• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Oopsi skrev 2015-01-04 10:11:32 följande:
    Nej konstigt om du trodde det av mitt inlägg.. Men träffar så många som precis som alla som får sitta och tycka i våra svenska nyhets, debatt- och tyckarprogram att SD-röstarna är "Obildade" "Unga" "Män" .

Så ser inte min verklighet ut och jag känner folk i alla skikt och med olika nationaliteter..

Fast en sak man märkt är att många kristna invandrare i Sverige som har en kristen bakgrund och kanske fått lämna sina barndoms orter, byar och städer som blivit sönderbombade och kanske fått familjemedlemmar och släktingar mördade av terrorister, de bär på en rasism som är så långt mer befäst än vad den nånsin kan bli i en rasist med svenska rötter.. Dem har fått nys om att SD är islamofober och röstar nu på dem pga det. Detta är ett problem som vi kommer märka stort i nästa val.. Tro mig..
    Hur DIN verklighet ser ut är irrelevant. Du är inte statistiskt underlag.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-04 20:42:56 följande:

Rika våldtar också, de är bara bättre på att komma undan med det.

Det är ungefär som med Breivik, när det framkom vilken etnicitet terroristen hade så var inte händelsen längre relevant för Sd-pöbeln.
  • FDFMGA
    sjuttiofemman skrev 2015-01-04 23:12:43 följande:
    Det är ungefär som med Breivik, när det framkom vilken etnicitet terroristen hade så var inte händelsen längre relevant för Sd-pöbeln.
    Precis!

Finns en gammal tråd här på FL där en av våra flitigare SD-aktivister pekar ut Mulla Krekar som den ansvariga för morden i Norge.

Personen är fortfarande mycket aktiv på FL - om än med en annan signatur idag än då.

www.familjeliv.se/forum/thread/60108913-explosion-i-oslo/1
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • sjuttiofemman
    FDFMGA skrev 2015-01-04 23:20:59 följande:

Precis!

Finns en gammal tråd här på FL där en av våra flitigare SD-aktivister pekar ut Mulla Krekar som den ansvariga för morden i Norge.

Personen är fortfarande mycket aktiv på FL - om än med en annan signatur idag än då.

www.familjeliv.se/forum/thread/60108913-explosion-i-oslo/1

Ja även ledande sverigedemokrater var snabba i sociala medier att peka ut deras favorit-hatobjekt som skyldiga till dådet. Att så t inte uppmärksammas mer är skandal men även talande för den flathet som pressen visar för Sd.
  • FDFMGA
    sjuttiofemman skrev 2015-01-04 23:24:27 följande:

Arnstad är som vanligt pricksäker. Sd-pöbeln avfärdar det sannolikt utan att bemöta påståendena. Business as usual alltså.

mobil.dn.se/debatt/repliker/vi-lever-i-ett-land-bojt-under-ultranationalistisk-terrorism/

Jo, jag minns det, både Ekeroth och Bylund var väl ordentligt i gasen inledningsvis.

Nästa jävel som ojar sig över hur synd det är om alla muslimer kommer att avföljas, skev väl Bylund.

Minns att jag undrade vad fan han menade med avföljas. Sen tog väl Åkesson över och slätade över dumheterna från de exalterade partikamraterna.

Nu har ju inte SD någon Åkesson längre som kan få stollarna att besinna sig, vilket ju märks mycket tydligt.

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2015-01-04 23:24:27 följande:

Arnstad är som vanligt pricksäker. Sd-pöbeln avfärdar det sannolikt utan att bemöta påståendena. Business as usual alltså.

mobil.dn.se/debatt/repliker/vi-lever-i-ett-land-bojt-under-ultranationalistisk-terrorism/

Under tiden brinner i dag moskéerna i en våg av terrordåd

Är det IS framfart i MENA Arnstad skriver om?
    Jag gav upp där iaf.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • sjuttiofemman
    Rataxes skrev 2015-01-05 00:16:30 följande:

Under tiden brinner i dag moskéerna i en våg av terrordåd

Är det IS framfart i MENA Arnstad skriver om?

Jag gav upp där iaf.

Sverige.

Men du har rätt, det finns liknelser mellan is och svenska extremhögern.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?