsuppfattning. Förvånad
    Inte så fort de kom hit, nej, men förr eller senare ja.
    Gert skrev 2015-01-01 18:18:11 följande:
    Ja, dröm vidare. Drömmer

Sant, det är sannerligen en dröm att du ska hämta info från en oberoende, objektiv källa istället för från SDs propagandaorgan...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Gert
    Rataxes skrev 2015-01-01 20:33:22 följande:
    Nu förstår jag inte hur du resonerar, se på Hong Kong, de har haft mångdubbelt större invandring och en arbetslöshet på 2-3%. Skillnaden är att de har haft en avreglerad ekonomi och ett skattetryck som är 1/4 mot vårt.
    Hur många av Hong Kongs invandrare kommer från mellanöstern och Afrika?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?