• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson

Brandbomber mot moskeer. Ja, vad annat att vänta? Sådana motsättningar dyker ju alltid upp när olika kulturer slåss om det sociala herraväldet, inom ett specifikt territorium.

Vilka ska då hållas ansvariga?

På ett enskilt plan självklart de som kastar brandbomberna. På ett politiskt plan självklart de politiker som har skapat denna situation.

• Rataxes
    Philipsson skrev 2015-01-02 12:46:38 följande:
    Brandbomber mot moskeer. Ja, vad annat att vänta? Sådana motsättningar dyker ju alltid upp när olika kulturer slåss om det sociala herraväldet, inom ett specifikt territorium.

På ett enskilt plan självklart de som kastar brandbomberna. På ett politiskt plan självklart de politiker som har skapat denna situation.
    Men det är ju bara pojkstreck, ungefär som när pojkarna eldar bilar i förorterna.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2015-01-01 19:37:58 följande:
    Din förmåga att söka information visar sig ha allvarliga brister. Det är en av de grundläggande faktorerna i studier på universitet. Dina "universitetsstudier" blir allt mindre trovärdiga.

Flyktingarna blev bussade till ett litet samhälle som heter Grytan med 157 invånare. Inte Östersund. Chanserna för dem att få jobb eller ens komma i kontakt med det svenska samhället är obefintliga där ute, långt från arbetsplatser och chans till ett självförsörjande liv.

Såna här frågor skulle vara oerhört viktiga att diskutera, men Sd med sin rasism har gjort det omöjligt. Först när den alltmer utbredda rasismen i samhället blir omintetgjord kan integrationsfrågor diskuteras. Tyvärr.
    Bättre att skicka dem till Södertälje, menar du? Eller menar du att man ska upplåta paradvåningarna på Östermalm till dem?
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-01 21:04:53 följande:
    Det är så lätt att ta en professor som kallar invandring för "invasioner" på allvar.

Det "roliga" är att så fort jag läst Harrisons inlägg så visste jag att något sådant här svar skulle komma. Lika förutsägbart som morgon efter natt.
    Naturligtvis. Harrisons parad av floskler måste naturligtvis kläs av, vilket var det Arnstberg gjorde.

Är Harrison lika vetenskapligt ohederlig när han skriver om historia, som han är när han skriver om samtidsproblem och när han "raggar på", d.v.s. trakasserar www.aftonbladet.se/nyheter/article10466607.ab, studentskorna på institutionen i Lund, så kan det inte finnas anledning för nån att läsa det han skriver.
  • KillBill
    Philipsson skrev 2015-01-02 12:46:38 följande:

Med den logiken så anser du förstås att det norska stortinget har det politiska ansvaret för mordet på 69 ungdomar år 2011?

• nihka
    Gert skrev 2015-01-02 18:25:16 följande:

Historien om flyktingarna i Grytan fortsätter.

Nu är iaf alla inkvarterade. Trodde det skulle gå fort, men inte riktigt så här fort.
  • Philipsson
    KillBill skrev 2015-01-02 13:12:18 följande:

Med den logiken så anser du förstås att det norska stortinget har det politiska ansvaret för mordet på 69 ungdomar år 2011?

Ingen bra jämförelse, eftersom Breivik var ett enskilt dåd av en enskild person, precis som t.ex.

Däremot: Alla historiker är överens om att de orimliga villkoren i Versaillesfreden och kaoset under Weimarrepubliken starkt bidrog till att nazismen växte sig så stark i Tyskland.

På samma sätt skapade tzarismen incitamentet till oktoberrevolutionen i Ryssland, Batistaregimen incitamentet till Castros revolution på Kuba, jänkarnas invasioner av länder i Mellanöstern har skapat terrorism, o.s.v.

Det intellektuellt ohederliga med er batikhäxor är att om en svart, en kvinna, en homosexuell etc., begår att brott, så ser de alltid detta brott som en konsekvens av något fel "i systemet". Det är då samhället som ska ändras. Om brottslingarna är vita män däremot, då är det alltid bara de vita männens fel ; sker brotten tydligen alltid oberoende av det sociala och ekonomiska sammanhanget.

Att skifta förklaringsmodell utifrån ideologiska ståndpunkter, är djupt ohederligt.

F.ö.: Inte därför sagt att det skulle vara vita västerländska män som har kastat in brandbomber i moskeer, för det har jag ingen som helst aning om.
  • MrFahrenheit
    kenneth768768 skrev 2014-12-31 13:03:09 följande:
    Jag tryckte på visa endast och hittade detta från dig:

" att politikerna inte egentligen bryr sig längre om vårt land!! "

Resten var bashning av SD och inlägg med en hel del humor.

Men i detta jag citerade håller jag med dig. Kolla t.ex här hur mkt Beatrice Ask engagerar sig i våld mot invandrare i utsatta orter: 

-----

?Har du ett ansvar för att andra generationens invandrare ofta utsätts för brott??

Svaret kommer blixtsnabbt, hörbarligen ur ryggmärgen: ?Vi har alla ett ansvar.?

---

Så mkt bryr sig en ledande politiker, som varit en av dem få med makt att påverka.

Du har uppenbarligen lagt märke till att alla kan skapa sin egen verklighet, hur som helst & när som helst... Dina citat är plockade ur sitt sammanhang.

"Allvarligt talat nu... Jag älskar att ha roligt med alla typer utav människor förutom  de som vill mig illa enbart för att mitt patenterade partytrick med skelande ögon upplevde ett epic fail inom den nya hemorten..."
Svar på tråden Varför hatar folk SD?