• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • FiaMedFunkk
    nihka skrev 2015-01-03 11:25:45 följande:
    Hur som helst, du kan ju inte utgå från att du vet vem eller vilka som bränner bilar i förorten. Det kan ju inte du veta.
    Men moskébränderna vet vi alla vilka som ligger bakom...
  • nihka
    Philipsson skrev 2015-01-03 14:44:44 följande:
    Just det, ren spekulation
    Det är ju iaf bra att du har insett att du bara spekulerar.
  • nihka
    Rataxes skrev 2015-01-03 18:19:08 följande:
    socioekonomiska faktorer? Mörk gatubelysning? Ökad anmälningsbenägenhet gällande brand i bil? Avsaknad av fritidsgård?
    Är något av detta ett skäl att bete sig som svin och mindre vetande?
    Kan religionen ha något med det att göra? Likväl som den dåliga gatubelysningen? Kan kultur spela in?
    Äh..nu blev det komplicerat. Bäst vi förenklar det hela ala F?.
    Det är kvinnornas fel, som fött dessa jävla män!
    Nu har du halkat av banan.

Jag skrev: "Hur som helst, du kan ju inte utgå från att du vet vem eller vilka som bränner bilar i förorten. Det kan ju inte du veta."

Man kan inte sitta hemma och tycka sig till sådan vetskap, lika lite som man kan göra det beträffande vem/vilka det är som försöker bränna ner moskéer.
  • nihka
    FiaMedFunkk skrev 2015-01-03 20:55:40 följande:
    Nä, statistik eller generaliseringar ska man akta sig för. Förutom då det gäller sverigedemokrater.
    Ja, goddag yxskaft på dig också.

Jag skrev: Jag skrev: "Hur som helst, du kan ju inte utgå från att du vet vem eller vilka som bränner bilar i förorten. Det kan ju inte du veta."

Man kan inte sitta hemma och tycka sig till sådan vetskap, lika lite som man kan göra det beträffande vem/vilka det är som försöker bränna ner moskéer.
  • nihka
    FiaMedFunkk skrev 2015-01-03 21:00:23 följande:
    Men moskébränderna vet vi alla vilka som ligger bakom...
    Jaså du. OK.
  • Oopsi

Har det rotats något i tråden om vilka som i dags datum är Sverigedemokrater? Av de jag känner som röstat på dem i de två sista valen är det några med svensk, kroatisk och irakisk härkomst.. Och de är inte obildade. De jobbar med allt möjligt och är vad man kallar medelklass.

• MrFahrenheit
    VPK skrev 2015-01-03 19:50:12 följande:

Det är ju fler som älskar SD än MP och V tillsammans, så varför är MP och V så hatade, ingen vill rösta på dem. 

Varför tycker inte ALLA om min special-jul-macka, med rökt lax, lingonsylt och inlagd gurka??? Förvånad
  • MrFahrenheit
    FiaMedFunkk skrev 2015-01-03 20:53:40 följande:
    Du har kommit till pudelns kärna om att du inte har förstått någonting. Jag avundar folk som du, som inte ens befinner sig i närheten av planeten jorden. 

Kan du lära mig att bli dum, snälla?
    Och detta säger du till KillBill istället för mig!? Jag menar, du kommenterar alla förutom just mig.

Du är väl inte rädd för mig????
Svar på tråden Varför hatar folk SD?