• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Gert
    Philipsson skrev 2015-01-01 12:07:14 följande:
    Just, hur eländigt har man egentligen haft det om man tänker hungerstrejka för att man hamnar i Östersund?
    Antagligen inte så eländigt som dom vill få det till. De är fortfarande kar på bussen och kräver att få åka tillbaka till Malmö eller till Stockholm. Jag tror att Migrationsverket kommer ge med sig när fascistanklagelserna kommer.

Det är bra att börja sitt nya liv i Sverige med att ställa krav. 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • sjuttiofemman
    VPK skrev 2015-01-01 16:38:33 följande:

SD hatas av de andra partierna för de växer starkt, alltså plockar de av dem makt vilket ogillas. 

Hur visar sig detta hat då?

Jag ser inget hat, bara politiska motståndare som ser vilket rasistiskt parti Sd är.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2015-01-01 16:49:47 följande:

Antagligen inte så eländigt som dom vill få det till. De är fortfarande kar på bussen och kräver att få åka tillbaka till Malmö eller till Stockholm. Jag tror att Migrationsverket kommer ge med sig när fascistanklagelserna kommer.

Det är bra att börja sitt nya liv i Sverige med att ställa krav. 

Vad är det för fel med att vilja integreras i det svenska samhället? Svårt att göra det i en isolerad förvaring i skogen.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2015-01-01 16:46:34 följande:

För er som blir förbannade på de hungerstrejkande flyktingarna:

www.facebook.com/jens.ganman/posts/10152685082663251

Ping Philipsson.

Det är väl ingen överraskning att Sverige har tagit emot fler flyktingar än vad vi kan ta hand om. Det är ju vad SD har sagt hela tiden, och äntligen börjar det sovande folket förstå det.

Reinfeldt vill att nya småstäder ska byggas i skogar, men det är ju inte där flyktingarna vill bo. De vill bo i storstäderna sida vid sida av eliten. Men det är något som inte eliten vill.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2015-01-01 16:53:34 följande:
    Vad är det för fel med att vilja integreras i det svenska samhället? Svårt att göra det i en isolerad förvaring i skogen.
    Det är ju vad Reinfeldt vill. Och allt som Reinfeldt säger stämmer.

Sen är väl inte Östersund en skog.
  • VPK
    sjuttiofemman skrev 2015-01-01 16:53:34 följande:
    Trams, så du hävdar norrlänningar inte är integrerade? Att bosätta sig i malmö innebär ingen integration alls..
  • VPK
    sjuttiofemman skrev 2015-01-01 16:49:58 följande:
    Hur visar sig detta hat då?

Jag ser inget hat, bara politiska motståndare som ser vilket rasistiskt parti Sd är.
    Jo de hatar SD, därför de misslyckas med allt de gör nu, de agerar irrationellt. 
  • Gert

Jag gillar Jörgen Fogelkou. Här visar han en av dom syriska flyktingarna, som är fast på bussen i Östersund, med en ny vinterjacka. Det råder ju inga tvivel om att i alla fall en del av dessa flyktingar inte kommer från krigets Syrien. De har antagligen kastat bort passen och liftat med bussen till Sverige från något annat EU-land i förhoppning att få uppehållstillsstånd i välfärdslandet Sverige, som Fredrik Reinfeldt har lovat.

twitter.com/fogelklou/status/550661799390216192/photo/1

• Anders2015
    VPK skrev 2015-01-01 16:38:33 följande:

SD hatas av de andra partierna för de växer starkt, alltså plockar de av dem makt vilket ogillas. 

Givetvis är inte Sd rasistiskt parti, och lika mycket är sanningen att andra partier spec Miljöpartister och Väster partister är mycket illa berörda över Sd framgång men dem ska inte vara arga på SD utan deras väljare som jag gissar ligger på ca 20% av svenska befolkningen just nu.

Miljö partiet och Vänster partiet kanske har ca 11% tillsammans men dem får mycket gehör av journalister,debattörer,radio,tv det är helt galet anser jag. Med desaa människor dessa fega människor har  så kallade konflikt rädda JA-sägare har vi skapat en debatt där alla som röstar på SD är rasister, SD är rasister. Det måste vi stoppa, ett sätt är att slopa den slags media, är att skapa egna forum där dem rätta åsikterna kommer fram. För röster i% lyssnar dem inte på och det är skrämmande. Vad beror denna feghet på? 1. dem vill klättra på karriärs stegen med det menas ha så lite fiender som möjligt, verka perfekta, vara omtyckta. 2 Rädsla och som media arbetare,debattörer skribenter får inte detta ske, då dem har stor makt och den makten har skadat Sverige enormt. Det har gjort oss svaga med det menar jag att dem rätta åsikterna och rösterna mörkläggs och rök ridåer läggs ut sanningen förvrids.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?