• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka

Alla är inte lika glada över Pegida som Gert:

"Motdemonstranterna i de fyra städerna agiterar för ett öppet och tolerant Tyskland och tar avstånd från rasism och främlingsfientlighet. I den kampen får de också understöd av kyrkan. De strålkastare som normalt lyser upp den berömda katolska Kölnerdomen kommer att vara släckta i protest och också från protestantiskt håll höjs röster mot Pegida: att försvara Västeuropa genom att utropa islam till fiende går inte, enligt Nikolaus Schneider, tidigare ordförande för Tysklands protestantiska kyrka.
    ? Kristna har inget att göra i sådana här demonstrationer, säger han till Rheinische Post."

• nihka
    Gert skrev 2015-01-05 20:47:53 följande:
    Kolla 18:40 i videon. Du kommer få se en svart man.
    Och?
  • Gert
    nihka skrev 2015-01-05 20:59:43 följande:

Alla är inte lika glada över Pegida som Gert:

"Motdemonstranterna i de fyra städerna agiterar för ett öppet och tolerant Tyskland och tar avstånd från rasism och främlingsfientlighet. I den kampen får de också understöd av kyrkan. De strålkastare som normalt lyser upp den berömda katolska Kölnerdomen kommer att vara släckta i protest och också från protestantiskt håll höjs röster mot Pegida: att försvara Västeuropa genom att utropa islam till fiende går inte, enligt Nikolaus Schneider, tidigare ordförande för Tysklands protestantiska kyrka.
    ? Kristna har inget att göra i sådana här demonstrationer, säger han till Rheinische Post."

Det brukar låta så i Sverige också. Man får inte demonstrera mot islamiseringen av västvärlden för det är rasistiskt. Löjligt.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • nihka
    Gert skrev 2015-01-05 20:58:16 följande:
    Ja, vänsterpartiet ligger nog illa till om deras rasistiska väljare blir utkastade. Vad återstår det då av partiet?
    Så V är ett parti med många rasistiska invandrare, som röstar på dem, men inte SD?
  • Gert
    nihka skrev 2015-01-05 21:03:58 följande:
    Så V är ett parti med många rasistiska invandrare, som röstar på dem, men inte SD?
    Korrekt. 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • KillBill

Hat och rädsla finns hos alla folk/hudfärger. Jag förstår bara inte varför du med fler är fyllda av så mycket hat och rädsla.

• Rataxes
    nihka skrev 2015-01-05 20:08:17 följande:
    Är det inte det då? Det spelar väl ingen roll vem rasisten är. Det är väl en lika rasistisk handling för det.
    Hur tänkte du nu? Är det rasism om en pingstvän eldar upp jehåvas rikets sal ?
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • nihka
    Gert skrev 2015-01-05 21:02:17 följande:
    Det brukar låta så i Sverige också. Man får inte demonstrera mot islamiseringen av västvärlden för det är rasistiskt. Löjligt.
    Ja, undrar varför. Kanske är Svenska kyrkan lika "löjlig" som Tysklands protestantiska kyrka om man inte vill "utropa islam till fiende"?
  • nihka
    Rataxes skrev 2015-01-05 21:07:59 följande:
    Hur tänkte du nu? Är det rasism om en pingstvän eldar upp jehåvas rikets sal ?
    Ja. Det och mordbrand.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?