• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • MrFahrenheit
    FiaMedFunkk skrev 2015-01-02 23:50:46 följande:

Efter Dick Harrisons ljug-gate, så har nu Tino svarat:

Invandrare byggde inte Sverige

www.tino.us/2015/01/invandrare-byggde-inte-sverige/

Intressant artikel...

Men hur kan man påstå att citat: "Ekonomisk historia är ingen exakt vetenskap", utan att se den egentliga kopplingen till varför den ekonomiska toppen blev nådd inom den allmänna välfärden inom t ex USA, när man som global ekonomisk makt, frikopplade guldet som säkerhet för marknadens lån under 70-talet?

Du menar att det inte finns lärdomar att ta utifrån misstag som dessa, som gjordes igår och som vi än idag brottas med? Detta är grunden till varför företag tjänar mer än någonsin tidigare i landet (ju större inkomst/omsättning desto mindre skatt betalar de), samtidigt som allmännheten i allt större grad behöver skaffa sig två jobb för att försörja sin familj samt täcka utbildning- och sjukvårdskostnader...

Ekonomisk historia är väl egentligen ingen vetenskap för dem som förnekar att Nazisterna kom till makten med mycket stor hjälp utav just den ekomoniska krisen som uppstod under just den tiden i Europa.

Samtidigt håller jag med om att ekonomisk framtid inte är en exakt vetenskap, för alla vet ju att det är väldigt oförutsägbart att förutse ifall en investering ska gå med vinst eller inte. Men de svenskar som flyttade ut ur Sverige till b la USA under fattigdomen under 1800-talet gjorde en investering för sin egen framtid inom ett till synes förlorat hemland...
  • nihka
    KillBill skrev 2015-01-03 01:43:33 följande:

Philipsson skrev följande: ...

Vem kallar du för batikhäxa?

Något hen kallar de flesta hen tror är kvinnor och som säger emot hen.
  • KillBill

Philipsson, Jag tycker att det är tramsigt att påstå att det skulle vara politikernas eller samhällets fel att främlingsfientliga bränner ner moskéer.

Jag får känslan av att det är mycket vanligt förekommande bland högerextrema män att de inte vill stå för vad de själva gör (eller vad gruppen gör) och i tillägg så är de extremt lättkränkta och känner sig orättvist behandlade. Vad har hänt med dessa svenska män? Jag är rädd för att det beror på extrem brist på testosteron!

• KillBill

Philipsson, Jag tycker att det är tramsigt att påstå att det skulle vara politikernas eller samhällets fel att främlingsfientliga bränner ner moskéer.

Jag får känslan av att det är mycket vanligt förekommande bland högerextrema män att de inte vill stå för vad de själva gör (eller vad gruppen gör) och i tillägg så är de extremt lättkränkta och känner sig orättvist behandlade. Vad har hänt med dessa svenska män? Jag är rädd för att det beror på extrem brist på testosteron!

• MrFahrenheit
    KillBill skrev 2015-01-03 02:13:40 följande:

Även om det nu skulle vara så att Philipsson skulle lida brist på testosteron, så är det nog bättre att respektera andra än att direkt förolämpa någon rakt ut.

Oavsett om du har att gör med populister eller inte att göra med...
  • KillBill
    MrFahrenheit skrev 2015-01-03 02:34:14 följande:
    Även om det nu skulle vara så att Philipsson skulle lida brist på testosteron, så är det nog bättre att respektera andra än att direkt förolämpa någon rakt ut.

Oavsett om du har att gör med populister eller inte att göra med...
    Om man kallar sina meningsmotståndare för batikhäxor (jag är man) så får man tåla ett svinhugg här eller där...
  • MrFahrenheit
    KillBill skrev 2015-01-03 02:48:28 följande:
    Om man kallar sina meningsmotståndare för batikhäxor (jag är man) så får man tåla ett svinhugg här eller där...
    Du menar att jag kallade människan, i fråga, för en populist precis? Bra!
  • MrFahrenheit
    KillBill skrev 2015-01-03 02:53:14 följande:

Sedan var mitt inlägg inte riktat till Philipsson utan till högerextrema män...

Det viktigaste är att inte säga det rakt ut...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?